استخدام داروساز در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای مرفه و مهاجر پذیر عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود که در زمینه رشته های مرتبط با علوم پزشکی و نظام سلامت، بازار کار بسیار مناسبی برای متخصصان از کشورهای دیگر در آن فراهم است است. همچنین به علت بالا بودن درآمد داروسازان در ایرلند بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا و همچنین از کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت استخدام داروساز در ایرلند می باشند.

شرایط رشته داروسازی نیز همانند رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، و سایر رشته های پیراپزشکی بوده و این رشته ها نیز به علت این که مستقیماً با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند، از رشته های حساس محسوب می شود به همین علت افرادی که قصد ورود به بازار کار کشور ایرلند در این رشته را دارند، باید حتماً برای اخذ مجوز کار در این کشور مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند تا مجوز کار دریافت نموده و بتوانند از فرصت استخدام داروساز در ایرلند بهره مند شوند.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام داروساز در ایرلند ابتدا باید در شورای داروسازی ایرلند ثبت نام کرده و مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را به همراه سوابق شغلی به این شورا ارائه نمایند و در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور شرکت نمایند. آزمون معادل سازی مدرک داروسازی ایرلند مباحثی چون ژنتیک و گیاه شناسی، بیوشیمی و بیولوژی، ریاضیات، بیوفیزیک، شیمی و فیزیک را شامل می شود. مرحله آخر نیز گذراندن یک دوره کارورزی یا انترنی تقریباً یک ساله زیرنظر یک داروساز رجیستر شده در این کشور می باشد که در پایان آن، به این افراد مجوز کار داروسازی در کشور ایرلند داده می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در کویت

نکته مهم دیگر که متقاضیان کاریابی داروسازان در ایرلند باید در نظر داشته باشند، این است که همانند سایر کشورهای دنیا آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در این کشور نیز به زبان رسمی همین کشور یعنی زبان انگلیسی برگزار می‌شود و برای موفقیت در این آزمون حتماً باید تسلط بسیار بالایی به زبان انگلیسی داشته باشند. از طرف دیگر برای اخذ ویزای کار کشور ایرلند که یک ویزای امتیاز محور است، یکی از اصلی ‌ترین فاکتورها داشتن تسلط به زبان انگلیسی و اثبات آن از طریق ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و غیره است.

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که برای کار در شرکت های دارویی فعال در کشور ایرلند و کارخانجات تولید دارو و مکمل های غذایی و دارویی هیچ وجه نیازی به معادل سازی مدارک در این کشور وجود ندارد و متقاضیانی که در کشورهای مختلف تحصیل کرده اند، در صورتی که بخواهند در چنین شرکت هایی در کشور ایرلند مشغول به کار شوند فقط کافی است با کارفرما مذاکره نموده و یک جاب آفر دریافت نمایند. در واقع فقط برای کار به عنوان داروساز در داروخانه باید به معادل سازی مدارک اقدام نمود.

 

کاریابی داروسازان در ایرلند

متقاضیان کاریابی داروسازان در ایرلند از دو طریق می‌ توانند وارد این کشور شده و در رشته خود مشغول به کار شوند. روش اول این است که این افراد با به دست آوردن امتیازهای لازم از فاکتورهای مختلف از جمله سن، تسلط به زبان انگلیسی، میزان سابقه کاری و همچنین سطح تحصیلات ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار ایرلند را دریافت نموده و در مدت زمان تعیین شده در این ویزا سعی کنند یک کار مرتبط با رشته خود را در این کشور پیدا نمایند و در صورت مشغول به کار شدن ویزای کار آنان تمدید شده و در نهایت می‌ توانند حتی اقامت دائم ایرلند را نیز پس از چند سال به دست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در کانادا

اما روش دوم روش مطمئن تر است و متقاضیان کاریابی داروسازان در ایرلند از این طریق، بسیار بدون ریسک می ‌توانند وارد این کشور شده و مشغول به کار شوند. در این روش متقاضیان استفاده از فرصت استخدام داروساز در ایرلند باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال ‌کنند. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند و کارفرما حس کند نیروی کار مناسبی پیدا کرده با آنان تماس گرفته شده و به مصاحبه کاری معمولا به صورت آنلاین دعوت می شوند و در صورتی که بتوانند کارفرما را به استخدام خود قانع نمایند، یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کرده و از این طریق ویزای کار این کشور را اخذ می ‌کنند. مهمترین مشکل برای هموطنان عزیزمان همین مرحله یعنی اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور است. زیرا برای این کار باید با اصول مصاحبه های شغلی در کشور ایرلند آشنایی کافی داشته باشند.

از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین ‌المللی می‌ تواند برای این عزیزان مفید واقع شود و به همین جهت کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله داروسازان به خارج از کشور به ویژه کشور ایرلند آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. این خدمات در کشور ایرلند برای کارشناسان تمامی رشته ها ارائه می گردد و به عنوان مثال تعداد زیادی از متقاضیان کاریابی پرستاران در ایرلند توانسته اند از طریق خدمات این کاریابی بین المللی به این کشور وارد شده و مشغول به کار شوند. این کاریابی در زمینه استخدام پزشک در ایرلند نیز خدمات گسترده ایرائه می نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در آلمان

 

درآمد داروسازان در ایرلند

علاوه بر مناسب بودن شرایط کاری در این کشور، مناسب بودن درآمد داروسازان در ایرلند نیز یکی دیگر از اصلی ‌ترین علل اقبال متخصصان این رشته به مهاجرت کاری به این کشور است. به طور میانگین درآمد داروسازان در 36 یورو در ساعت معادل 70 هزار یورو در سال است که بسته به شرایط کارفرما آن و میزان تجربه و تخصص داروسازان تعیین می شود. یک داروساز که تازه وارد بازار کار میشود نزدیک 60 هزار یورو در سال درآمد دارد، این در حالی است که داروسازان با تجربه و با سابقه کاری مناسب می توانند درآمدی بالای 80 هزار یورو در سال را به دست آورند.

برای افرادی که قصد کار به عنوان داروساز در خارج از کشور را دارند، ایرلند گزینه ای بسیار عالی به حساب می آید. اما برخی ترجیح می دهند در کشوری نزدیک تر از ایرلند به ویژه در کشورهای اروپایی نزدیک تر، مشغول به کار شوند و برای آنان استفاده از فرصت استخدام داروساز در اتریش یک گزینه عالیست.

 

اریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به ایرلند و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662181

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.