استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش

همانطور که می دانید، در سال های اخیر مشکل اضافه وزن و چاقی به یکی از اصلی ترین معضلات جوامع مختلف تبدیل شده و کشورهای اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر این، رسیدن به تناسب و زیبایی اندام نیز از دغدغه های اصلی درصد قابل توجهی از افراد قرار دارد که دستیابی به آن بدون راهکارهای علمی و اصولی، بسیار سخت و برای سلامت جسمی، خطرناک محسوب می شود. از این رو نیاز به متخصصان علوم تغذیه که بتوانند راهکارهای مناسبی جهت تغذیه و زندگی سالم در اختیار عموم جامعه قرار دهند، در این کشورها نیز به خوبی حس می شود. یکی از این کشورها که در آن بازار کار مناسبی برای متخصصان علوم تغذیه وجود دارد، اتریش می باشد. از آنجا که این کشور یکی است مهاجر پذیر ترین و بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار و زندگی به شمار می‌ رود، استقبال از فرصت استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش در بین متخصصان این رشته از کشور عزیزمان ایران بسیار بالاست. به همین جهت تصمیم داریم در این مطلب به شرایط کاریابی کارشناسان علوم تغذیه در اتریش اشاره نماییم.

می دانیم که تغذیه به صورت مستقیم روی سیستم ایمنی و متابولیسم بدن تاثیر گذار می ‌باشد و نتیجتا می توان آن را دارای نقش تعیین کننده ای در سلامت عمومی انسان دانست. از این رو در جامعه به متخصصینی نیاز است که بتوانند نقش مهم تغذیه در سلامت و زندگی سالم را برای افراد تبیین نموده و نحوه مصرف صحیح مواد غذایی را آموزش دهند. از این رو رشته علوم تغذیه از جایگاه بالایی در جامعه، به ویژه در کشورهای پیشرفته برخوردار است. هرچه یک جامعه پیشرفته تر باشد سلامت شهروندان برای آن جامعه مهم تر خواهد بود. امروزه با وجود صنعتی شدن جوامع و جایگزین شدن فست فودها به جای غذاهای سنتی و آبدار، خطر ابتلا به بیماری های گوارشی، کبدی، قلبی و عروقی افزایش یافته است؛ از همین رو مسئولیت متخصصین رشته علوم تغذیه بیشتر شده و در نتیجه این رشته از جایگاه بالاتری برخوردار شده است.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

 

کاریابی کارشناسان علوم تغذیه در اتریش

می دانیم که رشته علوم تغذیه یکی از رشته های پیراپزشکی و زیر مجموعه های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان به شمار می رود و متخصصان آن جهت اخذ مجوز کار در هر کشوری باید مدرکشان را به تایید برسانند. مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان علوم تغذیه در اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دانش آموختگان این رشته که از دانشگاه های خود کشور اتریش و سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان بولونیا، مدرک تحصیلی رشته کارشناسی علوم تغذیه را دریافت نموده باشند، در صورتی که قصد کار در نظام سلامت اتریش را داشته باشند، به معادل سازی مدارک در این کشور نیازی ندارند و مدارکشان به صورت اتوماتیک مورد قبول است. از این رو این افراد تنها با ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر می ‌توانند مجوز کار به عنوان کارشناس علوم تغذیه در اتریش را به دست آورند. دلیل این موضوع این است که بر اساس پیمان بولونیا استانداردهای آموزشی مشترکی در دانشگاه های کلیه کشورهای اروپایی عضو این پیمان برقرار است و به همین جهت مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های هریک از این کشورها، در سایر کشورهای عضو نیز معتبر است.

اما شرایط برای دانش آموختگان دانشگاه های سایر کشورهای دنیا به این آسانی نیست. به عنوان مثال دانش آموختگان دانشگاه های کشورمان در صورتی که بخواهند از فرصت استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش بهره مند گردند، باید حتماً مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه، در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور که به زبان آلمانی برگزار می‌ شود، شرکت نمایند. در صورتی که این افراد موفق شوند از پس این آزمون با موفقیت برآیند، دوره کارورزی را نیز باید در کشور اتریش طی کرده و سپس مجوز کار به عنوان کارشناس علوم تغذیه در این کشور را به دست آورند. طبیعتاً علاوه بر اینکه برای موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور به زبان آلمانی نیاز است، کار به عنوان یک کارشناس علوم تغذیه در کشور آلمانی زبان اتریش نیز بدون تسلط این زبان امکان پذیر نیست. از این رو، یکی از مهمترین مراحل پیش روی مشتاقان استخدام کارشناس علوم تغذیه در اتریش، یادگیری زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان آلمانی معتبر می باشد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی کارشناسان علوم تغذیه در اتریش، باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مکاتبه کرده و مدارک خود را برای آنان ارسال نمایند و در صورتی که بتوانند نظر آنها را به صورت اولیه جذب نمایند، می توانند در مصاحبه شغلی که عموماً به صورت آنلاین برگزار می ‌شود، شرکت نموده و توانایی ‌های خود را به کارفرما نشان دهند و وی را به استخدام خود ترغیب نمایند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرما دریافت نموده و بر اساس آن یک ویزای کار کشور اتریش را به دست آورند. در غیر این صورت آنها می توانند از فرصت ویزای جستجوی کار اتریش نیز استفاده کنند که روشی بسیار پر ریسک محسوب می شود. زیرا به دارندگان این ویزا فرصت حضور نهایتا 6 ماهه در خاک اتریش داده می شود و در این زمان محدود باید حتماً در این کشور شغلی برای خود پیدا نمایند تا بتوانند ویزای جستجوی کار را به ویزای کار تبدیل نموده و در این کشور ساکن شوند. در غیر اینصورت ویزای جستجوی کار اتریش برای آنان به هیچ وجه تمدید نشده و مجبورند خاک اتریش را ترک نمایند.

 

درآمد کارشناس علوم تغذیه در اتریش

به طور کلی می توان سطح درآمدها در کشور اتریش را در قیاس با هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب دانست. این کشور یکی از مرفه ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می ‌رود و مردم آن از سطح رفاه اجتماعی قابل قبولی برخوردارند. شرایط درآمدی کارشناسان علوم تغذیه در اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست و آنان از رفاه مناسبی برخوردار می باشند. میانگین درآمد کارشناسان علوم تغذیه در اتریش چیزی حدود4000  یورو در ماه می باشد که نسبت به میانگین هزینه های زندگی در این کشور رقمی مناسب به شمار می رود. البته باید در نظر داشت که سطح درآمدها در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و به همان نسبت هزینه های زندگی نیز در نقاط مختلف آن نیز یکی نیست.

همچنین بخوانید:  استخدام کارشناس اتاق عمل در استرالیا

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.