استخدام پزشک در دانمارک

کشور دانمارک به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر در منطقه اسکاندیناوی سالهاست به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران شناخته می شود. متخصصان رشته های مختلف از جمله رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی و بهداشت و درمان همه ساله سعی می کنند از مزایای کار در این کشور بهره مند گردند. فرصت استخدام پزشک در دانمارک برای پزشکان ایرانی مشتاق کار در اروپا بسیار جذاب است. در این مطلب به شرایط لازم برای بهره مندی از فرصت کاریابی پزشکان در دانمارک اشاره می نماییم.

اما همانند سایر کشورهای دنیا افرادی که قصد دارند در رشته های علوم پزشکی در کشور دانمارک مشغول به کار شوند و تحصیلات خود را در این کشور و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نگذرانده اند می بایست فرایند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را طی کنند تا صلاحیت علمی شان برای سیستم بهداشت و درمان دانمارک به اثبات برسد و بتوانند از فرصت استخدام پزشک در دانمارک استفاده نمایند.

به طور کلی در کلیه رشته های مرتبط با بخش سلامت از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی افرادی که قصد کار در کشوری را داشته باشند و تحصیلات شان را در آن کشور نگذرانده باشند، باید به معادل سازی مدارک در کشور مقصد بپردازند. دلیل این موضوع این است که این رشته ها مستقیماً با سلامت و جان انسان ها در ارتباط هستند و رشته های حساس به حساب می‌ آیند و به هیچ وجه سیستم بهداشت و درمان کشور مقصد نمی‌ تواند در مورد صلاحیت علمی آنان ریسک کند. افرادی که به تحصیل پزشکی در دانمارک پرداخته اند، فارغ از ملیت شان می ‌توانند پس از اتمام تحصیلات مجوز کار به عنوان پزشک در دانمارک را به دست آورند. اما شرایط افرادی که این رشته را در سایر کشورهای دنیا تحصیل کردند به دو صورت مختلف ارزیابی می ‌شود. افرادی که در کشورهای اروپایی این رشته راه تحصیل کردند به علت اینکه در کلیه کشورهای اروپایی یک سیستم آموزشی استاندارد مشترک وجود دارد مدارکشان در دانمارک مورد تایید است و می ‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک وارد سیستم بهداشت و درمان دانمارک شده و در آن مشغول به کار شوند. اما برای افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران به تحصیل پزشکی پرداخته اند ورود به سیستم بهداشت و درمان دانمارک پروسه ای پیچیده تر دارد و این افراد باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. این بدین معناست که این افراد حتماً باید برای بهره‌مندی از فرصت استخدام پزشک در دانمارک در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در این کشور که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود شرکت نمایند. این فرآیند برای متقاضیان استخدام پرستار در دانمارک نیز برقرار است.

همچنین بخوانید:  شرایط کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی در عمان

پیش نیاز شرکت در آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک داشتن تسلط به زبان دانمارکی است. در حقیقت برای ورود به بازار کار رشته پزشکی در هر کشوری باید به زبان رسمی همان کشور تسلط کافی داشت و برای این موضوع دو دلیل مهم وجود دارد. اول از همه پزشکان به علت ماهیت شغلشان باید به خوبی بتوانند با بیماران و همراهان آنان و همچنین سایر اعضای کادر درمانی ارتباط موثر برقرار کنند و در هر کشوری بدون تسلط به زبان آن کشور نمی توان ارتباط موثری بدین شکل برقرار نمود. همچنین دلیل دیگری برای لزوم تسلط به زبان کشور مقصد این است که آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در هر کشوری به زبان رسمی همان کشور برگزار می‌ شود و شرایط در کشور دانمارک نیز به همین صورت است و مشتاقان کاریابی پزشکان در دانمارک بدون داشتن تسلط به زبان دانمارکی نمی‌توانند شانسی برای موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی در این کشور داشته باشند.

افرادی که شرایط لازم را داشته و در آزمون های تئوری و عملی معادل سازی پزشکی در دانمارک موفقیت کسب نمایند، باید یک دوره آشنایی با قوانین نظام پزشکی کشور دانمارک را گذرانده و همچنین یک دوره کارورزی را زیر نظر پزشکان رجیستر شده در سیستم بهداشت و درمان این کشور بگذرانند تا خود مجوز کار به عنوان یک پزشک مستقل در این کشور را به دست آورند. 

