بهترین مشاغل 10 سال آینده

می دانیم که بعلت سرعت فوق العاده رشد تکنولوژی، بازار کار نیز با سرعت شگفت انگیزی دستخوش تغییرات می شود. این بدین معنیست که بسیاری از شغل های کنونی ممکن است 10 سال آینده اصلا وجود نداشته باشند و از طرف دیگر با ایجاد نیازهای جدید، شغل هایی 10 سال آینده وجود داشته باشند که امروز اصلا یا وجود ندارند یا به ندرت و با تقاضای بسیار پایین وجود دارند. به هیچ وجه نمی توان با قاطعیت گفت 10 سال آینده بشر در چه سطحی از تکنولوژی قرار داشته و چه مشاغلی در آینده به وجود خواهند آمد. اما با  توجه به مسیر تکنولوژی و پیشرفت هایی که در حال انجام است می توان گفت بهترین مشاغل 10 سال آینده به احتمال زیاد می توانند چه شغل هایی باشند که در این مطلب قصد داریم به آن ها اشاره نماییم.

 

بهترین شغل های آینده

با بررسی فرآیندهای رشد فناوری و کمک گرفتن از دیتاهای اداره آمار کار برخی کشورهای پیشرفته می توان بهترین شغل های آینده که بیشترین رشد و تقاضا برای آن ها خواهد بود را اینگونه ذکر کرد:

  • شغل های مرتبط با کامپیوتر و ریاضی: (به ویژه توسعه ‌دهندگان وب و اپلیکیشن ها و متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، تحلیل‌ گران، برنامه ‌نویسان و تحلیل‌ گران امنیت اطلاعات).
  • مراقبت‌ های بهداشتی و درمانی: (به‌ ویژه متخصصان سلامت روان، کارشناسان تشخیص سلامت، پرستاران، مراقبت و خدمات شخصی و دستیاران مراقبت بهداشتی)
  • مشاوران و درمانگران: (به‌ ویژه درمانگران جسمی، تنفسی، ازدواج و خانواده، مشاوران سوء‌ مصرف مواد مخدر، مدد کاران اجتماعی و گفتار درمانی)
  • متخصصان بازاریابی: (به ‌ویژه تحلیل‌ گران بازار و بازاریاب‌ ها)
  • معاملات ساخت ‌و ‌ساز: (به ‌ویژه متخصصان بازار ‌های کوچک)
  • کارکنان رسانه و ارتباطات: (به‌ ویژه فیلم‌ برداران و تدوین‌ گران، مفسران و مترجمان)
  • کارشناس مدیریت: (به ‌ویژه مدیران مالی و مدیران سیستم های اطلاعات کامپیوتری).
همچنین بخوانید:  ویزای کار کره جنوبی

 

مشاغل مرتبط با مراقبت های بهداشتی و درمانی در مسیر رشد چشمگیری قرار دارند. در بخش تجارت، داده ها مرتب ارزشمندتر می شوند و مشاغلی در زمینه جمع آوری و تحلیل داده ها روز به روز گسترش پیدا می کنند. برنامه نویسان و توسعه دهندگان و مشاغل مرتبط نیز رشد بسیار بالایی را خواهند داشت. یادگیری هوش مصنوعی می تواند برخی کد نویسی های برنامه نویسان را انجام دهد. از این رو یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی بسیار ضروری است.

طبیعتا مواردی مانند SEO یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو نیز می تواند یکی از مهارت های ضروری و مورد نیاز باشد و دارندگان چنین تخصص هایی از شانس بسیار خوبی برای دستیابی به فرصت های شغلی خوب و درآمد قابل توجه خواهند داشت. در شرایطی که هر روز رقابت بین کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن نسبت به رقبا بالا می گیرد، چنین تخصص هایی خواهان بیشتری پیدا می کنند.

