بهترین کشور برای کار جوشکاری

اشتیاق به مهاجرت کاری محدود به رشته، حرفه و تخصصی خاص نیست و افراد ماهر در پیشه های مختلف برای کسب درآمد و رفاه بیشتر به آن می اندیشند. جوشکاری از رشته های بسیار مهم فنی حرفه ای به شمار می رود که متخصصان آن به ویژه در کشورهای پیشرفته دنیا از درآمد بسیار مناسبی برخوردارند. طبیعتا این رشته فنی در صنایع مختلف کاربرد دارد، پس می توان به طور واضح بهترین کشور برای کار جوشکاری را از میان کشورهای صنعتی دنیا برگزید. همچنین برخی کشورهای دنیا مثل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیز با سرمایه گذاری کلانی که روی زیرساخت های خود انجام داده و مسیر توسعه را به سرعت می پیمایند، نیاز مبرمی به متخصصان فنی در رشته هایی همچون جوشکاری دارند. بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر مانند آلمان و کانادا نیز در حال حاضر با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه جوشکاری مواجهند. از اینرو، فرصت بسیار خوبی برای افراد متبحر در این زمینه برای ورود به بازار کار چنین کشورهایی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم به تفصیل به گزینه های انتخاب بهترین کشور برای کار جوشکاری و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری بعنوان یک جوشکار به این کشورها اشاره نماییم.

 

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری جوشکار ها

طبیعتا رشته جوشکاری را نمی توان به طور معمول رشته ای با مدرک دانشگاهی دانست. جوشکارهایی که قصد دارند در کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن و یا کشورهایی همچون کانادا مشغول به کار شوند باید گواهی دیپلم دبیرستانی ارائه داده و برنامه کارآموزی (همراه با حقوق) در این کشورها که معمولا دوره ای حداکثر 3 ساله است را بپیمایند. البته برخی کشورها داشتن مدرک فنی حرفه ای جوشکاری در ایران را نیز قابل قبول می دانند. افراد با تجربه جوشکاری زیاد می توانند حتی به پست های نظارتی مانند سرپرست یا حتی مدیر تولید و مدیر تعمیر و نگهداری نیز دست یابند.

 

استخدام جوشکار در اتریش

اتریش بعنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای اتحادیه اروپا که در زمینه صنایع مرتبط با ابزار دقیق و فلزات نیز سرآمد است را می توان یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای کار جوشکاری دانست. صنایع اتریش به دنبال جوشکارهای حرفه ای و مجرب که دقت و ظرافت کاری بالایی دارند می باشد. صنایع ساخت و ساز، خودرو‌سازی، ساخت کشتی، تعمیر یا ساخت خطوط لوله و … در کشور اتریش به شدت به نیروی متخصص در زمینه جوشکاری نیاز دارند. میانگین درآمد جوشکار در اتریش رقمی حدود 30 دلار در ساعت است که با توجه به عرف کار 40 ساعتی در هفته، رقمی بسیار مناسب در مقایسه با سطح هزینه های زندگی در اتریش به حساب می آید. از اینروست که اشتیاق برای استفاده از فرصت استخدام جوشکار در اتریش بشدت رو به افزایش است. البته این رقم میانگین می باشد و جوشکارهای حرفه ای که درجه سختی کار بیشتری دارند و مهارت هایی همچون  کار با دستگاه‌ های برش نیمه اتوماتیک، برش شعله ‌ای، جوشکاری اتوماتیک، جوشکاری نیمه دستی و دستی و همچنین تجهیزات برش چوب، دارند درآمد بسیار بیشتری به دست می آورند و با داشتن تجربه کاری بیش از 5 سال می توانند شانس بسیار زیادی برای درآمد چند برابری نسبت به ارقام ذکر شده نیز داشته باشند. طبیعتا برای گرفتن جاب آفر، جوشکارها باید دیپلم ارائه داده و مدارک فنی حرفه ای و سوابق کاری مستند شده را نیز ارائه نمایند.

