کاریابی مهندسان برق در خارج از کشور

اعزام نیروی کار مهندسی برق به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار مهندسی برق و کاریابی مهندسان برق در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار مهندسی برق در آن کشور و میزان درآمد مهندسان برق در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

 

 

استخدام مهندس برق در خارج از کشور

مهندسی برق یکی از رشته های مادر در صنعت به شمار می رود و گرایش های مختلفی دارد که اصلی ترین آن ها عبارتند از: الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات و الکتروتکنیک. طبیعتا بازار کار این رشته در کشورهای از شرایط بهتری برخوردار است. البته باید در نظر داشت که ممکن است در یک کشور بازار کار رشته الکترونیک، در کشوری دیگر بازار کار رشته مخابرات و در کشورهایی دیگر بازار کار رشته های کنترال، قدرت و الکتروتکنیک مناسب تر باشد. عده قابل توجهی از مهندسان برق در کشورمان، در سال های اخیر به مهاجرت کاری و استفاده از امکان کاریابی در خارج از کشور می اندیشند. یکی از اصلی ترین فاکتورهای که مشتاقان کار مهندسی برق در خارج از کشور برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود باید در نظر بگیرند، زبان کشور مورد نظر است. بعنوان مثال فردی که تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته و می ‌تواند مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح بالا ارائه نمایند، باید مقصد مهاجرت کاری خود را از میان کشورهای آلمانی زبان انتخاب نماید. البته باید در نظر داشت معدود فرصت های شغلی به زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز وجود دارد که شانس دستیابی به آن ها کمتر است. علاوه بر زبان، فاکتورهای دیگری نیز باید مدنظر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان برق در خارج از کشور قرار گیرد که در ادامه اشاره خواهیم نمود.

در هیچ یک از کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری مهندسان برق به حساب می آیند، بدون داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در آن کشورها، شانسی برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. البته می توان با ویزای جستجوی کار نیز به برخی از این کشورها وارد شد که قطعا روشی پر ریسک تر از اخذ ویزای کار با جاب آفر به شمار می رود. زیرا متقاضی باید در فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماه است در کشور مقصد، کار پیدا کند تا ویزای جستجوی کار وی به ویزای کار تبدیل شود. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار مهندسی برق به خارج از کشور، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی،  سوابق کاری و مدارک تکمیلی خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، می‌ توانند در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، شرکت نموده و کارفرما را برای استخدام خود قانع نمایند. طبیعتاً اولین موردی که مد نظر کارفرما قرار می گیرد، تسلط افراد متقاضی استخدام مهندس برق در خارج از کشور، به زبان کشور مورد نظر است. البته همان طور که ذکر شد در برخی کشورها فرصت کار برای مهندسان از جمله مهندسان برق، تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از این دسته هستند.

همان طور که ذکر شد، افراد مشتاق کاریابی مهندسان برق در خارج از کشور، بدون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری نمی ‌توانند ویزای کار کشور مقصد مهاجرت کاری خود را دریافت نمایند. البته علاوه بر داشتن جاب آفر در هر کشور، موارد دیگری نیز برای اعطای ویزای کار مد نظر قرار می گیرد که اصلی ترین این موارد عبارتند از: داشتن مدرک زبان آن کشور یا مدرک زبان انگلیسی معتبر، میزان سابقه کاری فرد متقاضی، سطح تحصیلات فرد متقاضی و شرایط سنی فرد. در برخی از کشورها، اعطای ویزای کار بر اساس جدول امتیازات صورت می پذیرد و فرد متقاضی در هر یک از فاکتورهای تعیین شده می ‌تواند امتیازات لازم را کسب نموده و در نهایت به ویزای کار این کشور نایل شود.

 

