استخدام فیزیوتراپیست در قطر

کشور قطر در سال های اخیر برای ایرانیان مشتاق کار در خارج از کشور به یکی از اصلی ترین مقاصد کاریابی بین المللی بدل شده است. این کشور کوچک و در عین حال ثروتمند حوزه خلیچ همیشه فارس، با کشور عزیزمان ایران رابطه حسنه ای داشته و ایرانیان در این کشور از احترام مناسبی برخوردارند و بسیاری از مشکلاتی که هموطنانمان در کشورهای مختلف دنیا با آن مواجهند را در کشور قطر نخواهند داشت. از طرف دیگر سطح درآمدها در قطر بسیار بالاست و درآمدهای بدست آمده در این کشور در هنگام تبدیل به ارزهای دیگر رقم بسیار مناسبی می شود. از این رو برای افرادی که قصد دارند با کار در خارج از کشور سرمایه مناسبی برای آینده خود و خانواده شان تامین نمایند، قطر از بهترین گزینه ها به حساب می آید. علی الخصوص که به علت سرمایه گذاری کلانی که در سال های اخیر روی زیرساخت های این کشور در بخش های مختلف از جمله بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان صورت گرفته، فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصان خارجی پدید آمده است. البته مانند سایر کشورهای دنیا برای اعطای مجوز کار به متخصصان رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان در کشور قطر نیز سخت گیری هایی به عمل می آید و نظام سلامت این کشور تنها در صورتی که از شایستگی افراد اطمینان حاصل کند، اجازه کار به فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های خارج از این کشور اعطا می کند. کارشناسان رادیولوژی که قصد کار در خارج از کشور دارند نیز می توانند از مزایای بازار کار قطر بهره مند شوند. در این مطلب به شرایط استخدام فیزیوتراپیست در قطر اشاره می نماییم.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در سوئیس

می دانیم که کشور قطر با تکیه بر درآمد سرشار صنعت نفت و گاز خود در سال های اخیر به جاه طلبی های زیادی دست زده و از آن جمله می توان به اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی اشاره نمود. به همین جهت این کشور نیاز به توسعه زیرساخت های خود در بخش های مختلف داشته و سرمایه گذاری کلانی را در این زمینه انجام داده است. همان طور که ذکر شد این کشور سرمایه گذاری فراوانی روی توسعه و به روز رسانی زیرساخت های بخش سلامت خود نیز صورت داده و به همین دلیل برای بهره مندی از امکان استفاده بهینه از این زیرساخت ها به نیروی کار متخصص در این رشته ها نیاز فراوانی پیدا کرده و طبیعتا نمی تواند تمامی این نیاز را از فارغ التحصیلان دانشگاه های خود این کشور تامین نماید. به همین دلیل فرصت استخدام فیزیوتراپیست در قطر برای اتباع کشورهای دیگر از جمله هموطنانمان فراهم شده است. افرادی که رشته های بخش سلامت را در دانشگاه های کشور قطر تحصیل کنند، فارغ از ملیتشان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل وارد نظام سلامت این کشور شده و مجوز کار دریافت کنند. اما فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های کشورهای دیگر دنیا از جمله ایران، در صورتی که قصد ورود به بازار کار کشور قطر داشته باشند باید حتما مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. فرآیند معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی و بخش سلامت در کشور قطر با آزمون همراه است. البته آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در قطر که به آزمون پرومتریک قطر معروف است به زبان انگلیسی برگزار می شود و لازم نیست مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی فیزیوتراپیست ها در قطر برای موفقیت در این آزمون به زبان عربی تسلط پیدا کنند. این آزمون برای رادیولوژیست ها 100 آیتم را در بر می گیرد و مدت زمان آن نیز 2.5 ساعت است، که رادیولوژیست ها باید حتما 50 درصد آیتم ها را با موفقیت سپری کنند تا شایسته اخذ مجوز کار در قطر به حساب آیند. شرکت در این آزمون برای متخصصان کلیه رشته های بخش سلامت از جمله مشتاقان استخدام پزشک در قطر نیز الزامی است.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در استرالیا

از آنجا که بسیاری از مراکز درمانی کشور قطر توسط شرکت های بین المللی اداره شده و بسیاری از ساکنین این کشور را نیز تجار و کارکنان تبعه کشورهای دیگر تشکیل می دهند تاکید خاصی روی تسلط به زبان عربی برای مشتاقان استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در قطر وجود ندارد و تنها با تسلط به زبان انگلیسی، متخصصان این رشته ها می توانند جاب آفر دریافت نموده و ویزای کار قطر را اخذ نمایند.

 

کاریابی فیزیوتراپیست ها در قطر

از مزایای کشور قطر برای متخصصان رشته های بخش سلامت این است که در این کشور مانند کشور کویت، متقاضیان دریافت مجوز کار در بخش بهداشت و درمان لازم نیست در ابتدای امر مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نموده و سپس به کار مشغول شوند. مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی فیزیوتراپیست ها در قطر باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مذاکره کرده و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند تا یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق به ویزای کار قطر دست یابند. پس از ورود به این کشور از این طریق، آنان می توانند برای کارفرمای مورد نظر به کار مشغول شده و همزمان پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را کلید بزنند. مزیت دیگر قطر این است که همین دوره کار برای کارفرمای مورد نظر به عنوان دوره کارورزی در قطر نیز برای این افراد به حساب می آید و نیازی نیست یک دوره کارورزی مجزا را نیز بگذرانند.

برای اخذ جاب آفر، متقاضیان استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در قطر باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت قطر ارسال کنند. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند معمولا از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه این افراد باید تسلط خود به فنون رشته رادیولوژی و همچنین زبان انگلیسی را به خوبی اثبات کنند. آشنایی به فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نیز می تواند به آنان در این راه کمک کند. برای بالا بردن شانس موفقیت در اخذ جاب آفر بهتر است این افراد از خدمات یک کاریابی بین المللی بهره ببرند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با پرونده های متعدد اعزام نیروی کار به قطر، کویت، عمان و همچنین کشورهای اروپایی آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز می باشد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.