استخدام پرستار در آلمان

کشور آلمان سالهاست با مشکل کمبود نیروی کار متخصص جوان و همچنین معضل پیری جمعیت مواجه است. این به این معناست که این کشور به متخصصان رشته های بخش بهداشت و درمان نیاز زیادی داشته و باید برای ارائه خدمات پزشکی به جمعیت رو به کهنسالی خود تمهیدات لازم را بیاندیشد. این حقیقت نشان می دهد که فرصت استخدام متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله پرستاران در این کشور مهیاست و هموطننان عزیزمان نیز می توانند از طریق فرصت استخدام پرستار در آلمان، در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شده و از مزایای آن بهره مند گردند.

برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در این کشور و بهره‌ مند شدن از فرصت استخدام پرستار در آلمان، متقاضیان می بایست حداقل مدرک کارشناسی رشته پرستاری را داشته و سه سال تجربه کاری نیز دارا باشند. البته به مانند سایر کشورها برای استفاده از فرصت کاریابی پرستاران در آلمان نیز این افراد می بایست حتما مدرک دانشگاهی خود را در این کشور معادل سازی نماید. این مساله کلیه متخصصان رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان در کشور آلمان را شامل شده و متقاضیان کاریابی پزشکان در آلمان نیز حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار طبابت دریافت کنند.

اما چرا برای متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت این قدر سختگیری می ‌شود؟ دلیل این موضوع واضح است و اصلی ترین علت، حساس بودن این رشته ها از نظر سیستم بهداشت و درمان کشور آلمان می باشد. زیرا این رشته ها به طور مستقیم با سلامت و جان انسانها در ارتباط هستند و سیستم بهداشت و درمان آلمان نمی تواند در مورد آن ریسک کند.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در هلند

هر فردی با هر ملیتی اگر در دانشگاههای کشور آلمان به تحصیل این رشته ها پرداخته باشد، در صورتی که پس از تحصیل بخواهد در سیستم بهداشت و درمان آلمان کار کند، بدون نیاز به معادل سازی مجوز کار دریافت می ‌کند. حتی افرادی که در کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا نیز این رشته های مربوط به بخش سلامت را تحصیل کرده اند، هنگامی که قصد کار در نظام سلامت آلمان را داشته باشند، مشکلی از نظر معادل سازی مدارک نخواهند داشت. زیرا سیستم آموزش دانشگاهی یکپارچه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برقرار است و آموزش های این افراد نیز تقریباً بر اساس استانداردهای نظام سلامت آلمان صورت گرفته است. اما اگر فردی این رشته ها را در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد، حتماً برای ورود به بازار کار آلمان باید صلاحیت علمی خود را به نظام سلامت این کشور اثبات نماید. به همین جهت افرادی که در ایران تحصیل کرده و قصد کاریابی پرستاران‌ در آلمان را دارند حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند و از این طریق و پس از قبولی در آزمون معادل سازی شایستگی علمی خود را برای کار در نظام سلامت آلمان به اثبات برسانند. قبول شدگان آزمون معادل سازی مدارک در آلمان، باید دوره های تطبیقی و کارورزی را در این کشور بگذرانند تا در پایان این دوره ها به آنان مجوز کار اعطا گردد.

 

کاریابی پرستاران در آلمان

از شرایط استخدام پرستار در آلمان می توان به محدودیت سنی بین ۲۹ تا ۴۵ سال، داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1،  و همچنین اخذ جاب آفر از یک کارفرما در کشور آلمان اشاره نمود. بزرگ ترین مشکل در مسیر کاریابی پرستاران در آلمان همین بحث اخذ جاب آفر می باشد.

همچنین بخوانید:  شرایط کاری متخصصان رشته های علوم پزشکی در عمان

به منظور اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در کشور آلمان پرستاران عزیز باید با کارفرمایان آلمانی به مذاکره بپردازند و آنان را به استخدام خود قانع نمایند و برای این کار حتماً باید به رشته کاری خود مسلط بوده و دانش زبان آلمانی بالایی داشته باشند. اما علاوه بر این موارد، این افراد باید به ریزه کاری های کاریابی بین المللی و همچنین مذاکره های شغلی نیز آشنا باشند که متاسفانه بسیاری از آنان از این مهارت ها به حد کافی برخوردار نیستند به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان مطلوب باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و پرونده های موفق در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در زمینه رشته های بخش سلامت به کشورهای مختلف از جمله آلمان و اتریش آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد. سالها تجربه این گروه در زمینه مذاکرات شغلی و آشنایی با اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله آلمان که در اثر انجام چندین پرونده موفق حاصل شده است می ‌تواند شانس عزیزان مشتاق استخدام پرستار در آلمان را بسیار بالا ببرد.

 

درآمد پرستاران در آلمان

به طور کلی سطح درآمدها در کشور آلمان در مقایسه با سطح هزینه های زندگی بسیار مناسب و معقول می باشد. همچنین باید در نظر داشت هزینه های زندگی در آلمان نیز نسبت به سایر کشورهای پیشرفته دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان پایین ‌تر است و این مورد به ویژه در سال های ابتدایی ورود به این کشور بسیار مطلوب است. حداقل درآمد پرستاران در آلمان چیزی بین ۲ تا ۳ هزار یورو در ماه است که البته این شامل بیمه هم می شود. طبیعی است پرستارانی که تازه به بازار کار آلمان وارد می شوند در سال های اول به علت عدم آشنایی کامل با شرایط سیستم بهداشت و درمان کشور و زبان آلمانی، درآمد کمتری دارند. اما سال به سال می توانند با تطابق بیشتری که با شرایط این کشور پیدا می کنند، درآمد بیشتری بدست آورند که این رقم تا حدود ۸ هزار یورو در ماه نیز می تواند بالا رود. تجربه کاری، تخصص های به دست آمده، و همچنین شرایط کارفرما ازعوامل تعیین کننده درآمد پرستاران در آلمان به شمار می روند. افرادی که به عنوان پرستار در سیستم بهداشت و درمان آلمان مشغول به کار می شوند پس از ۴ الی ۵ سال در صورتی که شرایط لازم را دارا باشند می توانند اقامت دائم این کشور را نیز اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام پرستار در انگلستان

شرایط کار پرستاران در این کشور نیز علاوه بر مناسب بودن درآمد پرستاران در آلمان از دیگر مزایای ورود به سیستم بهداشت و درمان این کشور می باشد. به طور معمول پرستاران در آلمان دو روز در هفته تعطیل هستند و پنج روز را به صورت فول تایم باید به ارائه خدمات بپردازند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.