کاریابی معماران در خارج از کشور

اعزام نیروی کار مهندسی معماری به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار مهندسی معماری و کاریابی معماران در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار مهندسی معماری در آن کشور و میزان درآمد مهندسان معمار در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

 

 

استخدام مهندس معماری در خارج از کشور

رشته معماری را می توان تلفیقی کامل از دانش مهندسی و قریحه و ذوق هنری دانست و برای موفقیت در آن هم توانایی محاسباتی و هم استعدادی هنری مورد نیاز است. البته در سال های اخیر، بسیاری از محاسبات و همچنین طراحی های مورد نیاز کار معماری، توسط نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود و معماران برای دستیابی به موفقیت شغلی باید به نرم افزارهای مربوط به رشته خود مسلط باشند. می دانیم که در دهه اخیر تعداد مهندسان فارغ التحصیل از دانشگاه های کشور ما بسیار زیاد بوده و بعضا از نیاز بازار کار کشورمان بیشتر بوده است. از این رو عده قابل توجهی از آنان، به ویژه مهندسان معماری، به مهاجرت کاری و استفاده از امکان کاریابی در خارج از کشور می اندیشند. یکی از اصلی ترین فاکتورهای که مشتاقان کار مهندسی معماری در خارج از کشور برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود باید در نظر بگیرند، زبان کشور مورد نظر است. البته معدود فرصت های شغلی به زبان انگلیسی در کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا نیز وجود دارد که شانس دستیابی به آن ها کمتر است. علاوه بر زبان، فاکتورهای دیگری نیز باید مدنظر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی معماران در خارج از کشور قرار گیرد که در ادامه اشاره خواهیم نمود.

در کلیه کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری مهندسان معماری به حساب می آیند، بدون داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در آن کشورها، شانسی برای اخذ ویزای کار وجود ندارد. البته می توان با ویزای جستجوی کار نیز به برخی از این کشورها وارد شد که قطعا روشی پر ریسک تر از اخذ ویزای کار با جاب آفر به شمار می رود. زیرا متقاضی باید در فرصت کوتاهی که معمولا 6 ماه است در کشور مقصد، کار پیدا کند تا ویزای جستجوی کار وی به ویزای کار تبدیل شود. مشتاقان استفاده از فرصت اعزام نیروی کار مهندسی معماری به خارج از کشور، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی،  سوابق کاری و مدارک تکمیلی خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، می‌ توانند در مصاحبه های شغلی که به صورت آنلاین برگزار می‌ شود، شرکت نموده و کارفرما را برای استخدام خود قانع نمایند. طبیعتاً اولین موردی که مد نظر کارفرما قرار می گیرد، تسلط افراد متقاضی استخدام مهندس معماری در خارج از کشور، به زبان کشور مورد نظر است. البته همان طور که ذکر شد در برخی کشورها فرصت کار برای مهندسان از جمله مهندسان معماری، تنها با تسلط به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از این دسته هستند.

پیش تر ذکر شد کهافراد مشتاق کاریابی معماران در خارج از کشور، بدون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاری نمی ‌توانند ویزای کار کشور مقصد مهاجرت کاری خود را دریافت نمایند. البته علاوه بر داشتن جاب آفر در هر کشور، موارد دیگری نیز برای اعطای ویزای کار مد نظر قرار می گیرد که اصلی ترین این موارد عبارتند از: داشتن مدرک زبان آن کشور یا مدرک زبان انگلیسی معتبر، میزان سابقه کاری فرد متقاضی، سطح تحصیلات فرد متقاضی و شرایط سنی فرد. در برخی از کشورها مانند استرالیا، اعطای ویزای کار بر اساس جدول امتیازات صورت می پذیرد و فرد متقاضی در هر یک از فاکتورهای تعیین شده می ‌تواند امتیازات لازم را کسب نموده و در نهایت به ویزای کار این کشور نایل شود.

 

کار مهندسی معماری در خارج از کشور

مشتاقان کاریابی مهندسان معماری در خارج از کشور باید یک مجموعه از نمونه کار یا پورتفولیوی مناسب تهیه نمایند و آن را برای کارفرمایان ارسال نمایند تا بتوانند نظرات آنان را جلب کنند. این شرایط برای ادامه تحصیل مهندسی معماری در خارج نیز برقرار است و مشتاقان ادامه تحصیل این رشته در دانشگاه های خارجی حتما باید پورتفولیو ارائه نمایند. می توان کشورهای صنعتی و توسعه یافته را بهترین گزینه ها برای مشتاقان کار مهندسی معماری در خارج از کشور دانست، اما فقط افرادی که یک رزومه و پورتفولیوی قوی دارند شانس ورود به بازار کار این کشورها در رشته معماری را دارند.

مشتاقان اعزام نیروی کار مهندسی معماری، ترجیح می دهند در کشوری با درآمد بالاتر، مالیات کمتر و در نهایت رفاه بالاتر به زندگی و کار بپردازند. پس این فاکتورها را نیز باید در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت مهندسان معماری لحاظ کرد. مناسب بودن بازار کار رشته معماری در کشور مورد نظر نیز باید به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. زیرا ممکن است در یک کشور به طور کلی نیاز به نیروی کار بالا باشد، اما در زمینه تخصصی معماری، بازار کار چندان مناسب نباشد. از این رو مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس معماری در خارج از کشور، باید سعی کنند توانایی های خود را بالا برده و رزومه ای قوی برای خود بسازند. تسلط به نرم افزارهایی چون اتوکد و سایر نرم افزارهای تخصصی در رشته معماری، می تواند شانس آنان را در اخذ جاب آفر بسیار بالا ببرد.

 

اعزام نیروی کار مهندسی معماری

در پایان لازم به ذکر است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه کاریابی معماران در خارج از کشور آماده ارائه خدمات در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی معماری به هموطنان عزیزمان می باشد. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس معماری در خارج از کشور با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی می توانند شانس بالایی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر، معادل سازی مدارک تحصیلی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور داشته باشند. زیرا این کاریابی بین المللی تجربه پرونده های موفق بسیاری در زمینه استخدام مهندس معماری در خارج از کشور را داشته و به زیر و بم کار، آگاهی کافی دارد. همچنین مدیر این کاریابی بین المللی سال‌ ها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط کاریابی در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای اروپایی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته و با تکیه بر دانش و تجربیات اندوخته، می تواند هموطنان عزیزمان را در زمینه استفاده از فرصت کار مهندسی معماری در خارج از کشور یاری نماید.