کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور

اعزام نیروی کار فیزیوتراپ به خارج از کشور و به کلیه کشورهای دنیا از جمله خدماتی است که کاریابی بین المللی پرگاس پارس ارائه می دهد. در جدول زیر کشورهایی که در آن ها امکان اعزام نیروی کار فیزیوتراپ و کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور وجود دارد، قرار گرفته و در آن مواردی که به صورت رنگی نمایش داده می شوند، در حال حاضر امکان کاریابی وجود دارد. با کلیک بر روی نام هر کشور می توانید شرایط کار کارشناسی فیزیوتراپی در آن کشور و میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در آن را ملاحظه فرمایید:

 

آفریقای جنوبی

آلمان

آمریکا

اتریش

استرالیا

اسپانیا

اسکاتلند

انگلستان

ایتالیا

ایرلند

بلژیک

ترکیه

دانمارک

ژاپن

سوئد

سوئیس

عمان

فرانسه

فنلاند

قطر

کانادا

کره جنوبی

کویت

نروژ

نیوزلند

هلند

 

امروزه رشته فیزیوتراپی از تخصص های بسیار کاربردی در سیستم بهداشت و درمان در راستای بازتوانی حرکتی بیماران در به حساب می آید و در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، متخصصان این رشته شرایط کاری و درآمدی مناسبی دارند. نیاز به متخصصان این رشته که از رشته های پیراپزشکی محسوب می شود، در برخی از کشورها، بیشتر است و بازار کار این کشورها، بیش از سایر نقاط دنیا تشنه نیروی کار فیزیوتراپ می باشد. در میان کارشناسان فیزیوتراپی در کشورمان اشتیاق بالایی برای استفاده از فرصت کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور وجود دارد و این عزیزان به منظور دستیابی به آینده شغلی و درآمدی بهتر و ساختن آینده ای بهتر برای خانواده شان، به کار در خارج از کشور می اندیشند. از این رو، فیزیوتراپیست های عزیز می بایست در ابتدای امر، شرایط بازار کار و درآمد متخصصان این رشته در کشورهای مختلف را مورد مقایسه قرار دهند تا مناسب ترین کشور را به عنوان مقصد کاریابی بین المللی خود برگزینند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام فیزیوتراپیست در خارج از کشور و همچنین معرفی اصلی ترین کشورهایی که به عنوان مقصد مهاجرت کاری فیزیوتراپیست ها شناخته می شوند خواهیم پرداخت.

 

استخدام فیزیوتراپیست در خارج از کشور

عزیزانی که قصد دارند از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در خارج از کشور بهره مند شوند، باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت کشور مقصد مهاجرت کاری خود دریافت نمایند تا بوسیله آن، بتوانند ویزای کار آن کشور را نیز اخذ کنند. بدین منظور، مشتاقان کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در کشور مورد نظر ارسال نمایند تا شرایط آنان مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی، اگر شرایط آنان مناسب باشد، معمولا از آنان برای شرکت در مصاحبه شغلی که به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. به منظور موفقیت در مصاحبه شغلی و بهره مندی از فرصت کار کارشناسی فیزیوتراپی در خارج از کشور، این افراد باید تسلط خود به زبان کشور مورد نظر را در طول مصاحبه، به خوبی نشان دهند. همچنین این افراد باید با فنون و مهارت های ارتباطی از جمله زبان بدنی مناسب نیز آشنایی داشته باشند تا بتوانند فرد کارفرما را به خود جذب نمایند. علاوه بر این باید در طول مدت مصاحبه تسلط خود را به دانش رشته فیزیوتراپی نیز به خوبی نشان دهند تا شانس بیشتری برای گرفتن جاب آفر یا قرارداد کاری داشته باشند.

 

کار کارشناسی فیزیوتراپی در خارج از کشور

علاقه مندان استفاده از فرصت کار کارشناسی فیزیوتراپی در خارج از کشور، افزون بر داشتن چاب آفر، به منظور استفاده از فرصت اعزام نیروی کار فیزیوتراپ به هر کشوری، باید مدارک تحصیلی خود را در آن کشور معادل سازی نمایند. در این راستا، این عزیزان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت آن کشور ارسال نمایند تا مدارک آنان مورد ارزشیابی قرار گیرد. در اغلب موارد و در اکثر کشورها، برای کارشناسان فیزیوتراپی که در دانشگاه های سایر نقاط دنیا تحصیل کرده اند، آزمونی جهت تطبیق مدارک و معادل سازی مدارک تحصیلی برگزار می گردد. در این آزمون، دانش رشته فیزیوتراپی داوطلبان کار در کشور مورد نظر در بوته آزمایش قرار داده می شود و آنان باید با موفقیت در این آزمون، به سیستم بهداشت و درمان کشور مورد نظر اثبات نمایند که از نظر دانش، شرایطی تقریباً برابر با دانش آموختگان دانشگاه های همان کشور را دارند. پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک، کارشناسان فیزیوتراپی باید دوره کارورزی را نیز زیر نظر همتایان رجیستر شده خود در آن کشور طی نمایند تا در پایان دوره به آنان مجوز کار به عنوان کارشناس فیزیوتراپی اعطا شود.

نکته مهم دیگر این است که آزمون معادل سازی مدارک فیزیوتراپی نیز مانند سایر رشته های علوم پزشکی در هر کشوری، به زبان همان کشور برگزار می شود و به منظور موفقیت در این آزمون نیز تسلط بالا به زبان آن کشور الزامی است. البته در معدود کشورهایی نیز این آزمون به زبان رسمی آن کشورها برگزار نشده و به زبان انگلیسی می باشد که این کشورها اغلب در منطقه خاور میانه و حوزه خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند.

 

اعزام نیروی کار فیزیوتراپ

عده قابل ملاحظه ای از کارشناسان فیزیوتراپی عزیز، جهت بهره مندی از فرصت اعزام نیروی کار فیزیوتراپ به خارج از کشور، تسلط کافی به مهارت های کاریابی بین المللی ندارند و نمی توانند این پروسه را با موفقیت طی نمایند. از این رو، لازم است جهت بهره مندی از فرصت کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور، این عزیزان از خدمات یک کاریابی بین المللی که با شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی دارد، استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار فیزیوتراپ، آماده ارائه خدمات به مشتاقان استفاده از فرصت استخدام فیزیوتراپیست در خارج از کشور می باشد. تعدد پرونده های موفق این کاریابی بین المللی نشان دهنده شانس بالای موفقیت عزیزانیست که از طریق این کاریابی، پروسه کاریابی خود را در نقاط مختلف دنیا جلو می برند. مدیر این کاریابی بین المللی سال ها در کشور های اروپایی به تحصیل، کار و زندگی پرداخته و با شرایط اکوسیستم کسب و کار اغلب کشورهای دنیا آشنایی کافی دارد. از این رو، با تکیه بر دانش و تجربه، می تواند عزیزان هم وطن را در زمینه استفاده از فرصت کاریابی فیزیوتراپیست در خارج از کشور، یاری و راهنمایی نماید.