همچنین بخوانید:  ویزای کار ترکیه

 

استخدام جوشکار در هلند

هلند نیز دیگر کشور عضو اتحادیه اروپاست که صنایع آن مبتنی بر دانش و فناوری های نوین رشد بسیار خوبی را تجربه می کنند. اما اخذ جاب آفر از کارفرمایان در هلند به سادگی اخذ جاب آفر از کارفرمایان اتریشی نیست. تنوع شغلی کار جوشکاری در هلند نیز به خوبی اتریش نیست. بهترین فرصت های شغلی در هلند برای جوشکاران آلومونیومی و فولادی و یا موقعیت های شغلی در زمینه تعمیر قطعات است. طبیعتا برای اخذ جاب آفر و ویزای کار هلند نیز جوشکاران به مدارک فنی و همچنین تجربه و سابقه کار نیاز دارند. در این کشور نیز دوره های کارآموزی همراه با حقوق برای این افراد برگزار می شود و حسن آن اشتغال از همان ابتدای شروع شرکت در دوره می باشد. مهارت ‌هایی چون تسلط به تکنیک‌ های مناسب جوشکاری برای طراحی، برش و اتصال دائمی فلزات به یکدیگر، تسلط به نحوه صحیح انجام دادن عملیات حرارتی بعد از کار جوشکاری، توانایی انجام دادن کار جوشکاری قوس و ترمیم قطعات، توانایی استفاده از گاز، تنگستن، برق MIG و TIG و سایر فناوری های مشعل، توانایی کار در شرایط و محیط‌ های گوناگون، توانایی ترمیم سازه با استفاده از برچیدن، تغییر شکل و یا تجدید ساختار قطعات با استفاده از مشعل ‌ها و دستگیره ‌های برش، آشنایی ابتدایی یا کامل با ترمزها، قیچی ها و سایر ماشین ‌های شکل گیری و . همراه با مهارت های ریاضی برای انجام محاسبات و اندازه گیری های دقیق نیز می تواند شانس استخدام بعنوان جوشکار در هلند را بشدت افزایش دهد.

 

استخدام جوشکار در آلمان

آلمان بعنوان صنعتی ترین کشور و اقتصاد اول اتحادیه اروپا نیز می تواند گزینه ای اصلی برای انتخاب بهترین کشور برای کار جوشکاری به شمار رود. برای ورود به بازار کار این کشور بعنوان جوشکار، حداقل باید یک سال سابقه کاری مرتبط و مدارک فنی حرفه ای ارائه نمود. البته در آلمان دوره های فنی حرفه ای که از ابتدا به صورت آموزش و کارآموزی تواما هستند وجود دارد که به آوسبیلدونگ معروفند و می توان با شرکت در آن ها جای پای خود را در بازار کار این کشور محکم کرد. همچنین تسلط به ساخت قطعات و  تجربه در این زمینه و آشنایی با تجهیزات جوشکاری و لوازم جانبی و دارا بودن مدرک فنی و حرفه ‌ای و تسلط به زبان  آلمانی به شما کمک می ‌کند شانس بیشتری برای ورود به بازار کار این کشور به عنوان جوشکار را داشته باشید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهماندار در هواپیمایی عمان

درآمد یک جوشکار در آلمان:

جوشکاری با 0 تا 2 سال سابقه کار – 1187 یورو در ماه

جوشکاری با 2 تا 5 سال سابقه کار – 1628 یورو در ماه

جوشکاری با 5 تا 10 سال سابقه کار – 2054 یورو در ماه

جوشکاری با 10 تا 15 سال سابقه کار – 2480 یورو در ماه

جوشکاری با 15 تا 20 سال سابقه کار – 2906 یورو در ماه

جوشکاری با بیش از 20 سال سابقه کار – 3603 یورو در ماه

مناسب بودن درآمد جوشکارها در این کشور نسبت به هزینه های زندگی، از اصلی ترین دلایل استقبال زیاد از فرصت استخدام جوشکار در آلمان به شمار می رود. بیشترین فرصت های شغلی برای جوشکارها در آلمان در شهرهای برلین ،مونیخ، کلن، هامبورگ، اسن، آخن، مانهایم، کارلسروهه، نورنبرگ، درسدن، هانوفر، دوسلدورف، فرانکفورت، دورتموند، برمن و . می باشد.

