استخدام پرستار در دانمارک

سال هاست کشور دانمارک یکیاز بهترین کشورها برای مهاجرت کاری متخصصان رشته های مختلف به حساب می آید و افراد دارای تخصص از سراسر دنیا برای کار در این کشور تقاضا می دهند.به طور کلی شرایط بازار کار در کشورهای منطقه اسکاندیناوی به گونه ای است که برای نیروی کار متخصص در اکثر رشته ها در این کشورها فرصت های شغلی در دسترس است. دلایل مختلفی برای این امر می ‌توان برشمرد که اصلی ترین آنها کاهش نرخ رشد جمعیت و پیری جمعیت در این کشورها می باشد. پیری جمعیت علاوه بر اینکه موجب می شود نیروی کار فعال یک کشور کمتر باشد، به خودی خود نیاز به افزایش پرسنل کادر سلامت، و بهداشت و درمان آن کشور را نیز بالا می برد. زیرا به طور طبیعی با بالا رفتن سن افراد، نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی نیز بیشتر می شود. از این رو در کشور دانمارک فرصت های شغلی در رشته های مربوط به بخش سلامت و بهداشت و درمان از جامعه پرستاری بسیار است و دورنمای کنونی نشان دهنده ادامه نیاز این کشور به نیروی کار بخش سلامت تا چندین سال آینده است. این کشور این نیاز خود را از طریق اعطای ویزای کار و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان خود به اتباع خارجی تامین می نماید و به همین جهت فرصت استخدام پرستار در دانمارک برای هموطنان عزیزمان نیز فراهم شده است و پرستارانی که بتوانند شرایط کار در این کشور را بدست آورند امکان کاریابی پرستاران در دانمارک را خواهند داشت.

باید در نظر داشت که کار در کشور دانمارک به معنای اقامت در یک کشور شاد و مرفه با بالاترین استانداردها از نظر کیفیت زندگی می باشد و به همین جهت است که متقاضیان کاریابی پرستاران در دانمارک نه تنها از کشور عزیزمان بلکه از سراسر نقاط دنیا همه ساله برای کار و ورود به این کشور اقدام می کنند.

قوانین کار در کشور دانمارک بسیار قانونمند و منصفانه تدوین شده و و همین موضوع یکی از دلایلی است که به طور کلی اشتیاق فراوانی برای مهاجرت کاری به این کشور وجود داشته باشد. برای پرستاران به طور اخص، شرایط درآمدی بسیار مناسبی نیز در این کشور وجود دارد و شغل پرستاری از مشاغلی محسوب می شود که به طور میانگین درآمد آن از میانگین درآمد کلیه کارکنان در کشور دانمارک بالاتر است. بر همین اساس درآمد پرستاران در دانمارک نسبت به هزینه های زندگی در این کشور اروپایی بسیار بالاتر می باشد و متخصصان این رشته در کشور دانمارک از رفاه نسبی مناسبی برخوردارند.

همچنین بخوانید:  آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

اما به مانند سایر کشورها متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پرستار در دانمارک نیز باید به منظور دریافت مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان و سلامت این کشور حتما مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. به این منظور در ابتدای امر این افراد باید مدارک خود را به سازمان پرستاران دانمارک ارسال کنند و برای شرکت در آزمون زبان دانمارکی نیز اقدام نمایند. تسلط به زبان دانمارکی و ارائه مدرک زبان یکی از اصلی ترین شرایط کار پرستاری در دانمارک است، زیرا پرستاران بنا به ماهیت شغلشان به شدت با مردم اعم از بیماران و سایر پرسنل بخش سلامت در تماس هستند و نیاز به برقراری ارتباط موثر با دیگران دارند. طبیعتاً در کشوری که زبان رسمی زبان دانمارکی است و و تقریباً تمامی مردم آن کشور به این زبان تکلم می ‌کنند کار بدون تسلط به این زبان امری غیرممکن به حساب می آید. همچنین آزمون معادل سازی مدرک پرستاری در دانمارک نیز به زبان دانمارکی برگزار می گردد و واضح استدکسانی که به این زبان تسلط نداشته باشند شانسی برای قبولی در این آزمون و دریافت مجوز کار پرستاری در این کشور را نخواهد داشت. متقاضیان استخدام پرستار در دانمارک در صورت موفقیت در آزمون معادل سازی باید دوره کارورزی در نظام سلامت این کشور را نیز که به طور معمول ۶ ماه به طول می انجامد، طی نمایند تا در پایان به عنوان یک پرستار رسمی و دارای مجوز وارد بازار کار سیستم بهداشت و درمان این کشور شوند.

