استخدام مهندس کشاورزی در کانادا

  • استخدام مهندس کشاورزی در کانادا
  • کاریابی مهندسان کشاورزی در کانادا

شرایط هر کشور و امکانات موجود در آن تعیین کننده این موضوع است که کدام رشته ها بیشتر مورد اقبال کشورهای مختلف به حساب می ‌آیند. کشورهای مهاجر پذیر که با کمبود نیروی کار متخصص مواجهند، بر همین اساس لیست رشته های مورد نیاز خود را همه ساله اعلام می‌ کنند و از میان متقاضیان مهاجرت کاری، افرادی که متخصص رشته های مورد نیاز هر کشوری هستند، می توانند شانس ورود به بازار کار آن کشور را داشته باشند. یکی از بهترین کشورها برای کاریابی مهندسان کشاورزی، کانادا می باشد که با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا و امکانات پیشرفته توانسته کشاورزی مکانیزه و با بهره وری بسیار بالایی داشته و نه تنها نیازهای مردمان خود را تامین نماید، بلکه به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا نیز صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد. باید در نظر داشت که رشته کشاورزی یکی از حساس ترین و استراتژیک ترین رشته ها در دنیا به شمار می رود، زیرا غذا از نیازهای اولیه انسان ها به شمار رفته و معمولاً برای اکثر کشورها تولید آن بسیار استراتژیک به حساب می آید. به همین جهت در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام مهندس کشاورزی در کانادا و بازار کار و درآمد مهندسان کشاورزی در این کشور اشاره نماییم.

بد نیست پیش از توضیح پیرامون شرایط استخدام مهندس کشاورزی در کانادا کمی به توضیح در مورد این رشته و وظایف کاری آن بپردازیم. به طور کلی می توان رشته مهندسی کشاورزی را یک رشته با دامنه کاری فوق العاده وسیع به حساب آورد و معمولاً هر مهندس کشاورزی یک حوزه تخصصی را برای خود انتخاب نموده و در آن فعالیت می ‌کند. با توجه به مکانیزه شدن کشاورزی در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته؛ برخی مهندسان کشاورزی به طور تخصصی روی سیستم های برق و طراحی ماشین آلات کشاورزی، مهندسی سازه های مربوط به کشاورزی از جمله گلخانه ها و …، بحث کشاورزی و محیط زیست، مهندسی صنایع غذایی و همچنین موضوع مهم زیست سنجی تمرکز دارند و در هر یک این زمینه ها به فعالیت می پردازند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا

رشته مهندسی کشاورزی به گونه ای است که فارغ التحصیلان آن می ‌توانند هم برای خود به صورت خود اشتغال در زمین کشاورزی و یا کارگاه تولیدی فرآوری محصولات کار نمایند، و هم برای کارفرمایان خصوصی در همین زمینه ها نیز مشغول به کار شوند.  برای این افراد امکان کار در ادارات و سازمان های دولتی به ویژه در وزارت کشاورزی و سازمان های مربوط به صنایع غذایی نیز وجود دارد و در زمانهای دولتی معمولاً مهندسان کشاورزی به زمینه‌ هایی چون برنامه ریزی های کلان در زمینه های تولید مواد غذایی که از نیازهای استراتژیک کشورها به شمار می رود پرداخته و همچنین نظارت بر تولید، فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی و نظارت بر بازار می پردازند.

با در نظر داشتن اهمیت مکانیزاسیون در فرآیندهای کشاورزی، در برخی شرکت های خصوصی، مهندسان کشاورزی به طراحی قطعات و تجهیزات ماشین آلات کشاورزی با استفاده از نرم افزارهایی چون اتوکد پرداخته و یا به آزمایش فنی کلیه تجهیزات کشاورزی مشغول هستند. برخی دیگر از این عزیزان متخصص طراحی کارخانه های تولید و فرآوری مواد غذایی هستند و همچنین در خطوط تولید کارخانه ها به کیفیت و برنامه ریزی نظارت دارند.

بهره وری در کشاورزی مدرن امروزی یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشت. زیرا به عنوان مثال متقاضیان استخدام مهندس کشاورزی در کانادا باید بدانند که در چنین کشوری، کشاورزی سنتی تقریبا منسوخ شده و با استفاده از روش های مکانیزه ای نوین چون انواع آبیاری مدرن که باعث کاهش هدر رفت آب شده و راندمان را افزایش می دهد، بالاترین بهره وری ممکنه را با کم ترین آب مصرفی به دست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا

 

کاریابی مهندسان کشاورزی در کانادا

طبیعتاً مشاغل متعددی برای مهندسان کشاورزی قابل تعریف است به ویژه در کشورهای صنعتی دنیا که کشاورزی به صورت کاملا مکانیزه با تکیه بر تکنولوژی های نوین روز صورت می پذیرد، وظایف گوناگونی برای مهندسان کشاورزی می توان متصور بود. یکی از مهمترین مواردی که مهندسان کشاورزی باید به آن اهتمام ورزند، آشنایی با علم روز دنیا و روش های مدرن و مبتنی بر تکنولوژی روز در زمینه کشاورزی، باغبانی و دامپروری می باشد، زیرا برای کار در کشورهای پیشرفته در زمینه رشته مهندسی کشاورزی باید با تطبیق دادن خود با شرایط کار در آن کشور که مبتنی بر تکنولوژی های نوین است، خود را از پیش برای کار در چنین شرایطی آماده نمود.

متقاضیان استخدام مهندسی کشاورزی در کانادا می توانند از ویزای جاب سیکر در این کشور استفاده نموده و پس از ورود به کانادا و مذاکره با کارفرمایان این کشور شغلی برای خود پیدا نمایند. البته این کار ریسک های فراوانی دارد، بهتر است از داخل ایران متقاضیان کاریابی مهندسان کشاورزی در کانادا با کارفرمایان در این کشور مذاکره کرده و با ارسال مدارک خود و ارائه توانایی هایشان، آنان را متقاعد به پیشنهاد شغلی یا جاب آفرنمایند. طبیعی است که اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در خارج از کشور علاوه بر تسلط به زبان، به مهارت های ارتباطی و توانایی های دیگری نیاز دارد که خود یک امر کاملا تخصصی به شمار می رود و متخصصان رشته ‌های مختلف علی رغم اینکه در رشته خود کاملا مهارت دارند، در زمینه مذاکره برای کاریابی لزوماً توانایی لازم را ندارند. به همین جهت کاملاً لازم است که این کار برای متقاضیان استخدام مهندس کشاورزی در کانادا توسط یک فرد یا گروه کاملا متخصص در این زمینه صورت گیرد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه موفق در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی کشاورزی به کانادا و سایر کشورهای دنیا، آماده ارائه خدمات صفر تا صدی به متقاضیان کاریابی مهندسان کشاورزی در کانادا می باشد. ابن خدمات می تواند شامل مذاکره و یافتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر و همچنین اخذ ویزای کار و سایر موارد باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کشاورزی در استرالیا

 

درآمد مهندسان کشاورزی در کانادا

طبیعتاً در کشوری که بازار کار رشته ای مناسب است و رشته مورد نظر جزو رشته های مورد نیاز آن کشور محسوب می شود درآمد مکفی نیز برای متخصصان آن رشته در نظر گرفته می شود به طور میانگین درآمد مهندسان کشاورزی در کانادا حدود ۵۰۰۰ دلار کانادا در ماه است که بسته به میزان تجربه کاری، موقعیت شغلی و مهارت های فرد مورد نظر، و همچنین شرایط کارفرما این رقم می تواند پایین تر یا بالاتر تعیین گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.