جاب آفر چیست و چگونه جاب آفر بگیریم؟

برای افرادی که قصد دارند در کشوری دیگر مشغول به کار شده و پس از مهاجرت، هزینه زندگی خود در آن کشور را از طریق استخدام شدن در بازار کار آن کشور تامین نمایند، بهترین و مطمئن ترین روش مهاجرت، گرفتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار آن کشور است. زیرا با این روش، از روز اول ورود به کشور مقصد، دغدغه مالی و پیدا کردن کار و نداشتن درآمد نخواهند داشت. همچنین با این روش دیگر نیازی برای سرمایه گذاری  و انتقال سرمایه به کشور مقصد برای اخذ اقامت نیز وجود نخواهد داشت. در ادامه این مطلب به تفصیل به این سوالات پاسخ خواهیم داد که جاب آفر چیست و چگونه جاب آفر بگیریم؟

 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر (Job Offer) به معنای یک پیشنهاد و دعوتنامه شغلی است که از جانب یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور مقصد برای فرد واجد شرایط از هر کجای دنیا می تواند صادر شود. افراد دارای مهارت و سابقه کاری در طیف وسیعی از مشاغل می توانند جاب آفر از کارفرمایان در کشورهای مختلف (بسته به نیاز بازار کار آن کشور) دریافت کنند. با داشتن جاب آفر نمی توان وارد خاک هیچ کشوری شد، اما داشتن آن قدم اول برای دریافت ویزای کار از کشور مقصد می باشد. در واقع همان طور که برای اخذ ویزای دانشجویی کشورهای مختلف، ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی را از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی از آن کشور دریافت شود، برای اخذ ویزای کاری کشورهای مختلف نیز، پیش نیازی وجود دارد که اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر فعال در آن کشور است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در سوئیس

 

چگونه جاب آفر بگیریم؟

در پاسخ به این سوال که چگونه جاب آفر بگیریم، می توان گفت دو روش برای اخذ جاب آفر وجود دارد:

  1. خود شخص برای اخذ پیشنهاد کاری اقدام کند. برای این منظور، فرد باید مرتب به سایت های کاریابی بین المللی کشور مورد نظرش مراجعه کرده و دنبال موقعیت های شغلی گشته و برای موارد مورد نظر خود اپلای کند. البته باید در نظر داشت که داشتن یک پروفایل لینکدین خوب نیز می تواند در دریافت جاب آفر از شرکت های خارجی بسیار مفید واقع شود.
  2. فرد متقاضی به یک کاریابی بین المللی معتبر مانند پرگاس پارس مراجعه کرده و از طریق خدمات آن، جاب آفر دریافت نماید. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف شغلی، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر از کشورهای مختلف دنیا به ویژه آلمان، کانادا، اتریش، استرالیا، انگلستان، آمریکا، نیوزلند، سوئیس، عمان، قطر، کویت و امارات متحده عربی می باشد.

به طور معمول، فرد متقاضی برای شروع پروسه یافتن فرصت شغلی مناسب، باید مدارکی را ترجمه کرده و به کاریابی بین المللی تحویل دهد تا برای کارفرمایان خارجی ارسال گردد. اصلی ترین این مدارک عبارتند از:

– کپی پاسپورت معتبر

– رزومه و سوابق کاری

– مدارک تحصیلی و گواهی های مهارتی

– سوابق بیمه مرتبط با زمینه کاری

– گواهی عدم سوء پیشینه

– گواهی سلامت پزشکی

این موارد برای متخصصان مشاغل مختلف لازم است، اما اگر فرد در رشته ای تخصصی تر مشغول به کار است، مدرک زبان معتبر نیز باید ارائه گردد.

همچنین بخوانید:  بهترین کشور برای کار جوشکاری

همان طور که ذکر شد، برای مشاغل عمومی تر، مهاجرت کاری ساده تر است و مدارک و گواهینامه های کمتری باید ارائه گردد. اما برای مشاغلی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری، که مشاغل حساس به حساب می آیند، شرایط متفاوت است. این رشته ها چون مستقیما با سلامت و جان انسان ها در ارتباطند، از نظر کشورهای مختلف رشته های حساس محسوب می شوند. به همین دلیل متخصصان آن ها باید مدرک زبان ارائه کرده و مدارکشان را نیز در کشور مقصد معادل سازی نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت آن کشور را بدست آورند.

البته کشور آلمان بعلت کمبود شدید نیروی کار بویژه در بخش سلامت، تسهیلات زیادی را برای جذب متخصصان این رشته ها قرار داده و مثلا بری پرستاران در زمینه ارائه مدرک زبان سختگیری نمی کند و از پزشکان نیز فقط مدرک زبان در حد B2 طلب می کند. در زمینه معادل سازی مدارک نیز اجبار برای معادل سازی در ابتدای امر را برداشته است. یعنی افراد می توانند با جاب آفر وارد این کشور شده و برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند و در حین کار پروسه معادل سازی مدارک خود در این کشور را نیز کلید بزنند.

برای هموطنان عزیزمان که در سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان بولونیا تحصیل کرده اند، نیازی به معادل سازی مدارک حتی در رشته پزشکی نیز وجود ندارد. زیرا تحصیل در کلیه کشورهای عضو معاهده بولونیا از یک استاندارد مشترک برخوردار است و مدارک تحصیلی ارائه شده در کلیه کشورهای عضو، در سایر کشورها نیز مورد تایید است. تنها ارائه مدرک زبان آلمانی برای این افراد مورد نیاز است.

همچنین بخوانید:  کاریابی بین المللی رومانی

به طور معمول در اکثر کشورهای دنیا در صورتی که کارت اقامت فرد برای 5 سال تمدید شود، امکان تبدیل آن به کارت اقامت دائم وجود داشته و با گذشت مجموع 10 سال از حضور در کشور مقصد و کار، زندگی و پرداخت مالیات در آن کشور، می توان برای حق شهروندی و پاسپورت اروپا اقدام کرد. اما آلمان در قانون جدیدی که اخیرا تصویب کرده و احتمالا از اوایل سال 2024 به اجزا در خواهد آمد، این زمان را برای اخذ اقامت دائم به 3 سال کاهش داده و زمان دستیابی به شانس دریافت شهروندی را نیز به 5 سال تقلیل داده است.

دیگری کشوری که مانند آلمان با کمبود شدید نیروی کار متخصص روبروست، کانادا می باشد. اما گرفتن ویزای کار این کشور با وجود داشتن جاب آفر نیز از سیستم امتیاز بندی پیروی می کند. افراد متقاضی می بایست در فاکتورهای تعیین شده در این کشور، حداقل امیتازات لازم را کسب کنند تا بتوانند ویزای کار را دریافت کنند. طبیعتا شرایط برای اخذ ویزای کار در مناطق و استان های کمتر توسعه یافته در کشور کانادا بسیار سهل تر از استان های توسعه یافته ای مانند انتاریو و بریتیش کلمبیاست.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.