استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش

کشور اتریش یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود و به همین جهت فرصت های شغلی بسیاری در زمینه های مرتبط با تکنولوژی های نوین در این کشور برای متخصصان این رشته ها مهیا است. یکی از اصلی ترین رشته های مرتبط با تکنولوژی های روز دنیا رشته مهندسی کامپیوتر می باشد که گرایش های مختلفی دارد و مهمترین گرایش های آن مهندسی کامپیوتر نرم افزار و مهندسی کامپیوتر سخت افزار می باشد. برای فارغ التحصیلان این رشته در اکوسیستم کسب و کار کشور اتریش شرایط کاری مناسبی مهیا است. از این رو بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران برای استفاده از فرصت استخدام مهندسی کامپیوتر در اتریش اشتیاق نشان داده و همه ساله برای دستیابی به آن اپلای می کنند. در این مطلب قصد داریم به شرایط کاریابی مهندسان کامپیوتر در اتریش بپردازیم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش متخصصان این رشته که در دانشگاه های کشورهای دیگر درس خوانده اند، لازم نیست مانند رشته های علوم پزشکی مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند.فقط کافی است این افراد مدارک خود را ترجمه کرده و به تایید سازمان مهندسی این کشور برسانند. بدین منظور تسلط به زبان آلمانی که زبان رسمی کشور اتریش است لازم می‌ باشد و نشان دهنده میزان تسلط این عزیزان به این زبان، ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح B2 می باشد، اما برای فرصت های شغلی که به زبان انگلیسی وجود دارند؛ نیازی به دانش و مدرک زبان آلمانی نیست و ارایه مدرک تحصیلی حداقل آیلتس ۶ یا معادل آن نیز کافی است.

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در اتریش

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در اتریش می ‌بایست از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور اتریش که در زمینه های تکنولوژی های نوین مرتبط با کامپیوتر فعالیت دارند، مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری و همچنین مدارک فنی مرتبط را برای آنان ارسال نمایند. داشتن تسلط به زبان آلمانی و همچنین زبان انگلیسی می تواند برای آنان امتیاز محسوب شود. بر این اساس اگر این افراد مدرک زبان معتبر دارند، ارسال آن نیز در جذب کارفرمایان برایشان مفید واقع خواهد شد. در صورتی که شرایط آنان برای کارفرما جذاب باشد، از آن ها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می‌ آید. این افراد می بایست در مصاحبه شغلی ذکر شده با نشان دادن تسلط خود به مهارت های ارتباطی زبان آلمانی و در صورت امکان آلمانی وانگلیسی، و همچنین نشان دادن مهارت های خود در زمینه تخصصی مهندسی کامپیوتر از جمله تسلط به زبان های برنامه نویسی مختلف، کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت این می ‌توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای ذکر شده دریافت نموده و از این طریق ویزای کاری کشور اتریش را دریافت نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در انگلیس

اما بسیاری از مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش متاسفانه با ریزه کاری های مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی ندارند و به همین جهت نمی توانند موفقیت کافی را در اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری به دست آورند. برای این عزیزان بهترین گزینه استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می باشد که با شرایط مصاحبه های شغلی و اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله اتریش آشنایی کافی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر به کشورهای گوناگون آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سال ها تجربه تحصیل، کار و زندگی در کشور اتریش تسلط بالایی به شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشور پیشرفته و صنعتی اروپایی دارد و به همین جهت توانسته عده زیادی از هموطنان عزیزمان را برای کار به این کشور اعزام نمایند. تعداد بالای پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور اتریش موید تسلط ویژه این کاریابی بین المللی به اعزام نیروی کار به کشور اتریش می باشد.

نکته مهم دیگر در زمینه اخذ ویزای کار این کشور اروپایی برای متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در اتریش است. زیرا ویزای کار این کشور نیز مانند کشوری چون استرالیا، یک میزان امتیاز محور است و متقاضیان باید از فاکتورهای مختلف از جمله شرایط سنی، میزان سابقه کار، سطح تحصیلات و همچنین میزان تسلط به زبان آلمانی از 100 امتیاز ممکن حداقل ۷۰ امتیاز را به دست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا

اولین فاکتور شرایط سنی است و 10 امتیاز یعنی نهایت امتیاز ممکن به افرادی تعلق می ‌گیرد که بین ۲۰ تا ۳۵ سال سن دارند. افرادی که بین ۳۵ تا ۴۰ سال سن دارند ۱۵ امتیاز و افرادی که بین ۴۰ تا ۴۵ سال هستند نیز ۱۰ امتیاز دریافت می کنند.

دومین فاکتور مهم در اخذ امتیازات لازم سطح تحصیلات است و افرادی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند می توانند ۲۰ امتیاز به دست آورند. به همین ترتیب با سطوح تحصیلات پایین تر امتیاز اخذ شده کاهش پیدا میکند.

تجربه و سابقه کاری نیز دیگر فاکتور مهم در اخذ امتیاز برای گرفتن ویزای کار اتریش به شمار می رود و افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند می توانند ۲۰ امتیاز کامل را به دست آورد. در واقع روال کار بدین صورت است که هر 1 سال سابقه کار 2 امتیاز برای فرد متقاضی استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در اتریش به حساب می ‌آید.

طبیعتا همانطور که ذکر شد نمی ‌توان در اکوسیستم کسب و کار کشور اتریش که کشوری آلمانی زبان است مشغول به کار شد و به زبان رسمی آن کشور تسلط کافی نداشت. از این رو اخذ مدرک زبان آلمانی و ارائه آن یکی از اصلی‌ ترین فاکتورها به شمار رفته و نهایتاً تا ۲۰ امتیاز می‌ تواند برای متقاضیان به همراه آورد که این امتیاز با داشتن مدرک انگلیسی نیز کسب خواهد شد. دیگرفاکتوری که می ‌تواند به کسب امتیازهای بیشتر برای متقاضیان کمک کند، داشتن مقالات تحقیقاتی معتبر و همچنین ثبت اختراع است که شانس متقاضیان اخذ ویزای کار اتریش را به شدت بالا می برد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در اتریش

همانطور که پیشتر ذکر شد در میان کشورهای اروپایی بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در کشور اتریش از مناسب ترین ها به شمار می رود. علاوه بر این میانگین درآمد ها به طور کلی در این کشور نسبت به هزینه‌ های زندگی رقم بسیار مناسبی است. به طور میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در اتریش با 40 ساعت کار در هفته و 2 روز تعطیلی رسمی حدود ۴۴ هزار یورو در سال تخمین زده می ‌شود که البته بسته به میزان تجربه و سابقه کاری، میزان سطح تحصیلات، تسلط به زبان های برنامه نویسی و موارد مرتبط و همچنین شرایط کارفرما این رقم می تواند متفاوت باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.