در سال 2023 میلادی کشور آلمان با توجه به کمبود شدید نیروی کار متخصص، تسهیلات زیادی را برای افراد ماهر در زمینه های مختلف شغلی قرار داد که راحت تر بتوانند با داشتن یک جاب آفر از کارفرمای فعال در آلمان، ویزای کار این کشور را دریافت نموده و راحت تر بتوانند بعد از چند سال، اقامت دائم و شهروندی نیز بدست آورند. از اصلی ترین تسیهلات ارائه شده، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی در طیف وسیعی از مشاغل و تخصص ها از جمله جوشکاری می باشد. اما واضح است که فرد جوشکار برای موفقیت در بازار کار این کشور باید از فرصت حضور در این کشور استفاده کرده و زبان آلمانی خود را به خوبی تقویت نماید.

 

استخدام جوشکار در کانادا

کانادا نیز همانند آلمان با کمبود نیروی کار متخصص در رشته های فنی مواجه است. کار در کارخانه‌ های تولید هواپیما، ساخت ماشین آلات سنگین، تولید کشتی و سایر محصولات فلزی، اصلی ترین فرصت های شغلی برای جوشکارها در کانادا را تشکیل می دهند. درآمد جوشکار در کانادا به طور میانگین بسته به تجربه و مهارت های وی از 18 تا 34 دلار در ساعت متغیر است. بعنوان مثال افرادی که بهجوشکاری لوله های صنعتی یا جوشکاری زیر آب مسلط هستند، درآمدهای بسیار بیشتری را می توانند کسب کنند. داشتن مهارت های ذیل برای یک جوشکار می تواند شانس استخدام در کانادا را بشدت افزایش دهد:

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در سوئیس

– آشنایی با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک و …

– تسلط کافی به لحیم کاری

– توانایی تعمیر یا ترمیم محصولات فلزی

– تسلط لازم به به فرآیند هایی چون فرآیندی مانند جوشکاری قوس تنگستن(GTAW) ، جوش قوس فلزی گاز(GMAW)، جوشکاری قوس با شار(FCAW)، جوشکاری قوس پلاسما(PAW) ، فلز محافظ جوش قوس الکتریکی (SMAW) جوش اکسی استیلن (OAW) جوش مقاومت و جوش قوس غوطه ور (SAW)و …

– توانایی کنترل دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز

– داشتن مهارت های لازم در انواع خاصی از جوشکاری مانند ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات

 

استخدام جوشکار در استرالیا

استرالیا نیز مانند سایر کشورهای مهاجرپذیر، با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه جوشکاری مواجه است. برای جوشکاران نیز مانند اکثر مشاغل دیگر، میانگین درآمد در استرالیا نسبت به هزینه های زندگی در این کشور مناسب است. از این رو استقبال از فرصت استخدام جوشکار در استرالیا زیاد است.

 

استخدام جوشکار در عمان

عمان در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی روی توسعه زیرساخت ها انجام داده و با سرعت بسیار زیادی مسیر توسعه را طی می کند. از این رو به نیروی کار متخصص در زمینه رشته های فنی همچون جوشکاری نیز نیاز دارد. از اصلی ترین مزایای استفاده از فرصت استخدام جوشکار در عمان می توان به بالا بودن ارزش پول این کشور اشاره کرد که موجب می شود افرادی که چند سال در این کشور کار کنند، بتوانند سرمایه خوبی برای آینده خود و خانواده شان جمع آوری نمایند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.