کار مهندسی برق در خارج از کشور

پیش تر ذکر شد که مهندسی برق از رشته های پایه در صنعت به شمار می رود و نیاز به متخصصان آن محدود به صنعت خاصی نیست. از این رو تنوع مشاغلی که برای مهندسان برق در نظر گرفته می شود بسیار زیاد است. مهندسی برق اکنون به رشته‌ های گسترده‌ ای از جمله مهندسی کامپیوتر، مهندسی سیستم، مهندسی نیرو، ارتباطات از راه دور، مهندسی فرکانس رادیویی، پردازش سیگنال، ابزار دقیق و الکترونیک تقسیم شده است. بسیاری از این رشته ‌ها با شاخه‌ های دیگر مهندسی ادغام شده‌ اند و شامل تعداد زیادی از تخصص ‌ها از جمله مهندسی سخت افزار، برق، الکترومغناطیس و امواج، مهندسی مایکروویو، فناوری نانو، الکتروشیمی، انرژی‌ های تجدید پذیر، مکاترونیک و علوم مواد الکتریکی هستند. با توجه به این موضوع می توان کشورهای صنعتی و توسعه یافته را بهترین گزینه ها برای مشتاقان کار مهندسی برق در خارج از کشور دانست. مشتاقان اعزام نیروی کار مهندسی برق، ترجیح می دهند در کشوری با درآمد بالاتر، مالیات کمتر و در نهایت رفاه بالاتر به زندگی و کار بپردازند. از این رو مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در خارج از کشور، باید سعی کنند توانایی های خود را بالا برده و رزومه ای قوی برای خود بسازند. تسلط به نرم افزارهایی چون مایکروسافت آفیس به صورت عمومی و نرم افزارهای تخصصی گرایش های مختلف رشته مهندسی برق، می تواند شانس آنان را در اخذ جاب آفر بسیار بالا ببرد. زیرا در کشورهای پیشرفته، بدون تسلط به نرم افزارهای روز، شانس زیادی برای پیدا کردن شغل وجود ندارد.

 

استخدام مهندس الکترونیک در خارج از کشور

ویژگی این گرایش مهندسی برق کار با ولتاژ پایین است که این گرایش را به ملموس ترین گرایش مهندسی برق تبدیل نموده است. در کشورهایی که صنایع الکترونیک قوی فراوانند، فرصت مناسبی برای مشتاقان استخدام مهندس الکترونیک در خارج از کشور برقرار است.

 

استخدام مهندس برق قدرت در خارج از کشور

گرایش قدرت از محبوب ترین گرایش‌ ها بین دانشجویان مهندسی برق است، زیرا دروس آن نسبتاً ساده تر و بازار کار مناسب تری نیز دارد و متخصصان آن بیشتر با انواع موتورها، تولید برق و فشار قوی سر و کار دارند. فرصت کار در زیرساخت های انرژی به ویژه نیروگاه‌ ها، بخش های انتقال برق و همچنین وسایل حفاظتی برای این افراد وجود دارد. هموطنان عزیزمان که مشتاق استقاده از فرصت استخدام مهندس برق قدرت در خارج از کشور هستند، می توانند با استفاده از خدمات کاریابی بین المللی پرگاس پارس، مهاجرت کاری موفقی داشته باشند.

 

استخدام مهندس مخابرات در خارج از کشور

این گرایش را می توان سخت ترین گرایش مهندسی برق دانست. به طور خلاصه، حوزه کاری مهندسان برق مخابرات را می توان در زمینه ارسال اطلاعات از مکانی به مکان دیگر طبقه بندی کرد که این اطلاعات می ‌تواند داده ‌های کامپیوتری، تصویر و یا سایر داده‌ ها باشد. طبیعتا در کشورهایی که صنایع مخابراتی و یا صنایع مرتبط با صنعت مخابرات در آن ها فراوانند، می توان انتظار فرصت های شغلی بیشتری برای متخصصان این رشته داشت. این کاریابی بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتاقان بهره مندی از فرصت استخدام مهندس مخابرات در خارج از کشور می باشد.

 

استخدام مهندس برق کنترل در خارج از کشور

این گرایش از مهندسی برق، در ایران متقاضیان کمتری نسبت به سایر گرایش های ذکر شده دارد. در حقیقت متخصصان برق کنترل وظیفه دارند خروجی ‌های هر سیستمی را بر اساس ورودی آن کنترل کنند و از صحت عملکرد آن مطمئن شوند. گرایش کنترل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و درپای آن در علوم مختلف دیده می شود. این گرایش مهندسی برق از بخش‌ های گوناگونی تشکیل شده که کنترل تطبیقی، دیجیتالی، خطی، فازی و… از نمونه ‌های آن هستند. این کاریابی بین المللی آماده ارائه خدمات به مشتاقان بهره مندی از فرصت استخدام مهندس برق کنترل در خارج از کشور می باشد.

 

اعزام نیروی کار مهندسی برق

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی مهندسان برق در خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی برق به هموطنان عزیزمان می باشد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در خارج از کشور با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی می توانند شانس بالایی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر، معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور داشته باشند. زیرا این کاریابی بین المللی تجربه پرونده های موفق بسیاری در زمینه استخدام مهندس برق در خارج از کشور را داشته و به زیر و بم کار، آگاهی کافی دارد. همچنین مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط کاریابی در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای اروپایی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته، می تواند هموطنان عزیزمان را در زمینه استفاده از فرصت کار مهندسی برق در خارج از کشور یاری نماید.