کاریابی مهندسان صنایع در خارج از کشور

اعزام نیروی کار مهندس صنایع به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جداول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار مهندس صنایع و کار برای مهندس صنایع وجود دارد به تفکیک قاره قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

 

 

استخدام مهندسان صنایع در خارج از کشور

مهندسی صنایع یکی از رشته های فنی مهندسی به شمار می رود که در اغلب کشورهای دنیا بازار کار بسیار مناسبی دارد. این رشته از قرن 19 میلادی و همزمان با گسترش سریع کارخانجات و انقلاب صنعتی متولد شد و هدف از آن بهبود رانمان صنعت بوده است. می توان این رشته را رشته ای میان رشته ای دانست که در آن هم دانش مهندسی دخیل است و هم علم مدیریت که هر دو مورد نیز مورد نیاز صنعت هستند. در دهه اخیر تعداد مهندسان فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور ما بسیار زیاد بوده و بعضا از نیاز بازار کار صنایع کشورمان بیشتر بوده است. از این رو عده قابل توجهی از آنان، به ویژه مهندسان صنایع، به مهاجرت کاری و استفاده از امکان کاریابی در خارج از کشور می اندیشند. یکی از اصلی ترین فاکتورهای که مشتاقان کار مهندسی صنایع در خارج از کشور برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود باید در نظر بگیرند، زبان کشور مورد نظر است. بعنوان مثال فردی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته و می ‌تواند مدرک زبان انگلیسی معتبر در سطح بالا ارائه نمایند، باید مقصد مهاجرت کاری خود را از میان کشورهای انگلیسی زبان انتخاب نماید. البته معدود فرصت های شغلی به زبان انگلیسی در سایر کشورهای دنیا نیز وجود دارد که شانس دستیابی به آن ها کمتر است. علاوه بر زبان، فاکتورهای دیگری نیز باید مدنظر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در خارج از کشور قرار گیرد که در ادامه اشاره خواهیم نمود.

در هیچ یک از کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری مهندسان صنایع به حساب می آیند، بدون داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در آن کشورها، شانسی برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. البته می توان با ویزای جستجوی کار نیز به برخی از این کشورها وارد شد که قطعا روشی پر ریسک تر از اخذ ویزای کار با جاب آفر به شمار می رود. زیرا متقاضی باید در فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماه است در کشور مقصد، کار پیدا کند تا ویزای جستجوی کار وی به ویزای کار تبدیل شود. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار مهندسی صنایع به خارج از کشور، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی،  سوابق کاری و مدارک تکمیلی خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، می‌ توانند در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، شرکت نموده و کارفرما را برای استخدام خود قانع نمایند. طبیعتاً اولین موردی که مد نظر کارفرما قرار می گیرد، تسلط افراد متقاضی استخدام مهندس صنایع در خارج از کشور، به زبان کشور مورد نظر است. البته همان طور که ذکر شد در برخی کشورها فرصت کار برای مهندسان از جمله مهندسان صنایع، تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از این دسته هستند.

همان طور که ذکر شد، افراد مشتاق کاریابی مهندسان صنایع در خارج از کشور، بدون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری نمی ‌توانند ویزای کار کشور مقصد مهاجرت کاری خود را دریافت نمایند. البته علاوه بر داشتن جاب آفر در هر کشور، موارد دیگری نیز برای اعطای ویزای کار مد نظر قرار می گیرد که اصلی ترین این موارد عبارتند از: داشتن مدرک زبان آن کشور یا مدرک زبان انگلیسی معتبر، میزان سابقه کاری فرد متقاضی، سطح تحصیلات فرد متقاضی و شرایط سنی فرد. در برخی از کشورها ، اعطای ویزای کار بر اساس جدول امتیازات صورت می پذیرد و فرد متقاضی در هر یک از فاکتورهای تعیین شده می ‌تواند امتیازات لازم را کسب نموده و در نهایت به ویزای کار این کشور نایل شود.

 

کار مهندسی صنایع در خارج از کشور

پیش تر ذکر شد که مهندسی صنایع از رشته های بسیار مهم و کاربردی در صنعت به شمار می رود و نیاز به متخصصان آن محدود به صنعت خاصی نیست. از این رو تنوع مشاغلی که برای مهندسان صنایع در نظر گرفته می شود بسیار زیاد است. در کشورهای مختلف مهندسان صنایع افزایش کیفیت محصولات، مدیریت اصولی کارخانجات، تحلیل و تفسیر درست کارهای علمی، هدفمند کردن و مدیریت منابع انسانی به منظور بهره وری بیشتر از نیروی انسانی در کارخانجات، کاهش ضایعات در کارخانه و کمک به محیط زیست، نظم دهی و اصولی شدن فعالیت ‌ها در واحدهای صنعتی، کاهش مشکلات واحدهای صنعتی، کنترل فرآیند تولید و بهره برداری صحیح از ماشین آلات صنعتی نقش اساسی دارند.  با توجه به این موضوع می توان کشورهای صنعتی و توسعه یافته را بهترین گزینه ها برای مشتاقان کار مهندسی صنایع در خارج از کشور دانست.

متخصصان این رشته در طول تحصیل خود می آموزند که حیطه‌های مختلف اعم از برنامه‌ریزی، تکنولوژی ایمنی و تولید، مباحث مالی، کنترل کیفیت، مدل سازی، مسائل آمار و تجزیه و تحلیل داده ها فعالیت موثر داشته باشند. مشتاقان اعزام نیروی کار مهندسی صنایع، ترجیح می دهند در کشوری با درآمد بالاتر، مالیات کمتر و در نهایت رفاه بالاتر به زندگی و کار بپردازند. پس این فاکتورها را نیز باید در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت مهندسان صنایع لحاظ کرد. از این رو مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس صنایع در خارج از کشور، باید سعی کنند توانایی های خود را بالا برده و رزومه ای قوی برای خود بسازند. تسلط به نرم افزارهایی چون مایکروسافت آفیس و اتوکد به صورت عمومی و نرم افزارهای تخصصی به ویژه نرم افزارهای کنترل کیفیت آماری و نرم افزایهای کنترل پروژه، می تواند شانس آنان را در اخذ جاب آفر بسیار بالا ببرد.

 

اعزام نیروی کار مهندسی صنایع

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی مهندسان صنایع در خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی صنایع به هموطنان عزیزمان می باشد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس صنایع در خارج از کشور با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی می توانند شانس بالایی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر، معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور داشته باشند. زیرا این کاریابی بین المللی تجربه پرونده های موفق بسیاری در زمینه استخدام مهندس صنایع در خارج از کشور را داشته و به زیر و بم کار، آگاهی کافی دارد. همچنین مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط کاریابی در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای اروپایی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته، می تواند هموطنان عزیزمان را در زمینه استفاده از فرصت کار مهندسی صنایع در خارج از کشور یاری نماید.