بهترین کشورها برای کاریابی ایرانیان

در میان هموطنان عزیزمان اشتیاق به مهاجرت کاری و استفاده از فرصت کاریابی بین المللی مشتاقان فراوانی دارد. برای این عزیزان آشنایی با بهترین کشورها برای کاریابی ایرانیان می تواند کاربردی باشد. البته نمی توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری و کاریابی برای همه اقشار دانست. زیرا بازار کار رشته های مختلف در همه کشورها به یک صورت نیست. فاکتورهای متعددی در انتخاب مقصد مهاجرت کاری مناسب باید در نظر گرفته شود که نرخ بیکاری، حقوق کارگران، فرآیند استخدام، سیستم مالیاتی، فرآیند اخذ ویزای کار، ثبات و رفاه اقتصادی، آب و هوا و همچنین تناسب درآمد و هزینه‌ ها، اصلی ترین این موارد هستند. البته ایرانیان با مسائل دیگری هم روبرو هستند و یکی از اصلی ترین آن ها وجود مشکل در اخذ ویزای برخی از کشورهاست که البته متاسفانه اکثر آن ها از کشورهای مناسب برای مهاجرت کاری به شمار می روند.

 

کاریابی در کانادا

طبیعتا کانادا بعنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا می تواند از بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری و کاریابی به حساب آید. اما گرفتن ویزای کار کانادا که البته چندین برنامه ملی و استانی را شامل می شود، کار چندان ساده ای نیست و از یک سیستم امتیازدهی تبعیت می کند و متقاضیان باید از فاکتورهای تعیین شده، امتیازات لازم را کسب کنند تا شایسته ورود به این کشور و استفاده از فرصت کاریابی در کانادا شناخته شوند. در اغلب رشته ها و مشاغل، بازار کار در کشور کانادا از شرایط خوبی برخوردار است. همچنین نسبت درآمد به هزینه های زندگی در این کشور نیز شرایط بسیار خوبی دارد. شرایط کاری کادر درمان در این کشور نیز بسیار خوب است، اما برای گرفتن مجوز طبابت، باید حتما فرآیند نه چندان ساده معادل سازی مدارک در این کشور طی شود.

 

کاریابی در استرالیا

جزیره بزرگ استرالیا نیز که همانند کانادا از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا محسوب می شود، گزینه ای ایده آل برای مهاجرت کاری و کاریابی بین المللی به حساب می آید. ویزای کار استرالیا نیز مانند کانادا امتیاز محور است و متقاضیان با کسب امتیازات لازم از مجموع فاکتورهای تعیین شده، می توانند شانس ورود به بازار کار این کشور را به دست آورند. استرالیا را بهشت پزشکان و کادر درمان می دانند. زیرا شرایط کاری و درآمدی متخصصان رشته های کادر درمان در این کشور بسیار مناسب است. از این رو بسیاری از این عزیزان، با وجود سختی پروسه معادل سازی مدارک، سعی می کنند به هر نحو ممکن وارد این کشور شده و در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شوند. کلیه افرادی که این رشته ها را در خارج از استرالیا تحصیل کرده اند باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کنند، تنها افرادی که به تحصیل در نیوزلند در رشته های علوم پزشکی پرداخته اند نیازی به معادل سازی مدارک در استرالیا نخواهند داشت. برخی رشته های دیگر که در بسیاری نقاط دنیا بازار کار مناسبی ندارد، در استرالیا از شرایط بسیار خوبی برخوردارند که مهم ترین آن ها مهندسی معدن است. استرالیا دارای معادن متعدد و غنی است و مهندسان و کارگران متخصص در زمینه معدن بازار کار بسیار خوبی در این کشور داشته و از درآمد بسیار عالی نیز برخوردارند. به طور کلی در استرالیا درآمد در مقایسه با هزینه های زندگی، از تناسب خوبی برخوردار است.

همچنین بخوانید:  ویزای جستجوی کار استرالیا

 

کاریابی در آلمان

آلمان بعنوان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا و مهاجرپذیرترین کشور قاره سبز نیز از بهترین کشورها برای کاریابی ایرانیان مشتاق مهاجرت کاری به شمار می رود. در آلمان بازار کار با کمبود جدی نیروی کار مواجه است و از ساده ترین انواع مشاغل کارگری تا تخصصی ترین مشاغل مانند پزشکی، امکان ورود به بازار کار این کشور مهیاست. این کشور صنعتی ترین کشور اروپایی نیز محسوب می شود و برای مهندسان و کارگران متخصص فنی مقصدی عالی برای مهاجرت کاری می باشد. طبیعتا برای ورود به سیستم بهداشت و درمان این کشور نیز، معادل سازی مدارک لازم است که از طریق فرآیند و آزمون اپروباتسیون، انجام می پذیرد.

