استخدام پزشک در آلمان

در سال های اخیر پزشکان زیادی برای شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به کار در خارج از کشور روی آورده اند و طبیعی است برای مشتاقان کاریابی در خارج از کشور، یکی از اصلی ترین گزینه ها کشور آلمان به حساب ‌آید، زیرا این کشور به عنوان قلب اقتصاد اتحادیه اروپا که دارای بیشترین نرخ مهاجرت متخصصان رشته های مختلف در کل این قاره به این کشوررا از آن خود کرده است، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به بخش بهداشت و درمان و سلامت نیز داراست. از این رو در میان پزشکان ایرانی نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پزشک در آلمان سال به سال رو به افزایش می گذارد. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پزشک در آلمان و همچنین درآمد پزشکان در آلمان بپردازیم.

پزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در آلمان شوند، می توانند شانس استخدام پزشک در آلمان در مراکز درمانی؛ کلینیک ‌ها و بیمارستان های این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور از طریق دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشند که در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده شانس اخذ اقامت دائم آلمان و در نتیجه اقامت دائم اروپا نیز میسر می باشد.

 

استخدام پزشک عمومی در آلمان

افراد متقاضی استخدام پزشک در آلمان باید برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 داشته باشند. طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی پزشکان در آلمان نیز گذراندن دوره و آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا پزشکی به مانند سایر رشته های بخش بهداشت و درمان و سلامت از رشته های حساس در آلمان و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در سیستم بهداشت و درمان آلمان باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از نظام پزشکی آلمان دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک ها یا بیمارستان های این کشور مشغول به کار شوند. شرایط استخدام پزشک عمومی در آلمان نیز به همین شکل است. پزشکان عمومی نیز باید در آزمون های معادل سازی مدارک در کشور آلمان شرکت کرده و همچنین دوره های اینترنشیپ یا کارورزی را طی نمایند تا مجوز کار پزشکی در این کشور را اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در هلند

 

شرایط کاریابی پزشکان در آلمان

در تمامی سالهای اخیر کشور آلمان با کمبود پزشکان و کلیه پرسنل بخش بهداشت و درمان مواجه بوده است و همه ساله رشته پزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار پزشکی کشور آلمان میانگین سنی بالایی داشته و بسیاری از آنان در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند و سال به سال تعداد زیادی از آنان بازنشسته می شوند. همچنین میانگین سن جمعیت کشور آلمان نیز بالاست و مرتب افزایش پیدا می‌ کند و طبیعی است که جمعیتی که پیر تر باشد به مراقبت ‌های پزشکی بیشتری نیاز داشته باشد و به همین دلیل به نیروی کار بیشتری در بخش بهداشت و درمان این کشور نیاز است. ضمنا کشور آلمان به عنوان مهاجر پذیر ترین کشور اتحادیه اروپا که در سال های اخیر درهای خود را به روی متخصصان رشته ‌های مختلف باز کرده است، برای بالا بردن سرانه خدمات درمانی در کشور خود با توجه به جمعیت ورودی نیاز به استخدام پزشک و متخصصین سایر تخصص های بخش بهداشت و درمان و سلامت دارد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای پزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار مناسب است و فرصت استخدام پزشک در آلمان در کنار استخدام پزشکان در استرالیا را می‌ توان بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای این عزیزان به حساب آورد.

یکی از مزایای برنامه کاریابی پزشکان در آلمان که برای آنان بسیار جذابیت دارد اخذ کارت آبی اتحادیه اروپاست که در واقع یک مجوز اقامت کاری برای آنان به حساب می آید و دریافت کنندگان آن پس از ۲۱ ماه حضور و فعالیت در کشور آلمان می توانند برای خود و همسر و فرزندانشان اقامت دائم اتحادیه اروپا در کشور آلمان را کسب نمایند. همچنین از ابتدای امر و با حضور پزشک در آلمان از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام پزشک در آلمان هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر پزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی پزشکان در آلمان را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در ترکیه

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی به آلمان آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات درمانی آلمان برای مشتاقان استخدام پزشک در آلمان می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمای های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار آلمان و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

همچنین متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پزشک در آلمان در صورت دریافت ویزای A17 آلمان که یک نوع ویزای آوسبیلدونگ به شمار می رود، می توانند در دوره های 6 تا 12 ماه  برای رشته پزشکی و 6 تا 18 ماه  برای رشته های پیراپزشکی شرکت کنند. در صورتی که از طریق آوسبیلدونگ اقدام شود، مجوز کار و اخذ ویزای کار پزشکان در آلمان منوط به موفقیت و کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره است. این دوره ها نوعی فرصت تحصیل پزشکی در مراکز آموزش عالی آلمان است که به متقاضیان اجازه می دهد که در کنار تحصیل به عنوان کارآموز پزشکی در بیمارستان های آلمان تجربه کاری کسب کنند. متقاضیان باید دوره های آموزشی و تئوری آوسبیلدونگ پزشکی در آلمان را با کسب نمره بالاتر از 2.5 به پایان برسانند و بعد از آن به مدت 3 سال در یک بیمارستان یا مرکز پزشکی معتبر به عنوان کارآموز کار کنند.

لیست رشته های دوره های آوسبیلدونگ علوم پزشکی درآلمان به شرح ذیل است:

پرستاری از سالمندان

دستیار پرستاری سالمندان

دستیار فنی بیهوشی

متخصص تغذیه

درمانگر

ماما

پرستار

پرستار بهداشت و اطفال

دستیار مراقبت های بهداشتی

همچنین بخوانید:  استخدام پزشک در سوئد

کمک پرستار

متخصص گفتار درمانی

ماساژور و متصدی حمام طبی

دستیار فنی پزشک

دستیار پزشک

ارتوپتیست

فیزیوتراپیست

تکنسین اتاق عمل

دستیار فنی جراحی

متخصص پا

پیراپزشک یا تکنسین فوریت های پزشکی

دستیار دامپزشکی

دستیار دندانپزشکی

 

درآمد پزشکان در آلمان

در کشور آلمان پزشکی و به طور کلی مشاغل مربوط به سیستم بهداشت و درمان از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور برخوردارند و به همین جهت است که سال به سال مشتاقان کاریابی پزشکان در آلمان بیشتر می شود. البته درآمد پزشکان در آلمان بسته به ایالتی که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. پزشکان در آلمان می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها، NGO ها یا مراکز مردم نهاد، مراکز علمی تحقیقاتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی، خانه های سالمندان و مراکز مراقبتی، و همچنین کلیساها و مراکز مذهبی ارائه کننده خدمات درمانی به مردم مشغول به کار شوند. درآمد پزشکان در آلمان بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد پزشکان عمومی که به عنوان دستیار در کشور آلمان مشغول به کار می شوند بین ۴۰ تا ۵۰ هزار یورو در سال است، این در حالی است که درآمد پزشکان متخصص در آلمان به طور میانگین چیزی حدود ۸۰ هزار یورو در سال می باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.