کاریابی مهندسان عمران در استرالیا

  • کاریابی مهندسان عمران در استرالیا
  • LIN_MSCivilEngineering_PPage

کاریابی مهندسان عمران در استرالیا

بازار کار کشور استرالیا به طور کلی از شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و نیروی کار ماهر از سراسر دنیا همواره استرالیا را از بهترین مقاصد برای کار می دانند. اما شرایط بازار کار در برخی رشته ها در این کشور به مراتب بهتر از سایر کشورهای دنیا بوده و یکی از این رشته ها نیز مهندسی عمران به شمار می رود. کشور استرالیا مساحت بکر بسیار زیادی دارد و بنابر برنامه های توسعه ای تدوین شده برای بخش قابل توجهی از این اراضی تدابیری در نظر گرفته شده است. از این رو استرالیا قصد دارد با توجه به وسعت مناسب اراضی و همچنین منابع طبیعی خدادادی به توسعه زیرساخت های خود اقدام نماید. از این رو تنها مضیقه ای که در این راه برای مسئولین این کشور مساله ساز شده است، کمبود نیروی کار متخصص و ماهر در زمینه های ساخت و ساز از جمله مهندسان عمران و معمار است. استرالیا دانشگاه های فنی مهندسی بسیار معتبری را داراست که نیروی کار فنی بسیار زبده ای را تربیت می کنند. اما مشکل اینجاست که نیاز استرالیا در توسعه زیرساخت ها، با این تعداد از مهندسین رفع نمی شود و این موضوع فرصت مناسبی را برای کاریابی مهندسان عمران در استرالیا فراهم آورده است.

یکی از دلایل اقبال مهندسان عمران در سراسر دنیا به ویژه کشور خودمان برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در استرالیا، مناسب بودن درآمد مهندسان عمران در استرالیا می باشد. به طور میانگین درآمد مهندسان عمران در استرالیا، حدود 112هزار دلار آمریکا است که البته بر اساس سابقه و تجربه کاری این رقم کم و زیاد می شود، این در حالی است که به عنوام مثال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا میانگین درآمد مهندسان عمران رقمی در حدود 44 هزار دلار آمریکاست که بسیار پایین تر از دستمزد مهندسان عمران در کشور استرالیا می باشد. با یک مقایسه ساده می توان فهمید که شرایط کار مهندس عمران در استرالیا تا چه حد بهتر از سایر کشورهاست.  درآمد مهندسان عمران در استرالیا با سابقه کار بالا حداقل 133 هزار دلار در سال است که رقمی بسیار عالی و قابل توجه به حساب می آید. اگر به تفکیک شهر، بخواهیم درآمد میانگین این رشته را در کشور استرالیا بیان کنیم، سیدنی، ملبورن و بریزبین به ترتیب در رتبه های اول تا سوم با میانگین درآمد سالانه 121 هزار، 129 هزار و 111 هزار دلار در سال برای مهندسان عمران قرار می گیرند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در کویت

همچنین نرخ بیکاری مهندسان عمران در استرالیا چیزی نزدیک به صفر است و بعلت نیاز بالای این کشور به توسعه زیرساخت ها هر روز نیاز این کشور به مهندسان عمران بیشتر هم می شود. از این رو می توان انتظار داشت سال به سال نرخ اعزام نیروی کار مهندس عمران به استرالیا سیر صعودی تری به خود بگیرد.

در کشور استرالیا نه تنها شرکت های ملی و بومی، بلکه شرکت های بین المللی بسیار بزرگی از آلمان، انگلیس، کانادا، آمریکا، چین، ژاپن، فرانسه و … نیز به فعالیت های ساختمانی و عمرانی مشغولند و این موضوع که هنوز استرالیا جای زیادی برای کار در زمینه های عمرانی دارد موجب شده شرکت های بین المللی دیگری نیز از سراسر دنیا قصد ورود به بازار این کشور را داشته باشند و این خود دورنمای بازار کار مهندسان عمران در این کشور را بسیار روشن تر از امروز می نماید و می توان انتظار داشت در سال های آینده امکان کاریابی مهندسان در استرالیا برای افراد بیشتری قابل دستیابی باشد.

