کاریابی داروسازان در انگلیس

  • کاریابی داروسازان در انگلیس
  • استخدام داروساز در انگلیس

شغل داروسازی یکی از مشاغل بسیار مهم و حیاتی در میان مشاغل مرتبط با سیستم بهداشت و درمان و سلامت به حساب می آید که همه ساله در اکثر کشورها برای ورود به دوره های دانشگاهی در این رشته ماراتن سنگینی بنام آزمون ورودی باید پشت سر گذاشته شود. در کشور ما نیز به طور ویژه این رشته از محبوب ترین رشته های دانشگاهی به شمار می رود و بسیاری نیز بعلت محدودیت ظرفیت دانشگاه های کشور برای تحصیل آن به کشورهای دیگر می روند. اما بازار کار این رشته در کشورهای مختلف به یک صورت نیست و به همین جهت داروسازان بسیاری از سراسر دنیا ترجیح می دهند برای کار و درآمد بالاتر و زندگی بهتر به کشورهایی که شرایط کاری بهتری برای رشته آن ها موجود است نقل مکان کنند. انگلستان با سیستم بهداشت و درمان ممتازش، برای داروسازان نیز از بهترین کشورها به شمار می رود و بسیاری از داروسازان از سراسر دنیا و همچنین از کشور عزیزمان ایران همه ساله مشتاقند از طریق کاریابی داروسازان در انگلیس از مزایای کار و اقامت در این کشور بهره مند گردند. در این مطلب قصد داریم به طور ویژه به شرایط کار و استخدام داروساز در انگلیس بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

استخدام داروساز در انگلیس

طبیعتا به علت حساسیت رشته داروسازی و اینکه این رشته نیز به مانند سایر رشته های علوم پزشکی و بخش بهداشت و درمان، کاملا با جان و سلامت انسان ها ارتباط مستقیم دارد، ورود فارغ التحصیلان این رشته از دانشگاه های سایر کشورها به هر کشوری از جمله انگلستان برای کار با محدودیت ها و سختگیری های فراوانی همراه است و کاریابی داروسازان در انگلیس بدون احراز صلاحیت علمی آنان ممکن نمی باشد. زیرا اگر فردی در دانشگاه های انگلیس این رشته را تحصیل کرده باشد، آموزش های وی کاملا تحت نظارت سیستم بهداشت و درمان این کشور است و پس از فارغ التحصیلی از نظر نظام سلامت این کشور شایسته ورود به بازار کار شناخته می شود. این شرایط برای داروسازانی که در سایر کشورها تحصیل کرده اند متفاوت است و چون تحصیلات و آموزش های آنان زیر نظر سیستم بهداشت و درمان انگلیس نبوده است، باید صلاحیت علمی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد و این ارزیابی از طریق شرکت در آزمون معادل سازی و طی کردن فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی احراز می گردد. در صورت موفقیت در این پروسه داروسازان می توانند در این کشور به عنوان داروساز داروخانه، دستیار داروساز داروخانه، و تکنسین داروسازی در داروخانه و آزمایشگاه به کار مشغول شوند. البته گذراندن دوره کارورزی نیز به مانند سایر کشورهای دنیا، از الزامات موجود برای اخذ مجوز کار برای مشتاقان کاریابی داروسازان در انگلیس به شمار می رود. اما استخدام داروساز در انگلیس در شرکت ها و صنایع دارویی این کشور، در صورت اخذ پیشنهاد کاری از شرکت های انگلیسی یا همان دریافت Job Offer، بدون نیاز به طی کردن پروسه معادل سازی مدارک در این کشور نیز امکانپذیر است.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در سوئد

واضح است که متقاضی به منظور دریافت پیشنهاد کاری شغل داروسازی داروخانه و حتی کار در صنایع و شرکت های دارویی انگلیس، حتما باید تسلط کافی به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی داشته باشد. ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره بالایی (آیتلس ۷) یکی از الزامات این پروسه به شمار می رود. همچنین داروسازان مشتاق کار در داروخانه در انگلستان باید در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور شرکت کنند و زبان برگزاری این آزمون، انگلیسی است. طبیعست که بدون داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی، داوطلبان شانس کمی برای موفقیت در این آزمون و اخذ مجوز کار داروسازی در انگلیس را خواهند داشت.

 

اعزام نیروی کار داروساز به انگلیس

به طور کلی برای استخدام داروساز در انگلیس چه برای مشاغل موجود در داروخانه ها که به معادل سازی مدارک نیاز دارد، و چه برای مشاغل موجود در صنایع و شرکت های دارویی این کشور که نیازی به معادل سازی مدارک نیز ندارند، نیاز به مذاکره با کارفرمایان انگلیسی و دریافت پیشنهاد کاری یا Job Offer وجود دارد و تنها از این طریق است که می توان ویزای کار این کشور را نیز دریافت نمود. انجام این پروسه کاری بسیار تخصصی است و اکثریت داروسازان عزیز شخصا در انجام آن مهارت کافی را ندارند و نمی توانند به نتیجه مطلوب دست یابند. از این رو بهره مندی از خدمات یک کاریابی بین المللی متخصص در اعزام نیروی کار داروساز به انگلیس همچون کاریابی بین المللی پرگاس پارس می تواند یاریگر این عزیزان در مسیر کاریابی داروسازان در انگلیس به حساب آید. این کاریابی بین المللی در تمامی مراحل پروسه اعزام نیروی کار داروساز به انگلیس اعم از مذاکره و دریافت پیشنهاد کاری یا Job Offer، معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور، و اخذ ویزای کار انگلستان آماده ارائه خدمات تخصصی به این عزیزان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در فرانسه

 

درآمد داروسازان در انگلستان

استخدام داروساز در انگلیس مزایای متعددی دارد که از آن جمله می توان به امکان اقامت و زندگی در این کشور پیشرفته و بهره مندی از شرایط مناسب کار و اقامت در آن، امکان کسب تجربه کار در یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان دنیا، و همچنین بهره مندی از سطح مناسب درآمد داروسازان در انگلستان اشاره نمود. درآمد داروسازان در انگلستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در خود این کشور نیز قابل قبول و مناسب است. البته رقم ثابتی را نمی توان به عنوان درآمد داروسازان در انگلستان ذکر است. اما بر اساس اطلاعات ارائه شده در سال 2019، میانگین درآمد داروسازان در انگلستان حدود ۴۰هزار پوند در سال است که این رقم بر حسب میزان سابقه و تجربه کاری و توانایی و سطح دانش افراد می تواند پایین تر و یا بسیار بالاتر از رقم باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و کاریابی داروسازان در انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.