با گسترش استفاده از فضای دیجیتال، سازمان ها و کسب و کارها بیش از پیش به امنیت اطلاعات توجه خواهند کرد. هیچ سازمانی علاقه ندارد اطلاعاتش به سرقت رفته یا دچار دستکاری شود. از این رو آموزش امنیت دیتا می تواند آینده شغلی و درآمدی خوبی را برای افراد علاقه مند در پی داشته باشد.

یکی دیگر از مظاهر تغییرات متاثر از تکنولوژی، ورود ارزهای دیجیتال به زندگی امروزی است. با توجه به رشد و استقبال روز افزون بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال، می توان انتظار داشت که افرادی که به این حوزه علاقه دارند می توانند در کسب و کارهای پرتعدادی که مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال به وجود می آیند مشغول شده و حتی برای خود کسب و کاری راه اندازی نمایند. البته داشتن علاقه برای ورود به این عرصه به هیچ وجه کافی نیست و حتما افراد برای ورود باید آموزش دیده و دانش و تجربه کافی بدست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در سوئیس

بازاریابی هم در فضای حضوری و هم در فضای دیجیتال می تواند بشدت رو به رشد باشد. یکی از عرصه های مهم در زمینه بازاریابی دیجیتال، تولید محتواست. افرادی که خلاقیت، استعداد و دانش کافی برای تولید محتوای متنی (نویسندگی)، تولید محتوای ویدئویی و تولید محتوای تصویری (عکس) را دارند می توانند آینده شغلی و درآمدی خوبی را داشته باشند. ابزارهایی مانند هوش مصنوعی نیز می تواند در این عرصه کمک رسان این عزیزان باشد. فردی که تولید محتوا را به خوبی بلد است، حتی می تواند در زمینه ایجاد یک کسب و کار برای خودش نیز موفق تر باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، جذب مشتری برای کالاها مهم ‌تر از همیشه خواهد بود. فروشندگان می ‌توانند انتظار ابزار‌های هوشمند‌تر و اطلاعات بیش ‌تر را در‌ مورد مشتریان بالقوه داشته‌ باشند. از این رو متخصصان فروش که خود را با دانش و ابزارهای روز مجهز کنند، می توانند در آینده از شرایط شغلی و درآمدی بهتری برخوردار باشند.

مشاوره در زمینه های تخصصی نیز رو به گسترش است و اگر فردی در زمینه خاصی کسب و کار موفقی داشته باشد می تواند در همان زمینه به انتقال تجربیات خود به دیگران پرداخته و از راه مشاوره درآمد قابل توجهی کسب کند.

انرژی های سبز، انرژی های نو و انرژی های تجدید پذیر که کمتر برای محیط زیست مخاطره ایجاد می کنند، بشدت رو به رشد هستند و با رشد این تکنولوژی ها میتوان مشاغل و فرصت های شغلی جدید و فراوانی را در این زمینه متصور بود. انرژی خورشیدی یکی از جذاب ترین این موارد به ویژه برای کشورهایی است که در طول سال، زمان زیادی را از هوای آفتابی برخوردارند. طبیعتا با توجه به گسترش این فناوری و ارزان تر شدن پنل های خورشیدی، باتری های ذخیره انرژی و سایر تجهیزات وابسته به این تکنولوژی استفاده از آن گسترش بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. از این رو مشاغلی مانند نصاب سیستم های خورشیدی می تواند در آینده از مشاغل پر رونق به حساب آید.

همچنین بخوانید:  کاریابی بین المللی رومانی

اما از طرف دیگر مشاغل زیادی نیز با توجه به پیشرفت های تکنولوژیک و ورود هوش مصنوعی به عرصه های مختلف، به سمت از بین رفتن و کم رنگ تر شدن حرکت می کنند. بعنوان مثال می توان مشاغلی همچون تایپیست، کارگر پذیرش پارکینگ، اپراتور تابلو برق، تحویلدار بانک، مسئول بایگانی، مامور قرائت کنتورها، کارمند تاریک خانه عکاسی و … را مشاغلی دانست که تکنولوژی های نوین می تواند به کم رنگ شدن نیاز به آن ها کمک بیانجامد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کلیه کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.