استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان

کشور آلمان به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی جهان بازار کار بسیار مناسبی برای رشته های مرتبط با صنایع نوین از جمله مهندسی کامپیوتر دارد. برگزاری نمایشگاه های معتبر در زمینه تکنولوژی های نوین و مبتنی بر سیستم های کامپیوتری از جمله نمایشگاه سبیت نشان دهنده این موضوع است که کشور آلمان توجه ویژه ‌ای به فناوری های نوین دارد و از کشورهای پیشرو در این زمینه نه تنها در اروپا بلکه در کل دنیا به حساب می آید. به همین جهت بسیاری از تحصیل ‌کردگان این رشته در کشور ما و سایر کشورهای دنیا، مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان هستند.

آلمان به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا و بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، شرایط بسیار مناسبی برای راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی های نوین به ویژه استارتاپ های وابسته به کامپیوتری و همچنین استارتاپ های فعال در بستر اینترنت دارا می باشد. این کشور با ارائه ویزای استارتاپ به کارفرمایان خلاق که چنین کسب و کارهایی را می توانند راه اندازی نمایند، همه ساله بازار کار چنین رشته هایی را وسعت بیشتری می دهد. به همین جهت با توجه به افزایش روز افزون تعداد کسب و کارهای مبتنی بر کامپیوتر و اینترنت در این کشور می توان توقع داشت که سال به سال شرایط بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور مناسب تر شده و فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان برای عده بیشتری از متقاضیان فراهم گردد.

 

کاریابی مهندسان کامپیوتر در آلمان

همانطور که پیش ‌تر نیز اشاره کردیم شرکت های کوچک و بزرگ فوق العاده زیادی در کشور آلمان در این زمینه فعال بوده و همچنین با سرمایه ‌گذاری مناسب روی تحقیق و توسعه فناوری های مرتبط با کامپیوتر و ایجاد استارتاپ های جدید می ‌توان آینده بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان را بسیار روشن متصور بود. همچنین علاوه بر شرکت هایی که مستقیماً در زمینه کامپیوتر کار می کنند، شرکت های دیگری نیز از جمله شرکت های خودروسازی بزرگ آلمانی برای فعالیت هایی همچون استفاده از هوش مصنوعی در خودروسازی، فرصت های شغلی زیادی را برای مهندسان کامپیوتر فراهم کرده اند. این موضوع در مورد شرکت های مرتبط با لوازم خانگی و طیف وسیعی از صنایع مختلف نیز صدق می کند.  بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر در آلمان در جایگاه پنجم در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد و درآمد مهندسان کامپیوتر در آلمان به طور میانگین پس از سوئیس، نروژ، دانمارک، و سوئد از بالاترین ها در اروپا به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در ترکیه

بهترین روش برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان کامپیوتر در آلمان این است که عزیزان تحصیل کرده در این رشته یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور آلمان اخذ نمایند و از این طریق ویزای کار آلمان را دریافت نموده و وارد این کشور شود. برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور آلمان باید تسلط بسیار بالایی هم به زبان آلمانی و هم به دانش مهندسی کامپیوتر داشت. مشکل اینجاست که علاوه بر این تخصص ‌ها متقاضیان کاریابی مهندسان کامپیوتر در آلمان باید با شرایط مذاکره کاری در این کشور نیز آشنا بوده و بر اساس عرف اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان به این کار اقدام نمایند، که متاسفانه اکثر آنان شخصاً توانایی و تجربه کافی برای انجام این کار به نحو احسن را ندارند. پس بهترین روش برای این عزیزان استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می باشد.

همان طور که هنگامی که بیمار می شویم به یک پزشک مراجعه می‌ کنیم برای انجام کارهای مربوط به استخدام در کشوری دیگر نیز حتماً باید به اهل فن یعنی کارشناسان معتبر در زمینه کاریابی بین المللی مراجعه کنیم. زیرا این قضیه نیز کاملاً امری تخصصی به شمار می رود و دلیل شکست متقاضیان کاریابی مهندسان کامپیوتر در آلمان در مسیر اخذ جاب آفر نیز ساده انگاری این قضیه و عدم استفاده از خدمات افراد مجرب در این زمینه است. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و تعداد زیادی پرونده های موفق در زمینه کاریابی مهندسان کامپیوتر در آلمان، اتریش، استرالیا، کانادا، انگلستان و سایر کشورهای دنیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان کاریابی در خارج از کشور می باشد. مدیریت این کاریابی با سال ها تجربه تحصیل، کار، و اقامت در کشورهای آلمانی زبان از جمله اتریش و آلمان بر شرایط اکوسیستم کسب و کار این کشورها تسلط فوق ‌العاده بالایی دارند. از این رو می تواند در زمینه مذاکره های شغلی و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای متقاضیان استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان خدماتی بسیار موثر ارائه نماید که بسته به شرایط افراد و در صورت داشتن سوابق تحصیلی و کاری مناسب و تسلط خوب به زبان آلمانی اغلب با موفقیت در زمینه اعزام به این کشورها همراه خواهد بود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس کامپیوتر در استرالیا