 

کاریابی پزشکان در دانمارک

به منظور بهره مندی از فرصت کاریابی پزشکان در دانمارک پزشکان عزیز از داخل ایران باید با کارفرمایان فعال در بخش بهداشت و درمان کشور دانمارک مکاتبه و مذاکره نمایند و در گام اول مدارک تحصیلی و سوابق کاری و کلیه مدارک اخذ شده مرتبط را ارسال نمایند. در صورتی که مدارک تحصیلی و سوابق کاری آنان برای کارفرما جذاب باشد، آنان به مصاحبه ای معمولا به صورت آنلاین دعوت می ‌شوند و درصورتی که بتوانند در یک مذاکره و مصاحبه شغلی موفق آنان را به استخدام خود ترغیب نمایند، می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق ویزای کار دانمارک را نیز اخذ کنند و وارد این کشور شوند و برای کارفرمای ذکر شده مشغول به کار شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در سوئیس

اصلی‌ترین مشکل پیش ‌روی مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پزشک در دانمارک نیز همین مرحله یعنی از جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور است. بدین منظور این افراد حتماً باید تسلط فوق العاده بالایی هم به زبان دانمارکی و هم به ریزه ‌کاری‌ های مصاحبه های شغلی و شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور دانمارک داشته باشند. اما متاسفانه بسیاری از هموطنانمان مهارت ‌های لازم در این زمینه را به حد کافی ندارند و پروسه کاریابی آنان در این کشور با موفقیت صورت نمی گیرد. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور دانمارک تسلط کافی دارد می ‌تواند برای آن راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف از جمله دانمارک آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان که متخصص در رشته‌ های مختلف به ویژه رشته‌ های مرتبط به علوم پزشکی هستند می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سال ها تجربه تحصیل، کار و زندگی در کشورهای اروپایی تسلط بالایی به شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشورها داشته و بر اساس همین موضوع توانسته تعداد بالایی پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار متخصص به کلیه کشورها به ویژه کشورهای اروپایی را در کارنامه این کاریابی ثبت نمایند. همین تجربیات موفق موجب شده این کاریابی بین المللی بتواند به بالا بردن شانس موفقیت هموطنان عزیزمان برای کار در کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی نهایت کمک ممکن را ارائه نماید.

 

درآمد پزشکان در دانمارک

علاوه بر شرایط مناسب کاری پزشکان در این کشور دیگر مورد جذاب میانگین بالای درآمد پزشکان در دانمارک است که این کشور را جزو اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری پزشکان قرار داده است. افرادی که بتوانند فرایند معادل سازی مدارک پزشکی در دانمارک را به خوبی طی کرده و از اداره سلامت دانمارک معروف به DPSA مجوز کار به عنوان پزشک در این کشور را دریافت کنند، می ‌توانند به طور میانگین بین ۸۳۵ هزار تا یک میلیون و ۶۳۵ هزار کرون دانمارک در سال درآمد داشته باشند که این رقم به نسبت هزینه های زندگی در این کشور و همچنین درآمد پزشکان در سایر کشورهای دنیا رقمی فوق العاده مناسب به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشکان در ایرلند

البته درآمد پزشکان در دانمارک برای همه این افراد یکسان نیست و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال پزشکان ‌عمومی با پزشکان متخصص در آمده یکسانی ندارند و همچنین شرایط کارفرما نیز در تعیین درآمد آنان موثر است. اما رقم میانگین درآمد ساعتی یک پزشک در دانمارک ۶۰۸ کذون دانمارکی می ‌باشد.

علاوه بر این سالهاست رشته پزشکی و سایر رشته های بخش سلامت از رشته های مورد نیاز دانمارک به حساب می آیند که برای این موضوع دلایل مختلفی وجود دارد و به همین جهت است که بازار کار این رشته در کشور دانمارک بسیار مناسب است و دورنمای شغلی افرادی که موفق شوند در این کشور مجوز کار پزشکی دریافت نمایند نیز برای سال ها بسیار درخشان است. اولین و اصلی ‌ترین دلیل مناسب بودن بازار کار رشته پزشکی در دانمارک این است که این کشور به طور کلی و برای کلیه رشته ها با کمبود نیروی کار فعال مواجه است که این موضوع خود به دلیل پیری جمعیت کشور دانمارک و کاهش معنا دار نرخ رشد جمعیت در این کشور است. همین موضوع یعنی پیری جمعیت به خودی خود نیازهای دیگری نیز تعریف می نماید و یکی از اصلی ترین آن ها نیاز بیشتر به خدمات بهداشتی و درمانی است و به همین جهت این کشور فرصت استخدام پزشک در دانمارک را برای تحصیلکردگان این رشته در دانشگاههای سایر کشورهای دنیا نیست فراهم کرده تا بتواند این کمبود نیروی کار متخصص در بخش سلامت را از این طریق جبران نماید.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به دانمارک و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.