کاریابی پزشکان در عمان

  • کاریابی پزشکان در عمان
  • استخدام پزشک در فرانسه

کاریابی پزشکان در عمان

عمان یکی از بهترین و آرام ترین کشورهای خاور میانه به شمار می رود که سال ها با اتخاذ سیاست میانه روی توانسته تقریبا با اکثر کشورهای منطقه و حتی جهان رابطه بسیار حسنه ای داشته باشد. با تکیه بر همین موضوع، این کشور در سال های اخیر در جذب سرمایه های کلان از مناطق مختلف دنیا بسیار موفق عمل کرده و همین امر موجب توسعه بسیار سریع زیرساخت ها در این کشور جنوبی دریای عمان شده است. این توسعه را می توان در تمامی بخش ها از جمله زیرساخت های بخش بهداشت، درمان و سلامت به وضوح مشاهده نمود. اما طبیعتا مانند هر کشور دیگری در مسیر توسعه پایدار، در کشور عمان نیز علاوه بر وجود زیرساخت ها و تجهیزات مدرن به نیروی کار ماهر به عنوان موتور محرک توسعه احتیاج مبرم وجود دارد. این کشور به طور کلی با کمبود نیروی کای ماهر و متخصص در زمینه های مختلف به ویژه بخش بهداشت و درمان نیاز فراوان دارد. از این رو فرصت خوبی برای کاریابی پزشکان در عمان پدید آمده است.

پزشکان ایرانی زیادی همه ساله به منظور کسب درآمد و شرایط کاری مناسب، اقدام به جستجوی کار در خارج از کشور می کنند. برای این افراد امکان کاریابی پزشکان در عمان می تواند یک گزینه بسیار مناسب به حساب آید. زیرا شرایط کار در عمان برای پزشکان، درآمد پزشکان در عمان و روند معادل سازی مدارک پزشکی در این کشور بسیار مناسب می باشد و شرایط کار در این کشور را از بسیاری از کشورهای دنیا سهل تر می نماید. همچنین به علت روابط بسیار حسنه ای که میان این کشور و کشورمان برقرار است، ایرانیان در این کشور با رفتار بسیار خوبی نیز مواجه می شوند و می توانند به خوبی در جامعه عمان به زندگی و کار بپردازند. از این رو در میان پزشکان ایرانی نرخ افراد متقاضی اعزام نیروی کار پزشکی به عمان هر سال بیشتر می شود.

همچنین بخوانید:  کاریابی پزشکان در قطر

 

اعزام نیروی کار پزشکی به عمان

شاید تا همین چند سال قبل بسیاری از بیماران عمانی در صورت بروز مشکلات نسبتا حاد برای درمان چاره ای جر به کشورهای خارجی را نداشتند و بسیاری از آن ها به کشورهای منطقه چون ترکیه و ایران و حتی کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیای شرقی، استرالیا برای درمان سفر می کردند. اما با توسعه زیرساخت ها و افزایش تخت های بیمارستانی و همچنین تجهیز بیمارستان های این کشور به امکانات مدرن و به روز، دیگر این کشور نه تنها کمبودی از نظر امکانات برای درمان بیماران ندارد، بلکه برای ارائه خدمات بهتر، به اعزام نیروی کار پزشکی به عمان از کشورهای دیگر، اعلام نیاز کرده است. بر اساس برنامه بلندمدتی که دولت عمان تدوین کرده است این کشور حدود 13 هزار پزشک تا سال 2040 به تدریج جذب خواهد کرد و این یک فرصت خوب برای پزشکان هموطن ماست که بتوانند از امکان کاریابی پزشکان در عمان نهایت بهره را ببرند. نباید فراموش کرد که ارزش پول ملی این کشور بسیار بالاست و از همین جهت نیز به طور کلی برای نیروی کار خارجی، کار کردن در عمان بسیار می صرفد.

یکی از مسائلی که برای اعزام نیروی کار پزشکی به هر کشوری مدنظر است، بحث معادل سازی مدارک در کشور مقصد است. زیرا رشته هایی مثل پزشکی که به طور مستقیم با جان انسان ها سر و کار دارند بسیار مورد توجه و اهمیت قرار دارند و هیچ کشوری در زمینه اعطای مجوز کار به آنان سهل انگاری نمی کند. به همین ترتیب پزشکانی که در دانشگاه های غیر از کشور عمان درس خوانده و قصد کاریابی پزشکان در عمان را داشته باشند، می بایست برای ورود به سیستم بهداشت و درمان این کشور و اخذ مجوز طبابت، حتما به معادل سازی مدارک در این کشور اقدام نمایند.

همچنین بخوانید:  کاریابی پزشکان در اتریش

از ضروریات در پروسه اعزام نیروی کار پزشکی به عمان، بحث به دست آوردن پیشنهاد کاری یا Job Offer از یک کارفرما در این کشور است. بسیاری از متقاضیان استخدام پزشک در عمان در این زمینه با مشکل بسیار زیادی مواجهند و بعضا با وجود داشتن شرایط اعزام از این کار منصرف می شوند. دلیل این موضوع این است که بحث کاریابی یک مقوله کاملا تخصصی به شمار می رود و به هیچ وجه داشتن تحصیلات عالیه و تسلط به زبان های خارجی دلیلی بر تبحر در امر کاریابی نمی شود. از این رو باید جهت موفقیت در این امر از خدمات یک کاریابی بین المللی استفاده کرد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با تمرکز ویژه روی اعزام نیروی کار پزشکی به کشورهای مختلف از جمله عمان، آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی به عمان است. خدمات این کاریابی بین المللی از صفر تا صد پروسه اعزام از جمله، به دست آوردن پیشنهاد کاری یا Job Offer، اخذ ویزای کار در عمان، و پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در این کشور را در بر می گیرد.

 

شرایط کار در عمان برای پزشکان

آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در عمان آزمون پرومتریک نامیده می شود و توسط موسسه ای آمریکایی که در زمینه برگزاری آزمون های بین المللی معتبر فعالیت دارد برگزار می شود. این قضیه خود یکی از موارد اصلی مناسب بودن شرایط کار در عمان برای پزشکان است. زیرا برای کاریابی پزشکان در عمان، به هیچ وجه نیاز نیست که فرد متقاضی به زبان عربی که زبان رسمی مردم عمان است مسلط باشد. آزمون معادل سازی مدارک در هر کشوری معمولا به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود. اما در عمان این آزمون، خود یک آزمون بین المللی است و زبان آن نیز انگلیسی می باشد و تسلط به زبان انگلیسی برای قبولی در آن ضروری است. زیرا کشورعمان در سال های اخیر بسیار مهاجر پذیر شده و جمعیت ساکنین بین المللی آن بسیار بالا رفته و سال به سال نیز افزایش می یابد واز این جهت تعداد افراد مسلط به زبان انگلیسی در این کشور بسیار بالاست. همچنین متقاضیان کاریابی پزشکان در عمان باید در نظر داشته باشند که یکی از شرایط کار در عمان برای پزشکان ارائه مدرک زبان معتبر است. حداقل نمره زبان آیلتس قابل قبول برای ورود پزشکان به بازار کار کشور عمان، 5.5 است که نمره ای نسبتا پایین محسوب شده و دستیابی به آن به هیچ وجه سخت نیست. این در حالی است که جهت ورود به بازار کار پزشکی سایر کشورها نمراتی بسیار بالاتر از متقاضیان طلب می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در هلند

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به عمان به ویژه کاریابی پزشکان در عمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.