از مزایای فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان این است که این افراد می‌ توانند با توجه به سوابق کاری و مدارک تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند و و در پایان دوره تعیین شده اقامت دائم کشور آلمان را نیز اخذ نمایند که خود یک مزیت ویژه به حساب می آید. افرادی که در این کشور در زمینه های مختلف از جمله مهندسی کامپیوتر استخدام می شوند می توانند همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور بیاورند. در این صورت فرصت تحصیل در آلمان نیز برای فرزندان آنان مهیا می شود.

برای اخذ بلوکارت کشور آلمان، پیشنهاد کاری به صورت تایید شده، بیمه سلامت بین المللی، گواهی سلامت روحی و جسمی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، تاییدیه ارزیابی بازار کار، گواهی اثبات تمکن مالی، پاسپورت، عکس پاسپورتی و همچنین مدارک تحصیلی باید به سفارت کشور آلمان ارائه گردد. همچنین فرم هایی نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که باید آن ها را پر کرده و به سفارت آلمان ارائه نمایند.

طبیعتا هم برای اخذ ویزای کار و بیشتر برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان کشور آلمان، تسلط به زبان آلمانی یک الزام اساسی می ‌باشد. این قضیه در همه کشورها صدق می کند و متقاضیان کاریابی مهندسان کامپیوتر در کانادا نیز باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی را ارائه نمایند و به حداقل یکی از این دو زبان بسته به استان مورد نظر در کشور کانادا تسلط داشته باشند. در واقع نمی ‌توان در در یک رشته تخصصی مانند مهندسی کامپیوتر در کشوری مشغول به کار شد و به زبان رسمی آن کشور تسلط نداشت. تصور اینکه یک مهندس کامپیوتر در محیط یک شرکت آلمانی بدون داشتن مهارت های ارتباطی به زبان آلمانی بتوانند با سایر کارکنان شرکت و همچنین مشتریان و کارفرمایان ارتباط موثر کاری برقرار کند، کاملاً غیر ممکن است. از این رو افرادی که به استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان می‌اندیشند، پیش از هر کاری باید سعی کنند به فکر تقویت مهارت های زبان آلمانی خود بیفتند و خود را برای موفقیت در یک آزمون زبان آلمانی معتبر همچون گوته آماده نمایند. البته شاید این افراد بسیار خوش شانس باشند و بتوانند از فرصت های شغلی انگشت‌ شمار موجود در کشور آلمان که در شرکت های بین المللی و و به زبان انگلیسی ارائه می شود برخوردار گردند. البته بسیار به ندرت همچین چیزی اتفاق می افتد و چیزی در حد غیر ممکن باید آن را در نظر گرفت. در چنین شرکت ‌هایی ممکن است است از متقاضیان کار، تسلط به زبان آلمانی خواسته نشود. زیرا در محیط کار در این شرکت ها، زبان بین المللی یعنی زبان انگلیسی تکلم می شود. اما نیروی کار مشغول در چنین شرکت هایی نیز برای اینکه بتوانند در کشور آلمان زندگی کنند و نیازهای روزمره خود را تامین نمایند، باید حتماً به زبان رسمی این کشور آشنایی پیدا کرده و مهارتهای ارتباطی خود را به این زبان تقویت نمایند.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان کامپیوتر در کانادا

 

درآمد مهندسان کامپیوتر در آلمان

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم آلمان پنجمین رتبه در میان کشورهای اروپایی در زمینه درآمد مهندسان کامپیوتر و همچنین بازار کار این رشته را به خود اختصاص داده است. البته با توجه به دورنمای رشد کسب و کارها و استارت آپ های مبتنی بر کامپیوتر و اینترنت در کشور آلمان می توان آینده پایدارتری برای بازار کار این رشته در این کشور نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا متصور بود. به همین جهت استفاده از فرصت استخدام مهندس کامپیوتر در آلمان نسبت به سایر کشورهایی که ذکر کردیم مزیت های فراوانی دارد. میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در آلمان چیزی حدود ۵۴ هزار یورو در سال است. البته درآمد مهندسان کامپیوتر در آلمان بسته به میزان تجربه کاری و تخصص هایی که این افراد دارا هستند و همچنین شرایط شرکت کارفرما می تواند متفاوت باشد و تا چیزی حدود ۸۰ هزار یورو در سال نیز بالا رود. طبیعتاً تسلط به زبان های برنامه نویسی مختلف می تواند به عنوان یک مزیت برای کار جویان در رشته کامپیوتر در کشور آلمان به حساب آید و آنان را در پیدا کردن شغل مناسب و همچنین کسب درآمد بیشتر یاری نماید.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.