دلیل اجباری بودن شرکت در آزمون معادل سازی و به طور کلی ارزشیابی مدارک تحصیلی پرستاران در دانمارک برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر این است که از نظر سیستم بهداشت و درمان این کشور، پرستاری به مانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی رشته ای حساس به حساب می آید، زیرا مستقیما در ارتباط با سلامت و جان انسان ها است. از این رو اگر فردی در این رشته تحصیل کرده و تحصیلاتش مورد تأیید سیستم بهداشت و درمان دانمارک نباشد باید حتما با شرکت در آزمون معادل سازی صلاحیت علمی خود را برای کار در نظام سلامت دانمارک به اثبات برساند. افراد با هر تابعیتی اگر در خود کشور دانمارک دراین رشته تحصیل کنند برای کار در نظام سلامت این کشور به معادل سازی مدارک نیازی نخواهند داشت. فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برای کار در نظام سلامت دانمارک نیازی به معادل سازی مدارک ندارند. زیرا استاندارد آموزشی در سراسر اروپا یکسان است. اما فارغ التحصیلان پرستاری از دانشگاه های سایر کشورها از جمله ایران عزیزمان، باید حتما فرآیند معادل سازی مدارک را در این کشور با موفقیت بگذرانند تا شانس استخدام پرستار در دانمارک را بدست آورند.

همچنین بخوانید:  کاریابی پرستاران در اتریش

 

کاریابی پرستاران در دانمارک

متقاضیان کاریابی پرستاران در دانمارک می بایست در ابتدا با مذاکره با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان دانمارک یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت نمایند تا بر این اساس بتوانند ویزای کار این کشور را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. شاید مهمترین بخش در زمینه اعزام نیروی کار پرستاری به دانمارک همین اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر می باشد. زیرا بسیاری از پرستاران ایرانی با موضوع تخصصی کاریابی به خوبی آشنایی ندارند و خود شخصاً در این زمینه اقدام کرده و متاسفانه نتیجه مثبتی اخذ نمی نمایند. اما افرادی که این کار را با کمک متخصصین امر یعنی کاریابی های بین المللی انجام می دهند، معمولاً نتیجه قابل قبولی به دست می‌آورند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و تعداد بسیار بالایی پرونده های موفق در زمینه اعزام نیروی کار پرستاری و سایر تخصص ها به کشور دانمارک و سایر کشورهای اروپایی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز در این زمینه می باشد. خدمات کاریابی بین ‌المللی پرگاس پارس کلیه مراحل اعزام نیروی کار به کشور دانمارک از جمله مذاکره و اخذ یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر و همچنین اخذ ویزای کار این کشور را در بر می گیرد.

برای کار در این کشور متقاضیان می بایست ویزای کاری دریافت نمایند که به مانند برخی کشورها از جمله استرالیا ویزای کاری دانمارک نیز امتیاز محور است و برای اخذ امتیازهای لازم چند فاکتور اساسی تعیین کننده می باشد. مدرک تحصیلی و مقطع آن، سابقه کاری که حداقل باید ۳ سال به بالا باشد، مدرک زبان انگلیسی حداقل با نمره 6.5 به بالا در آزمون آیلتس و همچنین مدرک زبان دانمارکی، و در نهایت سن داوطلب که ایده آل ترین شرایط برای اخذ امتیاز بیشتر، سن ۲۵ الی ۳۰ سال است، فاکتورهای تعیین کننده در کسب امتیاز برای اخذ ویزای کار دانمارک می باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در دبی

پرستارانی که موفق می شوند از سازمان پرستاران دانمارک مجوز کار دریافت نمایند، در یکی از شش رشته تخصصی تعریف شده برای پرستاران در آن کشور می توانند مشغول به کار شوند:

– پرستاری بهداشت عمومی

– پرستاری مراقبت های فشرده

– پرستاری هوشبری

– پرستاری کنترل عفونت

 – پرستاری آنکولوژی

– پرستاری روانی

 

درآمد پرستاران در دانمارک

همانطور که پیشتر ذکر کردیم درآمد پرستاران در دانمارک از میانگین درآمد کلیه مشاغل در این کشور بالاتر است. این موضوع بدین معناست که پرستاران در این کشور از سطح رفاه بالایی برخوردارند. درآمد پرستاران در دانمارک بین ۲۷۵۰۰ تا ۵۳۰۰۰ کرون دانمارک در ماه متغیر است و این رقم بر اساس شرایط کارفرما همچنین میزان تجربه و تخصص کاری پرستاران تعیین می شود. بر این اساس می توان میانگین درآمد پرستاران در این کشور را حدود ۳۷ هزار کرون دانمارک در ماه در نظر گرفت.

اما در عناوین شغلی مختلفی که در زمینه پرستاری در کشور دانمارک وجود دارد، میانگین درآمدی متفاوتی دیده می شود. به عنوان مثال، پرستاران مراقبت های حاد حدود ۳۷ هزار کرون دانمارک، پرستاران مراقبت های ویژه حدود ۳۵ هزار کرون دانمارک، پرستاران بخش حدود ۳۶ هزار کرون دانمارک، سرپرستاران حدود ۴۰ هزار کرون دانمارک، پرستارهای مراقبت خانگی حدود ۳۳ هزار کرون دانمارک، پرستاران آی سی یو حدود ۳۵ هزار کرون دانمارک، و معاون مدیر پرستاری حدود ۴۷ هزار کرون دانمارک درآمد ماهانه دارند. به طور میانگین در سال های اخیر افزایش حقوق سالانه پرستاران در این کشور نیز حدود ۳ درصد بوده است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به دانمارک و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.