استخدام پرستار در نیوزلند

نیوزلند کشور انگلیسی زبان کوچک واقع در اقیانوس آرام که از نظر جغرافیایی جزو قاره اقیانوسیه به حساب می آید، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار متخصصان رشته های مختلف به حساب می آید. این کشور مهاجرپذیر نیز مانند استرالیا برای مهاجرت کاری متخصصان رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. این کشور نظام سلامت بسیار مناسب و کارآمدی داشته و در قالب آن بهترین خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می شود. همچنین شرایط کاری و درآمدی پرسنل بخش سلامت در این کشور نیز بسیار مناسب است. یکی از رشته های حساس بخش سلامت که ارزش خدمات متخصصان آن به ویژه در دوره پاندمی ویروس کرونا به خوبی حس شده، پرستاری می باشد که برای متخصصان آن در کشور نیوزلند فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد. از این رو عده زیادی از پرستاران از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق کاریابی پرستاران در نیوزلند و ورود به بازار کار این کشور هستند. در این مطلب به شرایط استخدام پرستار در نیوزلند می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پرستار در نیوزلند نیز همانند مشتاقان استخدام پزشکان در نیوزلند در صورتی که تحصیلات خود را در دانشگاه های خود نیوزلند و استرالیا گذرانده باشند، فارغ از ملیتشان مجوز کار در نظام سلامت نیوزلند را بدون قید و شرط بدست می آورند. اما افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام پرستار در نیوزلند را داشته و در سایر کشورهای دنیا این رشته را تحصیل کرده باشند، برای ورود به بازار کار این کشور در بخش سلامت حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در نیوزلند را بگذرانند تا صلاحیت خود را به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات نمایند. زیرا تحصیلات آنان مورد تایید نظام سلامت نیوزلند نبوده و سیستم بهداشت و درمان نیوزلند اطمینانی از صلاحیت علمی آنان ندارد. از این رو و به علت ارتباط تنگاتنگ این رشته با سلامت و جان انسان ها، سیستم بهداشت و درمان نیوزلند ریسک نکرده و بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک، به این افراد مجوز کار در این کشور را اعطا نمی کند. فارغ التحصیلان دانشگاه های سایر کشورها باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال نموده و در صورت تایید اولیه در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در این کشور شرکت نمایند و در صورت اخذ نمره قبولی و گذراندن دوره کارورزی در این کشور مجوز کار در نظام سلامت نیوزلند را دریافت نمایند. آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در نیوزلند به زبان انگلیسی، زبان رسمی مردم نیوزلند برگزار می شود و برای موفقیت در آن نیاز به تسلط بالا به این زبان وجود دارد. در واقع علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی عمومی، مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پرستار در نیوزلند باید به زبان تخصصی رشته خود هم تسلط بالایی داشته باشند تا بتوانند با موفقیت از عهده این آزمون برآیند. همچنین پس از ورود به نظام سلامت نیوزلند نیز این افراد حتما به تسلط به زبان تخصصی رشته خودشان برای موفقیت در حرفه پرستاری در این کشور انگلیسی زبان نیاز مبرم دارند. زیرا بعلت ماهیت رشته پرستاری، این افراد باید بتوانند با سایر اعضای کادر درمان، بیماران و همراهان آنان به خوبی و به طور موثر ارتباط برقرار کنند و برای این منظور هم به تسلط بالا به زبان انگلیسی عمومی و هم زبان تخصصی رشته خود نیاز دارند.

همچنین بخوانید:  آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

بحث تسلط به زبان انگلیسی به علل دیگری نیز مورد نیاز است. اولاً برای اخذ ویزای کار نیوزلند که یک ویزای امتیاز محور است، یکی از فاکتورهای اصلی اخذ امتیاز، تسلط به زبان انگلیسی و ارائه یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و یا پی تی ئی است که مشتاقان کاریابی پرستاران در نیوزلند باید آن را در نظر داشته باشند. دوما برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار نیوزلند نیز حتماً به تسلط بالا به زبان انگلیسی نیاز است. این مورد منحصر به کشور نیوزلند نبوده و متخصصان بخش سلامت برای کار در هر یک از کشورهای انگلیسی زبان به تسلط بالا به این زبان و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر نیاز خواهند داشت. به عنوان مثال شرایط برای داوطلبان استفاده از فرصت استخدام پرستار در استرالیا نیز باید تقریبا همین شرایط را داشته باشند.

