استخدام پرستار در قطر

قطر کشوری کوچک و با جمعیت بسیار کم و در عین حال فوق العاده ثروتمند واقع در خلیج همیشه فارس می باشد که حاکمان آن در سال های اخیر با تکیه بر درآمد سرشاری که از صنعت نفت و گاز کسب می کنند، جاه طلبی های فراوانی را برای  توسعه هرچه بیشتر رساندن این کشور انجام داده اند و حتی سعی دارند آن را به قطب توریسم و تجارت خاور میانه و غرب آسیا تبدیل کنند. نمونه بارز این جاه طلبی ها را می توان در اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ مشاهده نمود که برای کشور کوچکی همچون قطر، امری تاریخی به حساب می آید. به همین جهت این کشور سرمایه گذاری کلانی روی توسعه زیرساخت‌ های خود انجام داده و البته سعی دارد توسعه را به صورت متوازن جلو ببرد. به عنوان مثال همانطور که امکانات اقامتی برای جذب گردشگران خارجی فراهم می کند، زیرساخت های بخش سلامت بهداشت و درمان خود را نیز به صورت کمی و کیفی در مسیر توسعه قرار می دهد. از این رو فرصت بسیار مناسبی برای ورود به بازار کار کشور قطر و برخورداری از درآمد بالا در این کشور پدید آمده و متخصصان رشته های مختلف از جمله رشته های مرتبط با نظام سلامت می ‌توانند در این کشور به جستجوی شغل بپردازند. یکی از این رشته ها پرستاری است و فارغ التحصیلان این رشته در کشور ما نیز می ‌توانند از فرصت استخدام پرستار در قطر بهره مند شوند و با درآمد بالایی که در این کشور کسب می ‌کنند، زندگی مناسبی برای خود و خانواده شان فراهم نماید.

البته باید در نظر داشت که هیچ کشوری به متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت که در دانشگاه های همان کشور تحصیل نکرده باشند، بدون قید و شرط مجوز کار نمی دهد. قطر هم از این قاعده مستثنی نیست و متقاضیان باید برای اینکه بتوانند از فرصت استخدام پرستار در قطر استفاده کنند، می ‌بایست مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. دلیل وجود این سخت ‌گیری‌ ها برای رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله پرستاری این است که سیستم بهداشت و درمان کشور میزبان باید مطمئن شود که فرد متقاضی ورود به بازار کار آن کشور حتماً از نظر علمی دارای صلاحیت های لازمه می باشد. افرادی که به تحصیل در قطر در رشته های علوم پزشکی بپردازند، بدون توجه به ملیتشان و بدون نیاز به معادل سازی مدارک می ‌توانند وارد بازار کار در نظام سلامت این کشور شوند. اما تحصیل کردگان رشته های علوم پزشکی که در دانشگاه های سایر کشورها به تحصیل پرداخته اند، تحصیلاتشان تحت نظر سیستم بهداشت و درمان قطر نبوده و برای اینکه صلاحیت علمی خود را اثبات کنند باید بتوانند حتماً مدارک خود را با موفقیت در این کشور معادل سازی نمایند.

همچنین بخوانید:  شرایط کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی در عمان

 

کاریابی پرستاران در قطر

مسیر کاریابی پرستاران در قطر بدین صورت است که متقاضیان استخدام پرستار در قطر از کشور مبدا باید با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان کشور مذاکره کرده و آنان را به استخدام خود قانع نمایند و بدین صورت بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری معتبر دریافت کنند. متقاضیان کاریابی پرستاران در قطر می توانند با اخذ جاب آفر، ویزای کار این کشور را نیز دریافت نموده و به این کشور به منظور کاربر وارد شود. اما مشکل اصلی سر راه این افراد همین اخذ جاب آفر است که امری بسیار تخصصی می باشد. به طور کلی بحث مذاکرات شغلی با کارفرمایان در کشورهای مختلف باید بحثی کاملاً مرتبط با دانش و تجربه و تخصصی به حساب آید و معمولاً افرادی که آن را سبک می شمارند در رسیدن به اهداف خود توفیق چندانی حاصل نمی کنند.

برای موفقیت در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرما به منظور استخدام پرستار در قطر استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار در رشته های مختلف از جمله پرستاری به قطر، کویت، امارات و عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس و همچنین آلمان، اتریش، انگلستان، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای پیشرفته دنیا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. تسلط به فنون مذاکرات شغلی و همچنین آشنایی با اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف، کلید موفقیت این کاریابی بین المللی در انجام موفق پرونده های متعدد برای هموطنان عزیز بوده است.

همچنین بخوانید:  آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

 

درآمد پرستاران در قطر

به طور کلی سطح درآمد در کشور قطر بسیار بالاست و علیرغم اینکه بسیاری از کشورهای مهاجر پذیر دنیا شرایط بسیار مناسب تری نسبت به این کشور برای کار و زندگی دارند، اما برخی علت بالاتر بودن درآمدها در این کشور ترجیح می دهند، قطر را به عنوان مقصد به مهاجرت کاری خود برگزینند. به طور میانگین درآمد پرستاران در قطر در حدود ۳۷۰۰ ریال قطری در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و همچنین نسبت به میانگین درآمد پرستاران در سایر کشورهای دنیا رقم بسیار قابل توجهی می باشد.

طبیعتاً بالا بودن درآمد پرستاران در قطر را می ‌توان از اصلی ترین مزیت این کشور نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کشورهای اروپایی دانست اما به عنوان مثال استخدام پرستار در اتریش مزایای فراوانی از جمله بهره مندی است شرایط زندگی در یک کشور بسیار آرام و پیشرفته اروپایی با بالاترین استانداردهای زندگی را به متقاضیان می‌دهد که قطعاً در کشور قطر چنین شرایطی در آن استانداردها وجود ندارد.

اما از طرف دیگر کشور قطر یک تسهیلات ویژه نیز برای پرستاران قرار داده که به نسبت کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. به عنوان مثال متقاضیان استخدام پرستار در انگلستان می بایست ابتدا مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نموده و سپس دوره کارورزی را نیز پشت سر گذاشته و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور معروف به NHS را کسب کنند. اما در کشور قطر به این صورت نیست و در این کشور و همچنین کشور کویت، متقاضیان پس از این که جاب آفر را دریافت کرده و برای کارفرمای مد نظر خود در کشور میزبان مشغول به کار شدند به طور همزمان می توانند برای پروسه معادل سازی مدارک خود نیز در آن کشور اقدام نمایند و دوره کار برای کارفرمای مورد نظر در کشور میزبان، همان دوره کارورزی برای آنان به حساب می آید. این نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در قطر نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.