کاریابی کارشناس علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور

اعزام نیروی کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار کارشناس علوم آزمایشگاهی و کاریابی کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار کارشناسی رادیولوژی در آن کشور و میزان درآمد کارشناسان علوم آزمایشگاهی در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور

رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی یکی از رشته های مرتبط با نظام سلامت و به طور دقیق تر از جمله رشته های پیراپزشکی به حساب می آید که فارغ التحصیلان آن مباحث علوم پایه پزشکی و مباحث تئوری و عملی علوم آزمایشگاهی پزشکی را آموخته اند. دانش فوق به این افراد امکان می دهد نقش بسیار مهمی در فرآیند درمان بیماران ایفا نمایند. در حقیقت با کمک دانش متخصصان علوم آزمایشگاهی، پزشکان می توانند تشخیص دقیقی از بیماری افراد به دست آورند و در نهایت درمان درست و موثری ارائه نمایند. امروزه دانش و تکنولوژی های نوین نیز به کمک متخصصان علوم آزمایشگاهی آمده و است که از آن جمله می توان به فناوری های بیوتکنولوژیک، فناوری نانو، دانش روز ژنتیک و تست های تشخیصی مبتنی بر فناوری های نوین و مدرن، اشاره نمود.  متخصصان این رشته در زمینه هایی همچون خون ‌شناسی (هماتولوژی)، ایمنی‌ شناسی (ایمونولوژی)، بیوشیمی بالینی، ژنتیک، بافت ‌شناسی، قارچ ‌شناسی، باکتری ‌شناسی و انگل شناسی دارای دانش بوده و با استفاده از مجموع این علوم به صورت تئوری و عملی، در کمک به حدود 70 درصد از موارد تشخیص پزشکان، نقش اساسی ایفا می نمایند. در میان هموطنان عزیزمان که در این رشته تحصیل کرده اند، درصد قابل ملاحظه ای به مهاجرت کاری و کاریابی در خارج از کشور می اندیشند. علاقه مندان استفاده از فرصت استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور باید با تطبیق شرایط خود با کشورهای مختلف، تعدادی کشور را در مرحله اول به عنوان اصلی ترین مقاصد برای مهاجرت کاری خود برگزینند. واضح است که یکی از اصلی ترین ملاک ها در انتخاب مقصد مهاجرت، مقوله زبان است و برای فردی که به زبانی خاص مسلط است، بهترین مقصد مهاجرت کاری از میان کشورهایی باید انتخاب شود که زبان رسمی آنان همان زبان مورد نظر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی کارشناس علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور باید تمامی فاکتورها علاوه بر بحث زبان را نیز مدنظر قرار دهند تا بتوانند کشوری مناسب را انتخاب نموده و مهاجرت کاری و کاریابی موفقی را تجربه نمایند.

 

کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور

علاقه مندان استفاده از فرصت استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور، باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان کشور مقصد مهاجرت کاری، خود دریافت نمایند تا با در اختیار داشتن آن، بتوانند ویزای کار آن کشور را نیز کسب کنند. در این مسیر، مشتاقان کاریابی کارشناس علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت کشور مورد نظر ارسال نمایند تا شرایط آنان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد به طور معمول از آنان برای شرکت در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. برای موفقیت در مصاحبه شغلی و بهره مندی از فرصت کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور، این افراد باید تسلط خود به زبان کشور مورد نظر را در طول مصاحبه، به خوبی نشان دهند. همچنین این افراد باید با فنون و مهارت های ارتباطی نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند فرد کارفرما را به خود جذب نمایند. علاوه بر این باید در طول مدت مصاحبه تسلط خود را به دانش رشته علوم آزمایشگاهی نیز به خوبی نشان دهند.

با توجه به ذات شغل کارشناسی علوم آزمایشگاهی، مشتاقان کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور نیز در هر کشوری که وارد شوند، باید صلاحیت علمی خود را به نظام سلامت کشور مربوطه اثبات نمایند. این افراد علاوه بر داشتن چاب آفر، به منظور استفاده از فرصت اعزام نیروی کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی به هر کشوری، می بایست مدارک تحصیلی خود را در آن کشور معادل سازی نمایند. بدین منظور، این عزیزان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت آن کشور ارسال نمایند تا مدارک آنان مورد ارزشیابی قرار گیرد. در اغلب موارد و در اکثر کشورها، برای کارشناسان علوم آزمایشگاهی که در دانشگاه های سایر نقاط دنیا تحصیل کرده اند، آزمونی جهت تطبیق مدارک و معادل سازی مدارک تحصیلی برگزار می گردد. در این آزمون، دانش رشته آزمایشگاهی داوطلبان کار در کشور مورد نظر در بوته آزمایش قرار داده می شود و آنان باید با موفقیت در این آزمون، به سیستم بهداشت و درمان کشور مورد نظر اثبات نمایند که از نظر دانش، شرایطی تقریباً برابر با دانش آموختگان دانشگاه های همان کشور را دارند. پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک، کارشناسان رشته آزمایشگاهی باید دوره کارورزی را نیز زیر نظر متخصصان علوم آزمایشگاهی رجیستر شده در آن کشور طی نمایند تا در پایان دوره به آنان مجوز کار به عنوان کارشناس علوم آزمایشگاهی اعطا شود. این سخت گیری ها به این علت صورت می گیرد که رشته آزمایشگاهی مانند تمامی رشته های علوم پزشکی، مستقیماً با جان و سلامت انسان ها در ارتباط است و نظام سلامت کشورها نمی توانند در اعطای مجوز به فارغ ‌التحصیلان این رشته از دانشگاه های سایر نقاط جهان، ریسک نمایند.

همچنین باید در نظر داشت که آزمون معادل سازی مدارک رشته های بخش سلامت در هر کشوری به زبان همان کشور برگزار می شود و به منظور موفقیت در این آزمون نیز تسلط بالا به زبان آن کشور الزامی است. البته در معدود کشورهایی نیز این آزمون به زبان رسمی آن کشورها برگزار نشده و به زبان انگلیسی می باشد که این کشورها اغلب در منطقه خاور میانه و حوزه خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند.

 

اعزام نیروی کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی

لازم به ذکر است، درصد بالایی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی در کشورمان، جهت بهره مندی از فرصت اعزام نیروی کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی به خارج از کشور، تسلط کافی به فنون کاریابی، به ویژه در مقیاس بین المللی ندارند و نمی توانند این پروسه را با موفقیت طی نمایند. لازم است این افراد جهت بهره مندی از فرصت کار کارشناسی علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور، از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی دارد، استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی کارشناس علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور، آماده ارائه خدمات به مشتاقان استفاده از فرصت استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور می باشد. لیست بلند بالای پرونده های موفق این کاریابی بین المللی نشان دهنده شانس بالای موفقیت عزیزانیست که از طریق این کاریابی، پروسه کاریابی خود را در نقاط مختلف دنیا جلو می برند. مدیر این کاریابی بین المللی سال ها در کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای آلمانی زبان به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط اکوسیستم کسب و کار اغلب کشورهای دنیا آشنایی کافی دارد. از این رو، با تکیه بر دانش و تجربیات گرانبهای بدست آمده در اثر به انجام رساندن پرونده‌ های پرتعداد موفق، می تواند عزیزان هم وطن را در زمینه استفاده از فرصت استخدام کارشناسان علوم آزمایشگاهی در خارج از کشور، یاری نماید.