استخدام پزشک در دبی

کشور امارات و به ویژه شهر دبی به علت امکانات فوق العاده بالایی که در آن فراهم شده، نه تنها به یک قطب گردشگری تبدیل شده است، بلکه بسیاری حتی مشتاق مهاجرت، کار و زندگی در آن هستند. طبیعتاً در میان پزشکان نیز اشتیاق به استفاده از فرصت استخدام پزشک در دبی و به ‌طورکلی استخدام پزشک در امارات متحده عربی بسیار بالاست و در مراکز مختلف درمانی در نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان این کشور می‌ توان به وفور پزشکانی با ملیت های اروپایی، آمریکایی، آسیایی، و حتی هم وطنان عزیزمان را نیز مشاهده نمود. شرایط کاری مناسب پزشکان در دبی و همچنین بالا بودن میانگین درآمد پزشکان در آن از اصلی ترین علل اقبال آنان به کار در دبی و به طور کلی کشور امارات متحده عربی می باشد. البته این کشور در اعطای اجازه کار طبابت به شهروندان آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان، و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار آسان تر می گیرد و شرایط برای اتباع این کشورها برای کار در دبی بسیار سهل تر است. ما همچنان فرصت استخدام پزشک در دبی برای هموطنان عزیزمان نیز برقرار است.

به مانند سایر کشورهای دنیا مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پزشک در دبی و به طور کلی استخدام پزشک در امارات که تحصیل پزشکی خود را در دانشگاه‌ های این کشور نگذرانده اند، برای اخذ مجوز کار باید مدارک تحصیلی خود را با استاندارد های سیستم بهداشت و درمان این کشور مطابقت دهند و در واقع به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در دبی بپردازند. در واقع پزشکانی که در امارات تحصیل کرده اند، بعلت اینکه تحصیلاتشان مورد تایید نظام سلامت این کشور است، فارغ از ملیتشان می توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور مشغول به کار شوند. اما فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر دنیا برای اینکه بتوانند در این کشور امارات مشغول به کار شوند باید اثبات کنند که دارای صلاحیت های علمی کافی هستند و این مهم از طریق شرکت و موفقیت در پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور امکان پذیر است. این سختگیری در مورد کلیه رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان اعمال می شود. زیرا این رشته ها رشته هایی حساس به حساب می آیند و مستقیما با جان و سلامت انسان ها مرتبط هستند. پس نمی توان به هر فردی که صلاحیت علمی وی تایید نشده است، امکان کار در این رشته ها را اعطا نمود. بدین منظور این افراد باید مدارک تحصیلی پزشکی به همراه سوابق کار طبابت خود را به اداره بهداشت دبی یا در صورت تمایل به سایر امارت های کشور امارات متحده عربی ارسال نمایند تا مدارک آنان مورد ارزشیابی قرار گرفته و در صورتی که تاییدیه اولیه را دریافت کنند می ‌توانند وارد این کشور شده و در آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در امارات متحده عربی شرکت نمایند. آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در دبی و سایر نقاط کشور امارات متحده عربی به دو مرحله کتبی و عملی تقسیم بندی می شود و افرادی که با موفقیت این دو مرحله را بگذرانند باید یک دوره کارورزی حداقل 6 ماهه را در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا مجوز کار طبابت در این کشور برایشان صادر گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در انگلیس

 

کاریابی پزشکان در دبی

اما برای ورود به این کشور برای شرکت در آزمون معادل ‌سازی مدارک پزشکی، یک قید دیگر هم وجود دارد و آن هم داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی فعال در سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت دبی یا سایر شیخ نشین ها یا امارت های کشور امارات متحده عربی می باشد. بدین منظور متقاضیان کاریابی پزشکان در دبی باید حتماً با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان این کشور، از کشور مبدا مذاکره کرده و آنان را به استخدام خود قانع نمایند. بدین منظور علاوه بر تسلط به مباحث پزشکی و داشتن سوابق کاری و و علمی مناسب، داشتن تسلط به زبان های عربی یا انگلیسی و همچنین آشنایی با نکات مورد استفاده در مصاحبه های شغلی می تواند کارساز باشد. افرادی که قصد دارند تسلط خود را به زبان عربی نشان دهند، باید مدرک زبان عربی و همچنین افرادی که قصد دارند تسلط خود را به زبان انگلیسی اثبات نمایند، باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچنان آیلتس ارائه نمایند.

بهتر است این عزیزان آن کار خود را برای کاریابی پزشکان در دبی از طریق یک کاریابی بین المللی که به اکوسیستم کسب و کار کشور امارات متحده عربی به ویژه دبی آشنایی کافی دارد انجام دهند. زیرا از این طریق شانس موفقیت آنان برای استخدام پزشک در دبی بسیار بالا می رود. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی به کشورهای مختلف دنیا از جمله امارات متحده عربی و به ویژه دبی آماده ارائه خدمات مختلفی از جمله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری به منظور استخدام پزشک عمومی در دبی و همچنین استخدام پزشک متخصص در دبی می باشد. همچنین مشتاقان استخدام پزشک در کویت، قطر، عمان و کشورهای اروپایی نیز می توانند از خدمات صفر تا صدی این کاریابی بین المللی بهره مند گردند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در هلند

 

درآمد پزشکان در دبی

درآمد پزشکان در دبی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همچنین نسبت به هزینه های زندگی در کشور امارات متحده عربی شهر دبی نیز رقم بسیار مناسبی به حساب می‌ آید. به طور میانگین درآمد پزشکان در دبی حدود ۳۰۰۰۰ درهم امارات در ماه است که البته این رقم با توجه به سوابق کاری، میزان تحصیلات و تخصص های به دست آمده و همچنین شرایط کارفرما می ‌توانند متفاوت بوده و بسیار بالاتر از رقم ذکرشده نیز باشد.

میانگین درآمد پزشکان در دبی با تخصص های مختلف ماهانه بدین گونه است که جراحان ماهانه ۵۹۰۰۰ درهم امارات، متخصصان زنان و زایمان ماهانه ۴۸۰۰۰ درهم امارات، پزشکان متخصص قلب و عروق ماهانه ۵۳۰۰۰ درهم امارات، پزشکان متخصص پوست و مو ماهانه ۵۷۰۰۰ درهم امارات، جراحان فوق تخصص قلب و عروق ماهانه ۶۵۰۰۰ درهم امارات، پزشکان متخصص چشم پزشکی ماهانه ۳۵۰۰۰ درهم امارات، و روان ‌پزشکان ماهانه ۴۴۰۰۰ درهم امارات در نظام سلامت این کشور به طور میانگین درآمد بدست می آورند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به دبی و کشور امارات و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.