 

کاریابی در اتریش

اتریش هم یک کشور صنعتی در حوزه اتحادیه اروپا به شمار می رود و با توجه به اقتصاد پویا و رو به رشد خود، به نیروی کار ماهر نیازمند است. در این کشور آرام، صنعتی و توریستی فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان، اعضای کادر درمان و … مهیاست. از دلایل استقبال از فرصت کاریابی در اتریش و مهاجرت کاری به این کشور، تناسب بالای درآمدها با هزینه های زندگی در اتریش است. ویزای کار اتریش نیز امتیاز محور است و متقاضیان کاریابی در اتریش باید از فاکتورهای تعیین شده امتیازات لازم را کسب کنند تا به ویزای کار این کشور نایل شوند.

 

کاریابی در انگلیس

انگلیس هم بعنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهانی، از مقاصد اصلی مهاجرت کاری در دنیا محسوب می شود. تناسب خوبی بین درآمدها و هزینه های زندگی در این کشور برقرار است و به همین دلیل همواره اشتیاق زیادی به استفاده از فرصت کاریابی در انگلیس و مهاجرت کاری به این کشور وجود دارد. این کشور صنعتی، دارای معادن و منابع متنوع و غنی می باشد و از معدود کشورهای اروپاییست که منابع نفت نیز دارد. همچنین سیستم بهداشت و درمان انگلیس NHS نیز بعنوان یکی از کارآمدترین سیستم های بهداشت و درمان در دنیا شناخته شده و از شهرت بالایی برخوردار است. متخصصان رشته های بخش سلامت از سراسر دنیا اشتیاق زیادی به ورود به سیستم بهداشت و درمان انگلیس و کار در آن دارند. البته برای این منظور، این افراد باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کرده و از عهده آزمون PLAB انگلستان با موفقیت برآیند. باید توجه داشت که ویزای کار انگلیس نیز مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان، امتیاز محور است.

 

کاریابی درآمریکا

سال ها این کشور بزرگ ترین قدرت اقتصادی جهان به شمار می رفته و هم اکنون نیز در رقابت با چین برای حفظ این رتبه می باشد. در این کشور پهناور و صنعتی فرصت های شغلی زیادی برای نیروی کار در بخش های مختلف کارگری، مهندسی، فنی و کادر درمان مهیاست. طبیعتا مانند سایر نقاط دنیا، دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی که در خارج از این کشور تحصیل کرده و قصد کار در آمریکا را دارند، باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کرده و از عهده آزمون USMLE آمریکا با موفقیت برآیند. البته افرادی که به تحصیل در کانادا در این رشته ها پرداخته اند نیازی به معادل سازی مدارک خود در آمریکا نخواهند داشت.

همچنین بخوانید:  کار در امارات متحده عربی

 

کاریابی در نیوزلند

کشور زیبا و کوچک نیوزلند هم که در سال های اخیر از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا محسوب می شود، گزینه ای ایده آل برای مهاجرت کاری و کاریابی بین المللی به حساب می آید. ویزای کار نیوزلند نیز مانند کانادا امتیاز محور است و متقاضیان با کسب امتیازات لازم از مجموع فاکتورهای تعیین شده، می توانند شانس ورود به بازار کار این کشور را به دست آورند. بسیاری نیوزلند را نیز مانند استرالیا بهشت پزشکان و کادر درمان می دانند. زیرا شرایط کاری و درآمدی متخصصان رشته های کادر درمان در این کشور بسیار مناسب است. از این رو بسیاری از این عزیزان، با وجود سختی پروسه معادل سازی مدارک، سعی می کنند به هر نحو ممکن وارد این کشور شده و در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شوند. کلیه افرادی که این رشته ها را در خارج از نیوزلند تحصیل کرده اند باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کنند، تنها افرادی که به تحصیل در استرالیا در رشته های علوم پزشکی پرداخته اند نیازی به معادل سازی مدارک در نیوزلند نخواهند داشت. به طور کلی در نیوزلند درآمد در مقایسه با هزینه های زندگی، از تناسب خوبی برخوردار است.

