کاریابی دامپزشکان در خارج از کشور

اعزام نیروی کار دامپزشکی به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار دامپزشکی و کاریابی دامپزشکان در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار دامپزشکان در آن کشور و میزان درآمد پزشکان در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

 

 

دامپزشکی از رشته های بسیار کاربردی به شمار رفته و بازار کار آن به طور ویژه در کشورهایی که دامپروری سیستماتیک در آن ها رواج دارد و همچنین کشورهایی که فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی در میان مردمان آن ها مرسوم است، بسیار مناسب است. در میان دانش آموختگان این رشته در کشورمان اشتیاق فراوانی به مهاجرت کاری و کاریابی در خارج از کشور، به ویژه کشورهای انگلیسی زبان و کشورهای اروپایی وجود دارد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام دامپزشکان در خارج از کشور ابتدا باید بازار کار این رشته را در کشورهای مختلف در نظر گرفته و مورد مقایسه قرار دهند، همچنین شرایط خود را نیز به عنوان فاکتور مهم دیگر در انتخاب مقصد مهاجرت کاری در نظر بگیرند. بعنوان مثال یکی از اصلی ترین ملاک ها در انتخاب مقصد مهاجرت، مقوله زبان است و برای فردی که به زبانی خاص مسلط است، بهترین مقصد مهاجرت کاری از میان کشورهایی باید انتخاب شود که زبان رسمی آنان همان زبان مورد نظر است. مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی دامپزشکان در خارج از کشور می بایست تمامی فاکتورها علاوه بر بحث زبان را نیز مدنظر قرار دهند تا بتوانند کشوری مناسب را انتخاب نموده و مهاجرت کاری و کاریابی موفقی را تجربه نمایند.

 

استخدام دامپزشکان در خارج از کشور

داوطلبان استفاده از فرصت استخدام دامپزشکان در خارج از کشور، حتما باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از فعال کشور مقصد مهاجرت کاری خود دریافت نمایند تا با در اختیار داشتن آن، بتوانند ویزای کار آن کشور را نیز کسب کنند. در این راه، مشتاقان کاریابی دامپزشکان در خارج از کشور باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر ارسال نمایند تا شرایط آنان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد به طور معمول از آنان برای شرکت در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. برای موفقیت در مصاحبه شغلی و بهره مندی از فرصت کار دامپزشکی در خارج از کشور، این افراد باید تسلط خود به زبان کشور مورد نظر را در طول مصاحبه، به خوبی نشان دهند. همچنین این افراد باید با فنون و مهارت های ارتباطی نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند فرد کارفرما را به خود جذب نمایند. علاوه بر این باید در طول مدت مصاحبه تسلط خود را به دانش دامپزشکی نیز به خوبی نشان دهند.

 

کار دامپزشکی در خارج از کشور

دامپزشکان علاوه بر داشتن چاب آفر، به منظور استفاده از فرصت اعزام نیروی کار دامپزشک به هر کشوری، می بایست مدارک تحصیلی خود را در آن کشور معادل سازی نمایند. بدین منظور، این عزیزان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام دامپزشکی آن کشور ارسال نمایند تا مدارک آنان مورد ارزشیابی قرار گیرد. در اغلب موارد و در اکثر کشورها، برای دامپزشکانی که در دانشگاه های سایر نقاط دنیا تحصیل کرده اند، آزمونی جهت تطبیق مدارک و معادل سازی مدارک تحصیلی برگزار می گردد. در این آزمون، دانش دامپزشکی داوطلبان کار در کشور مورد نظر در بوته آزمایش قرار داده می شود و آنان باید با موفقیت در این آزمون، به سیستم بهداشت و درمان کشور مورد نظر اثبات نمایند که از نظر دانش، شرایطی تقریباً برابر با دانش آموختگان دانشگاه های همان کشور را دارند. پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک، دامپزشکان باید دوره کارورزی را نیز زیر نظر دامپزشکان رجیستر شده در آن کشور طی نمایند تا در پایان دوره به آنان مجوز کار به عنوان دامپزشک اعطا شود.

نکته مهم این است که آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در هر کشوری به زبان همان کشور برگزار می شود و به منظور موفقیت در این آزمون نیز تسلط بالا به زبان آن کشور الزامی است. البته در معدود کشورهایی نیز این آزمون به زبان رسمی آن کشورها برگزار نشده و به زبان انگلیسی می باشد که این کشورها اغلب در منطقه خاور میانه و حوزه خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند.

 

اعزام نیروی کار دامپزشک

درصد قابل توجهی از دامپزشکان عزیز، جهت بهره مندی از فرصت اعزام نیروی کار دامپزشک به خارج از کشور، تسلط کافی به فنون کاریابی در مقیاس بین المللی ندارند و نمی توانند این پروسه را با موفقیت طی نمایند. از این رو، لازم است جهت بهره مندی از فرصت کار دامپزشکی در خارج از کشور، این عزیزان از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی دارد، استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی دامپزشکان در خارج از کشور، آماده ارائه خدمات به مشتاقان استفاده از فرصت استخدام دامپزشکان در خارج از کشور می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق این کاریابی بین المللی نشان دهنده شانس بالای موفقیت عزیزانیست که از طریق این کاریابی، پروسه کاریابی خود را در نقاط مختلف دنیا جلو می برند. مدیر این کاریابی بین المللی سال ها در کشور های اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط اکوسیستم کسب و کار اغلب کشورهای دنیا آشنایی کافی دارد. از این رو، با تکیه بر دانش و تجربیات گرانبهای اندوخته شده در اثر به انجام رساندن پرونده‌ های پرتعداد موفق، می تواند عزیزان هم وطن را در زمینه استفاده از فرصت استخدام دامپزشکان در خارج از کشور، یاری نماید.