 

اعزام نیروی کار مهندس عمران به استرالیا

همان طور که پیش تر ذکر شد در سال های اخیر به علت نیاز روز افزون کشور استرالیا به توسعه زیرساخت ها و عدم تامین کافی آن توسط خروجی های دانشگاه های این کشور، همه ساله رشته مهندسی عمران از رشته های اصلی در لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا به حساب آمده است و این موضوع فرصت مناسبی جهت اعزام نیروی کار مهندس عمران به استرالیا فراهم آورده است. آمار نشان می دهد در همین سال های اخیر بیشتر مهندسان عمران در سه ایالت نیو ساوث ولز، ویکتوریا و کوئینزلند جذب بازار کار شده اند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار مهندس عمران به استرالیا، و چندین پرونده موفق آماده ارائه خدمات در زمینه کاریابی مهندسان عمران در استرالیا به هموطنان عزیزمان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در ترکیه

 

شرایط کار مهندس عمران در استرالیا

از شرایط کار مهندس عمران در استرالیا می توان به امکان ورود به این کشور از طریق یکی از 3 نوع ویزای 189 (ویزای مهارتی استرالیا)، ویزای 190 (ویزای اسپانسر دار) و ویزای 489 (ویزای کار منطقه ای) اشاره نمود. برای اخذ هر یک از ویزاها مهندسان عمران باید مدارک و شرایط خود را ارائه دهند و بر اساس جدول مربوطه امتیازات لازم را کسب نمایند تا بتوانند شایسته اخذ ویزا شناخته شوند.

یکی از اصلی ترین شرایط کار مهندس عمران در استرالیا، شرکت در آزمون های زبان انگلیسی معتبر چون آزمون آیلتس و اخذ نمره حداقل 6 اشاره کرد. البته می توان در دیگر آزمون های معتبر چون تافل و PTE نیز شرکت نموده و نمره ای معادل با 6 در آزمون آیلتس را اخذ کرده و مدرک زبان را ارائه نمود. هر چه نمره فرد متقاضی در آزمون زبان بالاتر باشد امتیاز بیشتری را برای اخذ ویزای کار استرالیا کسب خواهد نمود.

شرایط سنی نیز برای داوطلبان کاریابی مهندسان عمران در استرالیا وجود دارد و این افراد باید زیر 45 سال باشند تا شانسی برای پذیرفته شدن در فرصت های شغلی ارائه شده توسط کارفرماها داشته باشند. افراد با سن 25 تا 33 سال 30 امتیاز، 33 تا 40 سال 25 امتیار، 18 تا 25 سال 25 امتیاز و 40 تا 45 سال نیز 15 امتیاز از امتیازات ممکنه را در فاکتور سن بدست می آورند.

مدرک تحصیلی نیز دیگر پارامتر کسب امتیاز برای مشتاقان کاریابی مهندسان عمران در استرالیا می باشد و مدرک دکتری 20 امتیاز و کارشناسی ارشد و کارشناسی نیز 15 امتیاز برای داوطلب به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در آلمان

سابقه کار نیز دیگر فاکتور کسب امتیاز در زمینه اعزام نیروی کار به استرالیاست و فرد متقاضی با حداقل 8 سال سابقه کار 15 امتیاز، 5 سال سابقه کار 10 امتیاز، و 3 سال سابقه کار 5 امتیاز کسب نماید.

همسر فرد متقاضی نیز می تواند در صورت داشتن شرایط 5 امتیاز به امتیازات فرد متقاضی کاریابی مهندسان عمران در استرالیا اضافه کند. در نهایت فردی که از مجموع این موارد بتواند 50 امتیاز کسب کند ویزای 491 را کسب می کند و با 60 امتیاز هم می تواند ویزای 190 را اخذ نموده و وارد بازار کار مهندسی عمران در استرالیا شود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.