استخدام مهندس برق در آلمان

آلمان که سالهاست به عنوان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می رود، بهترین بازار کار در میان کل کشورهای قاره سبز برای افراد متخصص از سراسر دنیا محسوب می شود. به طور ویژه بازار کار رشته های مرتبط با علوم پزشکی و همچنین اکثر رشته های فنی مهندسی در این کشور بسیار مناسب است، از این رو علت متخصصان این رشته ها که در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران به تحصیل پرداخته باشند، می توانند با داشتن شرایط لازم وارد بازار کار این کشور پیشرفته صنعتی شوند. یکی از این رشته ها رشته مهندسی برق با گرایش های متنوع می باشد که بازار کار مناسبی در کشور آلمان دارد. در این مطلب به شرایط استخدام مهندس برق در آلمان اشاره می نماییم.

تحصیلکردگان رشته مهندسی برق برای بهره مندی از فرصت استخدام مهندس برق در آلمان  باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند. ویزای کار کشور آلمان مستلزم داشتن تسلط به زبان آلمانی و ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر است. 

 

کاریابی مهندسان برق در آلمان

همانند اغلب کشورها، مهندسان برق در آلمان نیز می ‌توانند در طیف متنوعی از مشاغل، مشغول به کار شوند. علاوه بر مشاغل مرسومی که برای مهندسان برق در گرایش های مختلف از جمله قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل تعریف شده است، در کشور آلمان به علت استفاده از سیستم های نوین تولید و توزیع انرژی، فرصت های شغلی در استارتاپ های مرتبط با این نوآوری ها نیز فراهم می باشد و افرادی که شایستگی های لازم برای کاریابی مهندسان برق در آلمان را دارند، شانس کار در چنین شرکت هایی را نیز دارا می باشد. این کشور از جمله کشورهایی می باشد که به کارآفرینان استارتاپی اجازه اقامت و ویزای استارتاپ اعطا می کند و به همین دلیل فرصت های شغلی در شرکت های استارتاپی در آلمان سال به سال رو به افزایش است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در انگلیس

مشتاقان کاریابی مهندسان برق در آلمان می توانند هم با اخذ ویزای کار و هم با اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر وارد این کشور شوند. اما بهترین روش این است که از کشور خود با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار آلمان به مذاکره پرداخته و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا بتوانند از لحظه ورود به این کشور برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند و و استرس ها و ریسک های ویزای جستجوی کار را به جان نخرند. بهترین روش جهت اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور آلمان، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله آلمان تسلط بالایی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص رشته های مختلف از جمله مهندسان برق به کشور آلمان، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. خدمات این کاریابی بین المللی البته در کشور آلمان بسیار گسترده بوده و پرونده های متعددی را برای متخصصان رشته های مختلف از جمله اعزام و استخدام پزشکان در آلمان با موفقیت به سرانجام رسانده است.

 

درآمد مهندسان برق در آلمان

همانطور که پیش تر ذکر شد از علل اصلی اقبال متخصصان این رشته به استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در آلمان، بالا بودن درآمد مهندسان برق در آلمان می باشد. میانگین درآمد مهندسان برق در آلمان در سال 2020 میلادی، معادل حدود 55 هزار دلار می باشد. بر این اساس می توان رشته مهندسی برق به ویژه در گرایش الکترونیک را از مشاغل پر درآمد در کشور آلمان به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان برق در سوئد

به طور میانگین متقاضیان کاریابی مهندسان برق در استرالیا تازه فارغ التحصیل شده و بدون سابقه کاری، معادل حدود 40 هزار دلار در سال درآمد دارند. میانگین درآمد مهندسان برق در استرالیا با سابقه کاری بالای 15 سال نیز حدود 72 هزار دلار در سال است. همان طور که از این ارقام واضح است، درآمد مهندسان برق در آلمان نسبت مستقیمی با میزان سابقه کاری این افراد دارد. علاوه بر این، شرایط شرکت کارفرما نیز دیگر فاکتور تعیین کننده در میزان درآمد مهندسان برق در آلمان می باشد.

شرایط بازار کار این کشور نیز برای متخصصان رشته برق بسیار مناسب است. به طور کلی می توان شرایط بازار کار کشور آلمان را رو به بهبودی دانست.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.