کاریابی پرستاران در خارج از کشور

اعزام نیروی کار پرستاری به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار پرستاری و کاریابی پرستاران در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار پرستاری در آن کشور و میزان درآمد پرشکان در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

پرستاری یکی از رشته هایی است که دانش آموختگان آن، از شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری به کشورهای مختلف دنیا برخوردارند. البته بازار کار رشته پرستاری در در تمامی کشور ها شرایط یکسانی ندارد و در برخی از کشورها نیاز به نیروی کار پرستار بیش از سایر کشورها بوده و شرایط درآمدی نیز برای آنان مناسب تر است. اما اصلی ترین فاکتوری که مشتاقان کار پرستاری در خارج از کشور برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود باید در نظر بگیرند، زبان کشور مورد نظر است. طبیعی است فردی که تسلط بالایی به زبان آلمانی داشته و می ‌تواند مدرک زبان آلمانی در سطح بالا ارائه نمایند، می تواند در نظام سلامت کشورهای آلمانی زبان به عنوان پزشک به کار مشغول شده و موفقیت بالایی به دست آورد. اما همین فرد در کشورهای انگلیسی زبان و فرانسوی زبان، شانسی برای مهاجرت کاری نخواهد داشت. علاوه بر زبان، فاکتورهای دیگری نیز باید مدنظر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در خارج از کشور قرار گیرد که در ادامه اشاره خواهیم نمود.

 

استخدام پرستاران در خارج از کشور

در تمامی کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری پرستاران به حساب می آیند، بدون داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت آن کشورها، شانسی برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار پرستاری به خارج از کشور، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی،  سوابق کاری و مدارک تکمیلی خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، می‌ توانند در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، شرکت نموده و کارفرما را برای استخدام خود قانع نمایند. طبیعتاً اولین موردی که مد نظر کارفرما قرار می گیرد، تسلط افراد متقاضی استخدام پرستاران در خارج از کشور به زبان کشور مورد نظر است. همانطور که می دانیم ماهیت رشته پزشکی ایجاد می کند که افراد مشغول به این حرفه حتماً به زبان مردمان کشوری که در آن به طبابت می ‌پردازند، تسلط بالایی داشته باشند. زیرا پزشکان باید حتماً به خوبی با بیمار و همراهان وی و همچنین سایر اعضای کادر درمان، ارتباط موثر برقرار نمایند و برقراری ارتباط بدون داشتن تسلط به زبان کشور مورد نظر امکان پذیر نیست.

همان طور که ذکر شد، مشتان کاریابی پرستاران در خارج از کشور، بدون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری نمی ‌توانند ویزای کار کشور مقصد مهاجرت کاری خود را دریافت نمایند. البته علاوه بر داشتن جاب آفر در هر کشور، موارد دیگری نیز برای اعطای ویزای کار مد نظر قرار می گیرد که اصلی ترین این موارد عبارتند از: داشتن مدرک زبان آن کشور، میزان سابقه کاری فرد متقاضی، سطح تحصیلات فرد متقاضی و شرایط سنی فرد. در برخی از کشورها مانند استرالیا، اعطای ویزای کار بر اساس جدول امتیازات صورت می پذیرد و فرد متقاضی در هر یک از فاکتورهای تعیین شده می ‌تواند امتیازات لازم را کسب نموده و در نهایت به ویزای کار این کشور نایل شود.

 

کار پرستاری در خارج از کشور

نظام سلامت کشورهای مختلف، شرایط سختی را پیش روی فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی از جمله پرستاران که در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده و قصد ورود به بازار کار کشور دیگری را دارند، قرار داده اند. زیرا رشته هایی مانند پرستاری به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها مرتبط هستند و رشته هایی حساس محسوب می شوند. از این رو سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف نمی ‌توانند در اعطای مجوز کاری به فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های سایر کشورها، سهل انگاری نمایند.

اما شرایط برای فارغ التحصیلان دانشگاه های تمامی کشورهای دنیا برای ورود به بازار کار کشورهای دیگر به یک صورت نیست.  به عنوان مثال پرستاران ایرانی که در هر یک از کشورهای اروپایی تحصیل کرده باشند، در صورتی که قصد کار به عنوان یک پرستار در نظام سلامت هر یک از دیگر کشورهای اروپایی را داشته باشند، مشکلی پیش روی آنان نخواهد بود و مدارک تحصیلی شان مورد تایید می باشد. این افراد تنها باید مدرک زبان کشور مقصد را اخذ نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت آن کشور را دریافت نمایند. اما پرستارانی که در ایران تحصیل کرده و قصد دارند از فرصت اعزام نیروی کار پرستاری به خارج از کشور بهره ‌مند شوند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در کشور مورد نظر معادل سازی نمایند. در حقیقت این افراد در ابتدای امر باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت کشور مورد نظر ارسال نمایند و در صورت تایید اولیه، در آزمون معادل سازی مدارک در آن کشور شرکت نمایند. آزمون معادل سازی مدارک کلیه رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله پرستاری در اغلب کشورهای دنیا در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می شود و افرادی که با موفقیت از پس این آزمون برآیند، می ‌توانند با گذراندن دوره کارورزی در نظام سلامت کشور مورد نظر، مجوز کار به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان آن کشور را اخذ کنند

 

اعزام نیروی کار پرستاری

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی پرستاران در خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار پرستاری به هموطنان عزیزمان می باشد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پرستاران در خارج از کشور با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی می توانند شانس بالایی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر، معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور داشته باشند. زیرا این کاریابی بین المللی تجربه پرونده های موفق بسیاری در زمینه استخدام پرستاران در خارج از کشور را داشته و به زیر و بم کار، آگاهی کافی دارد. همچنین مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها در اروپا به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط کاریابی در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای اروپایی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته، می تواند هموطنان عزیزمان را در زمینه استفاده از فرصت کار پرستاری در خارج از کشور یاری نماید.