استخدام پرستار در نروژ

نروژ کشور ثروتمند در منطقه اسکاندیناوی از اصلی ترین مقاصد مشتاقان کاریابی بین المللی در قاره اروپا به شمار می ‌رود.  بسیاری از هموطنان ما نیز که در رشته‌ های مختلف دارای تخصص و تجربه کاری هستند این کشور را به عنوانی اصلی ‌ترین گزینه مهاجرت کاری خود در نظر می گیرند. کشور نروژ به علت نرخ پایین زاد و ولد در دهه های گذشته سال به سال با کمبود بیشتری در زمینه نیروی کار به ویژه در رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان مواجه بوده است و جمعیت این کشور نیز به شدت رو به پیری میل می کند. همین نرخ پایین زاد و ولد و در نتیجه آن پیری جمعیت این کشور موجب شده سال به سال نیاز بیشتری به افراد متخصص در بخش سلامت در این کشور حس شود. زیرا به طور کلی برای جمعیت مسن نیاز بیشتری به کادر درمان و خدمات درمانی وجود دارد. از این رو فرصت استخدام اعضای کادر درمان در این کشور به خوبی مهیاست. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در نروژ اشاره کنیم.

همانند سایر رشته های بخش سلامت متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در نروژ نیز در صورتی که در این کشور تحصیل نکرده باشند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و مجوز کار از سیستم بهداشت و درمان این کشور دریافت نمایند. کلیه افرادی که رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان را در دانشگاه های کشور نروژ تحصیل کرده ‌اند در صورتی که قصد کار در نظام سلامت کشور نروژ را داشته باشند فارغ از ملیتشان بدون معادل سازی مدارک می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در مورد افرادی که در سایر کشورهای دنیا تاسیس کرده اند شرایط به دو صورت است. افرادی که در کشورهای اروپایی که عضو کنوانسیون بلونیا هستند، به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی پرداخته باشند نیز برای ورود به سیستم بهداشت و درمان نروژ و کار در این کشور مشکلی نخواهند داشت و می توانند مجوز کار در نظام سلامت نروژ را بدون نیاز به معادل سازی مدارک در این کشور به دست آورند. زیرا سیستم آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا مشترک بوده و مدارک تحصیلی کلیه این کشورها در سایر کشورهای این پیمان مورد قبول و دارای اعتبار شمرده می شود. اما افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران به تحصیل رشته های علوم پزشکی بپردازند در صورتی که قصد کار در کشور نروژ داشته باشند، حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور را طی نمایند. برای منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت نروژ ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه حتماً باید در آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در این کشور شرکت کند

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در قطر

آزمون معادل سازی مدارک علوم پزشکی در کشور نروژ به زبان نروژی برگزار می‌ شود و برای موفقیت در آن حتماً متقاضیان استخدام پرستار در نروژ باید تسلط بالایی به زبان نروژی کشور داشته باشند. علاوه بر این یکی از شرایط اخذ ویزای کار نروژ نیز داشتن مدرک زبان نروژی می باشد. این مورد در کلیه کشورهای منطقه اسکاندیناوی برقرار است و به عنوان مثال افرادی که مشتاق استخدام پرستار در دانمارک هستند نیز حتما باید مدرک زبان دانمارکی داشته و به زبان این کشور تسلط بالایی داشته باشند و یا دوره های زبان را در آن کشور بگذرانند. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در نروژ پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک نیز باید یک دوره کارورزی در نظام سلامت این کشور بگذرانند تا مجوز کار به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان نروژ به آنان اعطا شود.

 

کاریابی پرستاران در نروژ

تنها راه استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در نروژ اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ثروتمند منطقه اسکاندیناوی می باشد. برای بهره بردن از شرایط مناسب زندگی و کار در کشور نروژ این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان قانع کننده باشد، از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از وی دریافت نموده و ویزای کار کشور نروژ را نیز اخذ نمایند. بدین منظور این افراد باید علاوه بر تسلط به دانش رشته پرستاری، به زبان نروژی نیز تسلط بسیار بالایی داشته باشند. علاوه بر این آشنایی با فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نیز می تواند در این راه به آنان بسیار کمک نمایند. بدین منظور استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. زیرا استفاده از تخصص کاریابی های بین المللی می تواند ریسک کار را برای آنان بسیار پایین آورد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای منطقه اسکاندیناوی آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد. تمرکز این کاریابی بین المللی در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های علوم پزشکی بوده و در سالهای اخیر تعداد زیادی از متخصصان این رشته ها از جمله پرستاران را به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای منطقه اسکاندیناوی اعزام نموده است.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در سوئیس

 

درآمد پرستاران در نروژ

کشور نروژ کشور نفتی منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا یکی از ثروتمندترین کشورهای این قاره و حتی جهان به شمار می رود و به طور کلی سطح درآمدها در این کشور بسیار بالا است. از این رو و با در نظر داشتن این که سطح هزینه های زندگی نیز در این کشور نسبتاً بالاست، می توان گفت این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر سطح رفاه اجتماعی به شمار می‌ رود. به طور میانگین هزینه های زندگی یک نفر در کشور نروژ می تواند چیزی نزدیک ۹۵۰۰ کرون ‌نروژ باشد. هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره در این کشور را می‌ توان چیزی حدود ۳۴۰۰۰ کرون نروژ در نظر گرفت. اما به نسبت مناسب، درآمدها نیز در این کشور بالاست و متخصصان رشته های مختلف از جمله پرستاران از میانگین درآمدی بسیار مناسبی نه تنها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بلکه نسبت به همتایان خود در سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی برخوردارند. همانند سایر کشورهای دنیا میزان درآمد پرستاران در نروژ نیز به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه و سابقه کاری آنان، شهر محل خدمت و همچنین شرایط کارفرما بستگی دارد. به عنوان مثال در شهر اسلو پایتخت کشور نروژ برای پرستاران دارای مجوز کار که سابقه کاری خاصی در این کشور ندارند، حدود ۳۹۰ هزار کرون نروژی در سال درآمد می توان متصور بود. میانگین درآمد پرستاران در نروژ با ۵ سال سابقه کاری تا ۴۶۰ هزار کرون نروژ بالا می رود.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نروژ و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  شرایط کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی در عمان

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.