استخدام پرستار در انگلستان

  • استخدام پرستار در انگلستان

بسیاری از پرستاران از سراسر دنیا برای داشتن شرایط کاری و درآمد و همچنین ساختن زندگی بهتر برای فرزندانشان به جلای وطن و کار در کشورهای دیگر می ‌اندیشند. طبیعتا انگلستان با در اختیار داشتن یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان در سراسر دنیا می ‌توانند گزینه ای ایده آل برای این افراد به حساب آید. دلایل متعددی برای اشتیاق بالا به استفاده از فرصت استخدام پرستار در انگلستان وجود دارد که اصلی ترین موارد آن عبارتند از: مناسب بودن درآمد پرستاران در انگلیس، برخورداری از شرایط کاری مناسب، و امکان تجربه کار در یکی از بهترین سیستم های بهداشت درمان جهان.

طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا برای استفاده از فرصت استخدام پرستار در انگلستان نیز باید پرستاران عزیز مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. پرستاری درست به مانند پزشکی و دندانپزشکی و سایر رشته های مربوط به سیستم بهداشت و درمان، رشته های حساس به حساب می آیند و افرادی که این رشته را در در کشور های دیگر تحصیل کرده اند؛  برای کار در انگلستان باید مدارک خود را معادل سازی کنند. زیرا تحصیل آنان زیر نظر سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت بریتانیا صورت نگرفته است تا از نظر این سیستم، شایستگی علمی لازم را احزار نموده باشند.  اما افرادی که به تحصیل در انگلیس در این رشته ها پرداخته اند، فارغ از تابعیت و ملیت شان بدون نیاز به معادل سازی می توانند در سیستم بهداشت و درمان کشور مشغول به کار شوند. اما هموطنان عزیزمان که در دانشگاه های ایران به تحصیل پرستاری و البته کلیه رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان پرداخته اند، برای استفاده از فرصت استخدام پرستار در انگلستان، چاره ای جز معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور ندارند و باید این عزیزان با تسلط کامل به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان در آزمون های تئوری و عملی معادل سازی شرکت نمایند تا در نهایت بتوانند مجوز کار در این کشور را بدست آورند.

همچنین بخوانید:  آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

 

کاریابی پرستاران در انگلیس

از مزایای استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در انگلیس می توان به امکان همراهی کلیه اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندان، امکان دریافت بلیط رفت و برگشت رایگان، امکان اسکان رایگان یا نیم بها برای پرستاران در این کشور، و همچنین اخذ اقامت دائم انگلستان بر اساس اشتغال پس از پنج سال در این کشور اشاره نمود. به طور معمول اکثر مشتاقان استفاده از فرصت ها استخدام پرستار در انگلستان از طریق ویزای کار Tier 1 یا ویزای مهارت عمومی وارد این کشور شده و به کار مشغول می شوند.

دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کار از کارفرمایی در سیستم بهداشت و درمان انگلیس که می تواند یک کلینیک؛ بیمارستان یا مرکز بهداشتی درمانی دیگری باشد، نیز مرحله ای دیگر از پروسه کاریابی پرستاران در انگلیس می باشد که البته کاری چندان ساده به شمار نمی رود و باید حتماً توسط فردی متخصص در این زمینه صورت گیرد. هر اندازه که پرستاران به زبان انگلیسی و کار خود تسلط کافی داشته باشد، اما در زمینه کاریابی بین المللی قطعاً به زیر و بم کار آشنا نیستند، از این رو حتما باید این کار توسط یک متخصص کاریابی بین المللی صورت گیرد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه ارائه خدمات به هموطنان عزیز در در زمینه های مختلف شغلی برای استخدام در خارج از کشور از جمله کاریابی پرستاران در انگلیس ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در کلیه مراحل از جمله پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی و همچنین ویزای کار می باشد. چندین پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار پرستاری به انگلستان، اتریش، آلمان، استرالیا، نیوزلند و … نشان دهنده تجربه و تسلط این کاریابی بین المللی و آشنایی با زیر و بم این کار و چگونگی دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایان در این کشورها می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در ایرلند

اما فرآیند معادل سازی مدارک پرستاری در انگلیس با شرکت در آزمون همراه است. مرحله اول آزمون RN به صورت تئوری و پشت کامپیوتر برگزار می گردد. آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی یا آسکی OSCE در حقیقت برای ارزیابی میزان دانش پرستاران برای کار در سیستم بهداشت و درمان انگلستان است که توسط شورای مامایی و پرستاری این کشور NMC برگزار می شود. از این رو متقاضیان در ابتدا باید در این شورا ثبت نام نمایند. برای ثبت نام و گرفتن تاییدیه اولیه این موسسه یا شورا داشتن تسلط به زبان انگلیسی یکی از اصلی ‌ترین الزامات به شمار می ‌رود. از این رو ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7 که کلیه مهارت ها نیز نمره زیر 6.5 نبوده و یا معادل آن در آزمون زبان تافل الزامی است. آخرین مرحله برای دریافت مجوز کار پرستاری در انگلیس گذراندن یک دوره حداقل 6 ماهه کارآموزی در سیستم بهداشت و درمان این کشور است. همچنین لازم به ذکر است که پرستارانی که در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند یا آفریقای جنوبی تحصیل کرده‌ اند در این زمینه در اولویت قرار می ‌گیرند و برای جذب در بازار کار سیستم بهداشت و درمان انگلستان شانس بسیار بالاتری خواهند داشت. این موضوع فارغ از تابعیت آنهاست و پرستاران ایرانی که در این کشورها نیز تحصیل کرده اند نیز به همین صورت از این مزیت برخوردارند.

 

درآمد پرستاران در انگلستان

همانطور که پیش تر ذکر شد یکی از اصلی ‌ترین علل اشتیاق به استفاده از فرصت استخدام پرستار در انگلستان مناسب بودن درآمد پرستاران در انگلستان است به طور میانگین پرستاران تازه کار در سیستم بهداشت و درمان انگلستان؛ درآمدی معادل ۳۰ هزار دلار در سال خواهند داشت که به مرور و با افزایش سابقه کار دستمزد آنها بالاتر می رود و تا نزدیک ۵۰ هزار دلار در سال نیز می رسد. شرایط زندگی در این کشور و مزایایی که به پرستاران مشغول در بازار کار انگلیس تعلق می ‌گیرد نیز از دیگر جذابیت‌ های موجود برای مشتاقان کاریابی پرستاران در انگلیس است. در سیستم بهداشت و درمان انگلیس امکان ترفیع رتبه و بالا رفتن سطح کاری برای پرستاران وجود دارد و همین موضوع هم می‌ تواند باعث افزایش درآمد پرستاران در انگلستان به مرور زمان شود.

همچنین بخوانید:  سوالات رایج در مصاحبه های شغلی بین المللی برای پرستاران

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و کاریابی پرستاران در انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.