 

کاریابی پرستاران در نیوزلند

همانطور که پیشتر ذکر شد متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در نیوزلند باید حتماً یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در بخش سلامت این کشور دریافت نمایند تا از این طریق به آنان ویزای کار نیوزلند اعطا شود. ویزای کار نیوزلند مانند ویزای کار کشورهای استرالیا و کانادا، ویزایی امتیاز محور بوده و حتماً برای اخذ آن به جاب آفر یا پیشنهاد کاری معتبر نیاز است. علاوه بر داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری که از الزامات کاریابی در کشور نیوزلند به حساب می آید، فاکتورهای دیگری نیز در اخذ امتیازات لازم برای اخذ ویزای کار نیوزلند تعیین کننده هستند که عبارتند از: شرایط سنی داوطلبان، میزان سابقه کار و تجربه شغلی داوطلبان، مدارک تحصیلی دانشگاهی افراد متقاضی، و همچنین اثبات تسلط به زبان انگلیسی که با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و پی تی ئی انجام می شود.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

در پروسه کاریابی پرستاران در نیوزلند مرحله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور یکی از اصلی ترین و سخت ترین قسمت ها به شمار می رود که بدون انجام آن سایر مراحل قابل انجام نیست. به این منظور افراد متقاضی استخدام پرستار در نیوزلند باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، پس از بررسی مدارک از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که در اغلب موارد به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید که در این مصاحبه این افراد باید سعی کنند کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. برای این منظور داشتن تسلط به دانش رشته تخصصی خود، زبان انگلیسی، و همچنین فنون ارتباطی و ریزه کاری های مصاحبه های شغلی می تواند برای آنان کاربردی باشد.

اما متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیز ما تسلط کافی به موارد ذکر شده ندارند و به همین دلیل نمی ‌توانند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نموده و جاب آفر از آنان دریافت نمایند. البته بدون جاب آفر هم می توان مهاجرت کاری به نیوزلند را تجربه نمود و برای این منظور متقاضیان باید از سایر فاکتورها امتیازات لازمه را کسب کرده و ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار نیوزلند را دریافت نمایند. این روش بدترین و پر ریسک ترین راه ممکن برای کاریابی در خارج از کشور به شمار می رود. زیرا در این روش به متقاضیان فرصت کوتاهی اعطا می شود که در آن زمان باید در خاک کشور نیوزلند به پیدا کردن کار مرتبط با رشته خود بپردازند و در صورتی که در طول مدت ویزای جستجوی کار، شغلی مرتبط با رشته تخصصی خود پیدا نکنند ویزای آنان تمدید نشده و باید به کشور خود بازگردند. از این رو بهتر است چنین ریسکی صورت نپذیرفته و داوطلبان حتما سعی کنند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور دریافت نمایند. بدین جهت بهتر است برای پایین آوردن ریسک کار، این عزیزان از خدمات کاریابی ‌های بین‌ المللی استفاده نمایند. زیرا کاریابی های بین المللی با شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف آشنایی داشته و می توانند با تکیه بر دانش و تجربه خود راهنمایی های لازم در مسیر رسیدن اخذ جاب آفر را به عزیزان هموطن ارائه نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه متخصصان بخش سلامت به کشورهای مختلف دنیا از جمله نیوزلند آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ جاب آفر و سایر مراحل پروسه کاریابی بین المللی به هموطنان عزیزمان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در سوئد

 

درآمد پرستاران در نیوزلند

نیوزلند هم مانند استرالیا از بهترین کشورهای دنیا برای کار متخصصان رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان از جمله پرستاری به شمار می رود. شرایط بازار کار این رشته در کشور نیوزلند بسیار مناسب است و موید این موضوع این است که نام رشته پرستاری در تمام سال های اخیر جزو رشته های مورد نیاز کشور نیوزلند بوده است درآمد پرستاران در نیوزلند نیز مانند استرالیا بسیار مناسب می باشد و این خود یکی از علل اصلی اقبال پرستاران به ورود به بازار کار نیوزلند است. به طور میانگین درآمد پرستاران در نیوزلند حدود 80 هزار دلار نیوزلند است. طبیعتاً عوامل مختلفی در تعیین درآمد پرستاران در نیوزلند موثر است که اصلی ترین آن میزان تجربه و سابقه کاری افراد و همچنین شرایط کارفرما می باشد. به طور میانگین، پرستاران تازه فارغ التحصیل شده حداقل 47 هزار دلار نیوزلند، پرستاران با سابقه کاری 3 تا 5 سال بین 54 تا 68 هزار دلار نیوزلند بسته به شرایط کارفرما، و پرستاران ارشد با سابقه بیش از 20 سال بین 68 تا 114 هزار دلار نیوزلند بسته به مسئولیتشان و همچنین شرایط کارفرما دستمزد سالانه دریافت می کنند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.