استخدام پرستار در سوئد

سوئد یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا به شمار رفته و در سال های نیز اخیر تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان که در رشته های مختلف دارای تخصص هستند، این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود بر می گزینند. دلایل مختلفی برای این امر می ‌توان بر شمرد که اصلی ترین آن مناسب بودن شرایط بازار کار این کشور و نیاز به نیروی کار ماهر می باشد. کشور سوئد سالهاست با پدیده کاهش نرخ موالید مواجه است و جمعیت آن رو به پیری میل می ‌کند. به همین جهت سالهاست کمبود نیروی کار فعال و متخصص در رشته‌ های مختلف در این کشور به خوبی حس می شود. این کشور راه حل را در اعطای مجوز کار و اقامت به اتباع خارجی که دارای تخصص و صلاحیت کافی هستند یافته است. همچنین پدیده پیری جمعیت به خودی خود موجب می شود که نیاز به نیروی کار متخصص فعال در بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان بیشتر حس شود و فرصت های شغلی بیشتری در این زمینه ایجاد شود. یکی از مشاغل بخش بهداشت و درمان سلامت که فرصت کاری مناسبی برای متخصصان آن در سوئد فراهم است پرستاری می باشد.از این رو در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام پرستار در سوئد اشاره نماییم.

اما متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در سوئد باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار در سیستم بهداشتی درمانی کشور را کسب کنند و همانند تمامی کشورهای دنیا تحصیلکردگان رشته های علوم پزشکی که در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند برای ورود به نظام سلامت کشور سوئد باید حتماً شرایط لازم را داشته باشند. اگر فردی به تحصیل پرستاری در سوئد پرداخته و پس از اتمام دوره تحصیل قصد کار در این کشور پیشرفته اروپایی را داشته باشد فارغ از ملیت وی، مستقیماً به وی مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور اعطا می‌ گردد. اما برای افرادی که در کشورهای دیگر به تحصیل داروسازی و سایر رشته‌های علوم پزشکی پرداخته باشند شرایط متفاوتی برقرار است. افرادی که در کلیه کشورهای اروپایی به تحصیل این رشته ها بپردازند برای ورود به بازار کار کشور سوئد هیچ مشکلی نداشته و نیاز به معادل سازی مدارک نیز ندارند. زیرا در کل کشور های اروپایی یک سیستم آموزشی استاندارد مشترک برقرار است و از این رو مدارک تحصیلی آنان مورد تایید نظام سلامت سوئد قرار دارد. اما اگر فردی متقاضی استخدام پرستار در سوئد بوده و این رشته را در کشوری غیر عضو اتحادیه اروپا مانند ایران تحصیل کرده باشد به علت اینکه استاندارد آموزشی اتحادیه اروپا در دانشگاه ‌های ایران برقرار نیست این فرد باید حتماً فرایند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در سوئد را بگذراند تا به وی اجازه کار در این کشور در سیستم بهداشت و درمان داده شود. این حساسیت برای کل رشته های علوم پزشکی برقرار است و به عنوان مثال مشتاقان استفاده از فرصت استخدام پزشک در سوئد نیز باید حتما مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا بتوانند در این کشور به کار در رشه تخصصی خود مشغول شوند. زیرا این رشته ها مستقیماً با سلامت و جان انسان ها در ارتباط هستند و رشته هایی حساس به حساب می آیند.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در هلند

فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در سوئد بدین صورت است که متقاضیان باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت سوئد ارسال کنند و پس از اخذ تاییدیه اولیه در آزمون تئوری و عملی معادل سازی مدارک شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن؛  دوره کارورزی را زیر نظر افراد متخصص رجیستر شده در این کشور بگذرانند تا مجوز کار مستقل در نظام سلامت سوئد را دریافت کنند. این آزمون به زبان سوئدی برگزار می شود و برای موفقیت در آن باید به این زبان تسلط داشت. همچنین یکی از الزامات متخصصان رشته های حوزه سلامت برای کار در این کشور ارائه مدرک زبان سوئدی معتبر است.

 

کاریابی پرستاران در سوئد

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در سوئد باید از کشور مبدا با کارفرمایان بخش سلامت کشور سوئد مذاکره کرده و در ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال کنند و در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند، معمولاً از آن ها برای یک مصاحبه شغلی که عموماً به صورت آنلاین برگزار می شود دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی  این نفرات باید بتوانند کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند که این مستلزم تسلط به زبان سوئدی و همچنین داشتن دانش کافی در زمینه رشته تخصصی خود می باشد. از این رو مسلط بودن به شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی نیز الزامی می باشد که متاسفانه برخی از هموطنانمان در این زمینه دارای ضعف هستند و برای آنان استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد مسلط است می ‌تواند راه ‌گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته‌ های مختلف از جمله پرستاری به کشورهای اروپایی از جمله سوئد آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. چندین پرونده موفق در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان بخش بهداشت و درمان در کشورهای مختلف از جمله سوئد موید تخصص این کاریابی بین المللی در زمینه اخذ جاب آفر از کشورهای مختلف بوده و این کاریابی بین المللی با تکیه بر دانش و تجربه حاصله می ‌تواند هموطنان عزیزمان را در مسیر استخدام پرستار در سوئد یاری نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در انگلستان

 

درآمد پرستاران در سوئد

علاوه بر شرایط مناسب بازار کار این کشور، مناسب بودن درآمد پرستاران در سوئد دیگر انگیزه متخصصان این رشته برای مهاجرت کاری به این کشور اروپایی می باشد .به طور میانگین درآمد پرستاران در سوئد نسبت به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر است و البته نسبت به هزینه های زندگی در این کشور مرفه منطقه اسکاندیناوی نیز رقم قابل توجهی به شمار می رود و پرستاران در این کشور از رفاه نسبی مناسبی برخوردار هستند. میانگین درآمد پرستاران در سوئد حدود ۳۹۷۰۰ کرون سوئد در ماه است که بسته به به میزان سابقه کاری و تجربه شغلی افراد و همچنین شرایط کارفرما می تواند بالاتر از رقم میانگین ذکر شده نیز باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئد و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.