استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس

در میان متخصصان تمامی رشته ها می توان افرادی را پیدا کرد که برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر به فکر استفاده از فرصت کاریابی و مهاجرت کاری به سایر نقاط دنیا هستند. مهندسان کامپیوتر در گرایشهای مختلف این رشته نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیاری از آنان مشتاق اخذ ویزای کار در کشورهای پیشرفته بوده و سعی دارند زندگی و آینده بهتری برای خود و خانواده شان از این طریق بسازند. یکی از کشورهایی که برای این افراد شرایط مناسبی دارد، انگلستان می باشد و به همین جهت بسیاری از هموطنان عزیزمان همه ‌ساله مشتاق استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان هستند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس و اخذ ویزای کار این کشور برای متخصصان این رشته اشاره نماییم.

شرایط ورود متخصصان هر رشته ای به بازار کار کشورهای دیگر در صورتی که در آن کشور تحصیل نکرده باشند متفاوت است. به عنوان مثال شرایط متقاضیان استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس با متقاضیان استخدام پزشک در انگلیس یکی نیست. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام پزشک در انگلیس باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند و همچنین یک تعداد واحد تکمیلی و یک دوره کارورزی زیر نظر پزشکان رجسیتر شده در سیستم بهداشت و درمان این کشور NHS نیز بگذرانند تا مجوز کار در نظام سلامت کشور انگلستان را به دست آوردند. دلیل این موضوع این است که رشته ‌ای مانند پزشکی به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباط است و به همین جهت سیستم بهداشت و درمان انگلستان برای فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه های کشورهای دیگر سختگیری ‌های فراوانی را اعمال می‌ کند. اما شرایط برای متقاضیان کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان به سختی پزشکان نیست، زیرا این رشته از میزان حساسیت کمتری نسبت به رشته های بخش سلامت مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی برخوردار است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان

افراد متقاضی استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار انگلستان داشته باشند تا بتوانند ویزای کار این کشور را دریافت نموده و شانس اقامت کاری در این کشور را به دست آورند. از این رو این افراد باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی، سوابق کاری و همچنین مدارک دال بر تخصص های تکمیلی خود را به همراه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس یا تافل برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند که کارفرما را جذب نمایند، معمولا کارفرمایان از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می‌آورند که در این مصاحبه این افراد باید حتماً فرد کارفرما را از تسلط خود به فنون رشته تخصصی کامپیوتر مطمئن کرده و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می ‌توانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و وارد بازار کار انگلستان شوند.

اما شاید اصلی ترین مشکل در مسیر متقاضیان استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور است. زیرا برای این کار علاوه بر داشتن تسلط به مهارت های رشته کامپیوتر و زبان انگلیسی، این افراد باید به اصول و قواعد مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی داشته و با شرایط اکوسیستم کسب و کار انگلستان نیز بیگانه نباشند. به همین جهت برای پایین آوردن ریسک کار، متقاضیان کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان باید از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط بازار کار انگلستان اشراف داشته و تجربه بالایی در زمینه اعزام نیروی کار به این کشور دارد استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسان کامپیوتر به انگلستان آماده ارائه خدمات به متخصصان این رشته می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش

یکی از نکات اصلی در اخذ جاب آفر و همچنین ویزای کار انگلستان، داشتن تسلط بالا به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی است که زبان رسمی تجارت بین المللی نیز به شمار می ‌رود و متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در انگلستان نیز باید حتما مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس یا تافل با نمره حداقل 6.5 در آزمون آیلتس و معادل آن درآزمون تافل ارائه نمایند که طبیعتاً هر چه نمره آن ها بالاتر باشد می ‌توانند شانس بیشتری برای اخذ جاب آفر داشته باشند و همچنین امتیاز بیشتری برای اخذ ویزای کار انگلستان به دست آورد.

فرصت های شغلی بسیار فراوانی برای متخصصان این رشته در کشور انگلستان وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: تحلیلگر برنامه، توسعه دهنده برنامه ها، تحلیلگر امنیت سایبری، تحلیلگر داده، مدیر پایگاه داده، تحلیلگر کامپیوتر پزشکی قانونی، طراح بازی، توسعه دهنده بازی ها، مدیر سیستم های اطلاعاتی، مشاور فناوری اطلاعات، برنامه نویس چند رسانه ای، متخصص سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، مهندس نرم افزار، تحلیلگر سیستم، طراح UX، طراح جلوه های ویژه بصری، طراح وب، توسعه دهنده وب، کپی رایت دیجیتال، فروش فناوری اطلاعات، مهندس شبکه، مربی فناوری اطلاعات، مدیر رسانه های اجتماعی، نویسنده فنی، محقق ارتباطات از راه دور، مدیر محتوای وب و … .

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در انگلستان

به طور کلی فرصت کار در انگلستان برای متخصصان اکثر رشته ها بسیار مغتنم است، زیرا سطح درآمدها در این کشور نسبت به هزینه های زندگی بسیار مناسب بوده و همچنین میانگین درآمدها در این کشور نسبت به اکثر کشورهای اروپایی نیز بسیار بالاست. در بازار کار انگلستان شرایط بسیار مناسب و فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌ التحصیلان رشته کامپیوتر و رشته های مرتبط با فناوری های رایانه ‌ای وجود دارد و به همین جهت متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس در صورتی که بتوانند جاب آفر دریافت نموده و با ویزای کار وارد این کشور شوند دورنمای کاری مناسبی را پیش روی خود خواهند دید. درآمد مهندسان کامپیوتر در انگلستان نیز مانند سایر رشته ها رقمی کاملا مناسب بوده و همین موضوع می تواند از انگیزه‌ های اصلی انتخاب این کشور برای کار و اقامت کاری به حساب آید. میزان درآمد مهندسان کامپیوتر در انگلستان بسته به تخصص آنان، میزان تجربه کاری و سابقه شغلی این افراد و شرایط شرکت کارفرما می تواند از ۲۰ هزار پوند تا 100 هزار پوند در سال متغیر باشد. گرچه افرادی که تخصص های خاص داشته و در شرکت ‌های بزرگ پست‌ های مهم به دست می آورند می ‌توانند درآمد به مراتب بیشتر از این نیز به دست آورند. حدود ۶۹ درصد اشتغال مهندسان کامپیوتر در انگلستان در فعالیت ‌های مرتبط با فناوری اطلاعات متمرکز شده و تقریباً بیش از ۶ درصد از آنان در زمینه خرده فروشی به فعالیت مشغول هستند. نزدیک 6 درصد نیز در فعالیت‌ های مرتبط با تجارت، منابع انسانی و امور مالی مشغول به کار می شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در نیوزلند

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.