کاریابی پزشکان در خارج از کشور

اعزام نیروی کار پزشک عمومی و متخصص به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار پزشکی و کاریابی پزشکان در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار پزشکان عمومی و متخصص در آن کشور و میزان درآمد پزشکان در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

در میان پزشکان عزیز هموطنمان، اشتیاق به استفاده از فرصت کار پزشکی در خارج از کشور فراوان است. مشتاقان کاریابی پزشکان در خارج از کشور، هر یک بسته به شرایط خود، کشور یا کشورهایی را به عنوان گزینه های اصلی برای انتخاب مقصد مهاجرت کاری خود بر می گزینند. بعنوان مثال اولین فاکتور در انتخاب کشور مقصد مهاجرت کاری برای پزشکان، مقوله زبان است. طبیعتا با توجه به ماهیت رشته پزشکی، نمی توان در نظام سلامت یک کشور مشغول به کار شد و تسلط بالایی به زبان رسمی مردمان آن کشور نداشت. از این رو به عنوان مثال افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارند و می توانند مدرک زبان انگلیسی در سطح بالا (حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس) ارائه نمایند، کشورهای انگلیسی زبان برای آن ها بهترین گزینه ها به حساب می آید.

 

استخدام پزشکان در خارج از کشور

مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پزشک عمومی و متخصص در خارج از کشور می بایست از کشور مبدا، با کارفرمایان فعال در نظام سلامت کشور مقصد مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب بوده و کارفرما را جذب نماید، به طور معمول از آنان برای شرکت در مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در طول این مصاحبه این افراد با تکیه بر تسلطی که به زبان کشور مقصد دارند، باید دانش بالای خود در زمینه تخصصی پزشکی را نیز به کارفرما نشان دهند. در این صورت می توانند وی را برای اعطای جاب آفر یا قرارداد کاری مجاب نمایند. پزشکان با داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت هر کشوری، می توانند ویزای کار آن کشور را اخذ نمایند. البته داشتن جاب آفر شرط لازم برای اخذ ویزای کار برای مشتاقان استخدام پزشکان در خارج از کشور است و شرط کافی نیست. در کشورهای مختلف شرایط مختلف دیگری نیز برای اعطای ویزای کار در نظر گرفته شده که مهم ترین موارد آن ها داشتن مدرک زبان، شرایط سنی، میزان سابقه کاری و سطح تحصیلات است.

 

کار پزشکی در خارج از کشور

افرادی که قصد دارند به کار پزشکی در خارج از کشور بپردازند، باید مدارک تحصیلی خود را نیز در کشور مقصد برای ارزشیابی ارائه نمایند و در اصطلاح، به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در کشور مورد نظر اقدام کنند. رشته پزشکی مانند سایر رشته های علوم پزشکی که مستقیما با جان و سلامت انسان ها در ارتباط هستند، رشته ای حساس به حساب می آید و نظام سلامت کشورها معمولا در زمینه اعطای مجوز کار به دانش آموختگان این رشته که در سایر نقاط دنیا تحصیل کرده اند، محتاط عمل می کنند. زیرا در اغلب موارد، استانداردهای تحصیلی این کشورها با کشورهایی که این افراد در آن ها تحصیل کرده اند، متفاوت است. از این رو مشتاقان کاریابی پزشکان در خارج از کشور که در دانشگاه های کشورمان تحصیل کرده اند، باید حتما پروسه معادل سازی مدارک خود در اغلب کشورهای دنیا را طی نمایند. این پروسه شامل شرکت در آزمون معادل سازی مدارک می باشد و افرادی که با موفقیت از پس این آزمون برآیند می توانند با گذراندن دوره کارورزی در نظام سلامت کشور مورد نظر، زیر نظر پزشکان رجیستر شده در آن کشور، مجوز کار به عنوان یک پزشک را بدست آورند.

البته دانش آموختگان ایرانی رشته پزشکی در دانشگاه های کلیه کشورهای اروپایی، شرایط سهل تری دارند. زیرا این کشورها همگی عضو پیمان بولونیا هستند. بر اساس این پیمان، مدارک تحصیلی دانش آموختگان دانشگاه های کلیه این کشورها، در سایر کشورهای عضو هم مورد تایید است. از این رو به عنوان مثال اگر فردی در اسلواکی، روسیه و یا مجارستان به تحصیل در رشته پزشکی پرداخته باشد، در صورتی که قصد داشته باشد در هر یک از کشورهای اروپایی به کار پزشکی مشغول شود، مدارکش مورد تایید است و تنها با ارائه مدرک زبان کشور مقصد، مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان آن کشور را بدست می آورد. چنین شرایطی بین برخی دیگر از کشورها نیز بر اساس توافقنامه های دوگانه و چندگانه برقرار است که مهم ترین این موارد بین کشورهای آمریکا و کانادا و همچنین دو کشور استرالیا و نیوزلند وجود دارد.

 

اعزام نیروی کار پزشکی

 یکی از خدمات کاریابی بین المللی پرگاس پارس، اعزام نیروی کار پزشکی به کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای مهاجرپذیر است. پزشکان عزیز هموطن می توانند با استفاده از خدمات اعزام نیروی کار پزشکی عمومی و متخصص به خارج از کشور که توسط این کاریابی بین المللی ارائه می شود، پروسه کاریابی خود اعم از اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور مقصد، معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در کشور مورد نظر و همچنین اخذ ویزای کار آن کشور را با موفقیت به سرانجام برسانند.

تعداد بالای پرونده های موفق کاریابی پزشکان در خارج از کشور به کشورهای مختلف به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای مهاجرپذیر انگلیسی زبان، نشان دهنده تسلط کارشناسان این موسسه به شرایط بازار کار در این کشورها می باشد. از این رو داوطلبان استخدام پزشکان در خارج از کشور در صورتی که پروسه مهاجرت کاری خود را از طریق این کاریابی بین المللی پیش ببرند، شانس بالایی برای موفقت خواهند داشت.