 

کاریابی در هلند

کشور زیبا و کوچک هلند هم کشوری صنعتی در حوزه اتحادیه اروپا به شمار می رود و با توجه به اقتصاد پویا و رو به رشد خود، به نیروی کار ماهر نیازمند است. در این کشور هم فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان، اعضای کادر درمان و … مهیاست. از دلایل استقبال از فرصت کاریابی در هلند و مهاجرت کاری به این کشور، تناسب بالای درآمدها با هزینه های زندگی در هلند است.

 

کاریابی در عمان

کشور عمان در سال های اخیر  سرمایه گذاری قابل توجهی روی زیرساخت ها در بخش های مختلف صورت داده و به همین علت به نیروی کار فنی برای توسعه زیرساخت ها نیاز مبرم دارد. علاوه بر نیروهای متخصص فنی و مهندسی، کارگران زیادی نیز وارد بازار کار این کشور می شوند. توسعه زیرساخت های بخش سلامت در این کشور هم باعث شده نیاز به پزشکان و متخصصان کلیه رشته های بخش سلامت نیز در این کشور بالا رود. به علت بالا بودن ارزش ریال عمان و تناسب خوب درآمد با هزینه های زندگی در این کشور، عده زیادی از متخصصان بخش سلامت از سراسر دنیا به ویژه از کشور عزیزمان به ورود به بازار کار این کشور مشتاق شده اند. برای ورود به نظام سلامت عمان، معادل سازی مدارک از طریق آزمون پرومتریک عمان لازم است که به زبان انگلیسی می باشد و برای گرفتن مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور، دانش زبان انگلیسی کافیست و اجباری به تسلط به زبان عربی وجود ندارد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهماندار در هواپیمایی عمان

 

کاریابی در قطر

کشور قطر نیز که در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی روی زیرساخت ها در بخش های مختلف صورت داده و به همین علت به نیروی کار فنی برای توسعه زیرساخت ها نیاز مبرم دارد. علاوه بر نیروهای متخصص فنی و مهندسی، کارگران زیادی نیز وارد بازار کار این کشور می شوند. جاه طلبی های این کشور به حدی است که با وجود وسعت بسیار کم، موفق به گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 شده و برای برگزاری هر چه بهتر آن مجبور شده زیرساخت های ورزشی و همچنین توریستی و اقامتی را به نحو چشمگیری توسعه دهد. توسعه زیرساخت های بخش سلامت در این کشور هم باعث شده نیاز به پزشکان و متخصصان کلیه رشته های بخش سلامت نیز در این کشور بالا رود. به علت بالا بودن ارزش پول ملی قطر و تناسب بسیار خوب درآمد با هزینه های زندگی در این کشور، عده زیادی از متخصصان بخش سلامت از سراسر دنیا به ویژه از کشور عزیزمان به ورود به بازار کار این کشور مشتاق شده اند. برای ورود به نظام سلامت قطر، معادل سازی مدارک از طریق آزمون پرومتریک قطر لازم است که به زبان انگلیسی می باشد و برای گرفتن مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور، دانش زبان انگلیسی کافیست و اجباری به تسلط به زبان عربی وجود ندارد.

 

کاریابی در کویت

کویت نیز سال هاست بعلت ارزش بسیار بالای پول ملی آن یعنی دینار کویت، از مقاصد مناسب مهاجرت کاری در دنیا محسوب می شود. بازار کار این کشور برای متخصصان رشته های فنی، مهندسی، کارگران و متخصصان بخش سلامت فرصت های شغلی فراوانی دارد. در سال های اخیر بعلت تناسب خوب درآمد با هزینه های زندگی و همچنین بالا بودن ارزش دینار کویت، عده زیادی از پزشکان و متخصصان بخش سلامت کشورمان مشتاق ورود به نظام سلامت این کشور بوده اند و عده زیادی هم با طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک، مجوز کار در نظام سلامت این کشور را به دست آورده و از درآمد قابل توجهی در این کشور بهره مند گشته اند.

 

کاریابی در امارات

فرصت کاریابی در امارات متحده عربی نیز بسیار مورد توجه مشتاقان کار در خارج از کشور است. زندگی در شهرهای مدرن این کشور به ویژه دبی و ابوظبی بسیار جذاب است. البته باید در نظر داشت که زندگی در این شهرهای مدرن، بسیار گران است. اما با توجه به تناسب خوب درامد با هزینه های زندگی در این کشور، اشتیاق به استفاده از فرصت ماریابی در امارات بسیار زیاد است. به طور ویژه پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش سلامت، اشتیاق زیادی دارند که بتوانند وارد بازار کار نظام سلامت این کشور شوند و سختی های پروسه معادل سازی مدارک علوم پزشکی در امارات را به جان بخرند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662181

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.