کار در امارات متحده عربی

می توان امارات متحده عربی را مدرن ترین کشور منطقه خاور میانه دانست. زیرا این کشور چند دهه است که با سرعت فزاینده ای رشد اقتصادی و تکنولوژیک را تجربه می کند و نه تنها با تکیه بر سرمایه و درآمد نفتی خود، بلکه با جذب سرمایه گذاری کلان از سراسر دنیا توانسته زیرساخت های بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک کشور توسعه یافته را ایجاد کند. این روند توسعه با سرعت بالایی همچنان ادامه دارد و کشور امارات برای دستیابی به یک توسعه متوازن و استفاده از زیرساخت های مناسبی که ایجاد می کند، به نیروی کار ماهر و متخصص نیز نیاز دارد. با توجه به اینکه این کشور نمی تواند نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را به طور کامل از فارغ التحصیلان موسسات آموزشی خود تامین کند، به نیروی کار ماهر خارجی نیز نیازمند است و بدین علت فرصت کار در امارات متحده عربی برای متخصصان بسیاری از رشته ها و مشاغل فراهم است. در ادامه مطلب بیشتر به شرایط بازار کار این کشور و ویزای کار امارات خواهیم پرداخت.

 

نرخ بیکاری در امارات

با توجه به حضور سرمایه گذاران بین المللی و پویایی اقتصاد این کشور، نرخ بیکاری در امارات بسیار پایین است و زیر 3 درصد می باشد. از این رو فرصت برای ورود نیروی کار متخصص و ماهر خارجی برای کار در امارات متحده عربی فراهم است و هموطنان عزیز ما نیز که در رشته های مورد نیاز این کشور تخصص دارند و تجربه و مهارت کافی دارند می توانند از این فرصت استفاده کرده و وارد بازار کار این کشور شوند. سهم عمده ای از بازار کار و رشد اقتصادی در این کشور بر دوش بخش ساخت و ساز، صنایع رو به رشد و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

همچنین بخوانید:  کاریابی بین المللی رومانی

 

میزان درآمد در کشور امارات متحده عربی

به طور میانگین میزان درآمد در کشور امارات متحده عربی برای متخصصان اکثر مشاغل و حرفه ها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور از تناسب خوبی برخوردار است. میانگین درآمد ماهانه حسابداران و فعالان در بخش مالی بیش از 16 هزار درهم امارات است که البته بسته به سابقه کاری و تخصص افراد می تواند بسیار بالاتر نیز باشد. مهندسان عمران و معماری در این کشور درآمد ماهانه میانگینی بالاتر از 14 هزار درهم امارات دارند. فعالان بخش خودرو نیز بیش از 11 هزار درهم در ماه درآمد دارند. متخصصان طراحی گرافیک هم درآمدی بیش از 14 هزار درهم امارات در این کشو به دست می آورند.

 

ویزای کار امارات

با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در امارات و همچنین مناسب بودن درآمد در کشور امارات متحده عربی، اشتیاق به ورود به بازار کار این کشور بسیار زیاد است . مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار امارات بدین شرح است:

– پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

– گواهی تمکن مالی

– بیمه نامه مسافرتی

– فرم های مربوط به سفارت به صورت تکمیل شده

– ترجمه مدرک آخرین مقطع تحصیلی

– رزومه و سوابق کاری

 

برای ورود به بازار کار امارات دو نوع ویزا وحود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود:

– ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار JOB SEEKER:

افراد در صورت دریافت این ویزا، معمولا 6 ماه تا یک سال فرصت پیدا می کنند که بتوانند شغل مورد نظر خود را که مرتبط با تخصص و مهارت آنها باشد را در این کشور بیابند، در این صورت می توانند ویزای جستجوی کار خود را به ویزای کار تبدیل کنند. اما در حال حاضر کشور امارات، چنین ویزاهایی را برای ایرانی ها صادر نمی کند و افرادی که قصد کار در امارات را دارند تنها می ‌توانند از روش ویزای جاب آفر یا پیشنهاد شغلی استفاده نمایند. مدت زمان این ویزاها بستگی به مدت قراردادی دارد که کارفرما با متقاضی کار می بندند. در ادامه به تفصیل به شرایط ویزای کار همراه با جاب آفر امارات اشاره خواهیم نمود.

همچنین بخوانید:  بهترین مشاغل 10 سال آینده

 

– ویزای کاری جاب آفر یا پیشنهاد شغلی JOB OFFER:

برای استفاده از این ویزا در ابتدا باید یک کارفرما در خاک کشور امارات پیدا کرد، که به نیروی کاری اعلام نیاز نموده باشد. در این صورت متقاضی اصلی باید با موسسات کاریابی یا سایت های بین المللی کاریابی ارتباط برقرار نماید تا بتوانند پروفایل های مخصوص خود را تشکیل دهند و بتواند با کارفرما ها ارتباط بگیرد. سپس کارفرمایان با بررسی شرایط متقاضی اصلی می تواند برای او پیشنهاد شغلی ارسال نمایند و فرد زمانی که این پیشنهاد را دریافت کرد، می‌تواند برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند و برای کار در امارات در این کشور عربی حوزه خلیج فارس حضور پیدا کنند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به امارات و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.