استخدام مهندس نفت در خارج از کشور

اعزام نیروی کار مهندسی نفت به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار مهندسی نفت و کاریابی مهندسان نفت در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار مهندسی نفت در آن کشور و میزان درآمد مهندسان نفت در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

 

 

کاریابی مهندسان نفت در خارج از کشور

اهمیت انرژی در توسعه و صنعت به هیچ وجه قابل انکار نیست و به همین دلیل تخصص مهندسان نفت، گاز و انرژی در کشورهای مختلف مورد نیاز است. طبیعتا در کشورهایی که دارای منابع نفت و گاز و صنایع و پالایشگاه های پتروشیمی هستند، فرصت های شغلی بیشتری برای متخصصان این رشته ها وجود دارد. عده قابل توجهی از مهندسان نفت در کشور ما نیز به مهاجرت کاری و استفاده از امکان کاریابی در خارج از کشور می اندیشند تا به آینده شغلی بهتری دست یابند. یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که مشتاقان کار مهندسی نفت در خارج از کشور باید برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود در نظر بگیرند، زبان کشور مورد نظر است. طبیعتا فردی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته و می ‌تواند مدرک زبان انگلیسی معتبر در سطح بالا ارائه نمایند، باید مقصد مهاجرت کاری خود را از میان کشورهای آلمانی زبان انتخاب نماید. البته باید در نظر داشت فرصت های شغلی به زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان به ویژه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان هم وجود دارد که این کشورها از اصلی ترین بازارهای کار برای متخصصان رشته های مرتبط با انرژی به شمار می روند. به همین ترتیب، کشورهای آلمانی زبان برای افراد مسلط به زبان آلمان، فرانسه و بخش فرانسوی زبان کانادا برای افراد مسلط به زبان فرانسه، و کشورهای منطقه اسکاندیناوی نیز برای افرادی که به زبان هر یک از این کشورها مسلط هستند، بهترین گزینه ها به حساب می آیند. علاوه بر زبان، فاکتورهای دیگری نیز باید مدنظر مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در خارج از کشور قرار گیرد که در ادامه اشاره خواهیم نمود.

بدون جاب آفر یا پیشنهاد کاری، در هیچ یک از کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری مهندسان نفت به حساب می آیند، شانسی برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. البته می توان با ویزای جستجوی کار نیز به برخی از این کشورها وارد شد که قطعا روشی پر ریسک تر از اخذ ویزای کار با جاب آفر به شمار می رود. زیرا متقاضی باید در فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماه است در کشور مقصد، کار پیدا کند تا ویزای جستجوی کار وی به ویزای کار تبدیل شود. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار مهندسی نفت به خارج از کشور، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی،  سوابق کاری و مدارک تکمیلی خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، می‌ توانند در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، شرکت نموده و کارفرما را برای استخدام خود قانع نمایند. طبیعتاً اولین موردی که مد نظر کارفرما قرار می گیرد، تسلط افراد متقاضی استخدام مهندس نفت در خارج از کشور، به زبان کشور مورد نظر است. البته همان طور که ذکر شد در برخی کشورها فرصت کار برای مهندسان از جمله مهندسان نفت، تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از این دسته هستند. بازار کار این رشته نیز در چنین کشورهایی بسیار مناسب است، زیرا سرمایه گذاری کلانی روی توسعه میادین نفت و گاز و صنایع پتروشیمی در این کشورها صورت گرفته و شرکت های بین المللی فراوانی با بالاترین تکنولوژی های روز دنیا، در صنعت انرژی این کشورها به فعالیت مشغولند

همان طور که پیش تر ذکر شد، افراد مشتاق استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در خارج از کشور، بدون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری نمی ‌توانند مستقیما ویزای کار کشور مقصد مهاجرت کاری خود را دریافت نمایند. البته علاوه بر داشتن جاب آفر در هر کشور، موارد دیگری نیز برای اعطای ویزای کار مد نظر قرار می گیرد که اصلی ترین این موارد عبارتند از: داشتن مدرک زبان آن کشور یا مدرک زبان انگلیسی معتبر، میزان سابقه کاری فرد متقاضی، سطح تحصیلات فرد متقاضی و شرایط سنی فرد. در برخی از کشورها، اعطای ویزای کار بر اساس جدول امتیازات صورت می پذیرد و فرد متقاضی باید از هر یک از فاکتورهای تعیین شده، امتیازات لازم را کسب نموده و در نهایت به ویزای کار این کشور نایل شود.

 

کار مهندسی نفت در خارج از کشور

رشته مهندسی نفت، گاز و انرژی، به کلیه مباحث مربوط به اکتشاف، استخراج، دخیره سازی در مخازن و انتقال انرژی می پردازد و به همین دلیل گرایش های فراوانی برای آن در سیستم آموزشی کشورهای مختلف در نظر گرفته شده است. می توان کشورهای صنعتی و توسعه یافته و همچنین کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس و دریای عمان را بهترین گزینه ها برای مشتاقان کار مهندسی نفت در خارج از کشور نیز دانست. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار مهندسی نفت، ترجیح می دهند در کشوری با درآمد بالاتر، مالیات کمتر و در نهایت رفاه بالاتر به زندگی و کار بپردازند. از این رو داوطلبان استخدام مهندس نفت در خارج از کشور، باید سعی کنند توانایی های خود را بالا برده و رزومه ای قوی برای خود بسازند. تسلط به نرم افزارهای تخصصی گرایش های مختلف رشته مهندسی نفت، می تواند شانس آنان را در اخذ جاب آفر بسیار بالا ببرد. زیرا در کشورهای پیشرفته، بدون تسلط به نرم افزارهای روز، شانس زیادی برای پیدا کردن شغل وجود ندارد.

 

اعزام نیروی کار مهندسی نفت

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه موفق در حوزه کاریابی مهندسان نفت در خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی نفت به هموطنان عزیزمان می باشد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در خارج از کشور با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی می توانند شانس بالایی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر، معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور داشته باشند. زیرا این کاریابی بین المللی تجربه پرونده های موفق بسیاری در زمینه استخدام مهندس نفت در خارج از کشور را داشته و به زیر و بم کار، آگاهی کافی دارد. همچنین مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط کاریابی در کشورهای مختلف و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته، می تواند هموطنان عزیزمان را در زمینه استفاده از فرصت کار مهندسی نفت در خارج از کشور یاری نماید.