استخدام مهندس نفت در نروژ

کشورهای منطقه اسکاندیناوی سالهاست به عنوان کشورهایی با درآمد سرانه بسیار بالا و بالاترین سطح است رفاه اجتماعی و در عین حال بالاترین سطح آرامش و رضایت مردم از زندگی شناخته می‌ شوند و به همین جهت بسیاری از متخصصان رشته های مختلف در سراسر دنیا برای داشتن زندگی و آینده مناسب برای خود و خانواده شان قصد مهاجرت کاری به این کشورها را دارند. از طرف دیگر این کشورها از جمله نروژ به علت نرخ پایین زاد و ولد و پیری جمعیت، با کمبود نیروی کار متخصص در رشته های مختلف مواجه هستند و همین موضوع موجب شده این کشورها به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا تبدیل گردند. نروژ کشور نفتی این منطقه به حساب می آید و منابع نفت و گاز فراوانی دارد و درآمد سرشاری از این طریق به دست می آورد. اما به علت سیستم اقتصادی فوق ‌العاده پویایی که در پی دهه ها برنامه ریزی مستمر در این کشور ایجاد گردیده است، این کشور همانند سایر کشورهای نفتی درآمد نفت خود را خرج نکرده و صرف سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها نموده است و به همین جهت به یکی از پیشرفته ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تبدیل شده است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، بسیاری از مهندسان نفت از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران نیز مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در نروژ هستند.

بد نیست پیش از اقدام برای استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در نروژ، متقاضیان کمی با شرایط بازار کار این کشور و همچنین شرکت‌ های نفتی فعال در آن آشنایی پیدا کنند. فرصت های شغلی موجود در صنایع نفت و گاز نروژ بسیار زیاد است که از آن جمله می ‌توان به مهندس اکتشاف، مهندس استخراج، کارشناس تعمیر و نگهداری، کارشناس اتوماسیون، مهندس پتروشیمی، مهندس معماری دریایی، مهندس سازه های فولادی، مهندس مکانیک، متخصص لوله کشی، متخصص تاسیسات برقی، کارشناس هیدرولیک، غواص و جوشکار زیر آب، متخصص حفاری، پرسنل اداری، پرسنل درمانی، و پرسنل تدارکات اشاره نمود. در اغلب موارد فرصتهای شغلی موجود برای مهندسان نفت به شهرهای اسلو و استاوانگر اختصاص پیدا می ‌کند و این عزیزان در این شهرهای کشور نروژ به کار و زندگی مشغول می ‌شوند.

 

شرکت های نفتی در کشور نروژ

تعدا شرکت های نفتی در کشور نروژ که در پروژه های نفت و گاز و همچنین در صنایع پایین دستی این صنعت از جمله توزیع سوخت و جایگاه داری فعالند بسیار است. علاوه بر شرکت های نروژی که در صنعت انرژی این کشور فعالند، شرکت هایی از کشورهای دیگر از جمله آمریکا و بریتانیا نیز در صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی نروژ به فعالیت می پردازند که فرصت کار در تمامی این شرکت ها برای مشتاقان استخدام مهندس نفت در نروژ وجود دارد. طبیعتا برای کار در شرکت های نروژی ارائه مدرک زبان نروژی الزامی بوده و در صورتی که متقاضیان کاریابی مهندسان نفت در نروژ مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز داشته باشند برایشان امتیاز به حساب می آید. اما برخی فرصت های شغلی در این کشور در شرکت های بین المللی وجود دارد که برای به دست آوردن آن ها تنها تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس کفایت می کند. حال به معرفی اصلی ترین شرکت های فعال در صنعت نفت و گاز نروژ می پردازیم:

– شرکت اکوینور (Equinor):

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در قطر

این شرکت نفتی نروژی که نام قبلی آن استات اویل Stat Oil بوده است در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده و در سال ۲۰۰۷ با شرکت نوشک هیدرو ادغام شده و بشدت توسعه یافته است. ۶۷ درصد سهام این شرکت در اختیار وزارت نفت و انرژی نروژ است و این کشور علاوه بر صنعت نفت کشور نروژ در عملیات‌ های مختلف از جمله اکتشاف و استخراج نفت و گاز در ۳۶ کشور جهان نیز مشغول فعالیت است. در سال ۲۰۱۰ بر طبق برآوردهای بین المللی این شرکت سیزدهمین شرکت نفتی بزرگ جهان به حساب می آمده است. همچنین از نظر میزان سود و درآمد، شرکت اکوینور بزرگترین شرکت منطقه اروپای شمالی موسوم به منطقه نوردیک می باشد. حتی این شرکت در کشور عزیزمان ایران نیز به فعالیت پرداخته و مجری طرح توسعه بخشی از فازهای ۶ ، ۷ و ۸ پارس جنوبی بوده است.

همچنین این شرکت در صنایع پایین دستی مربوط به نفت و گاز نیز فعالیت داشته و با داشتن زنجیره ای از منابع سوخت و جایگاه های ارائه سوخت از جمله پمپ گاز و پمپ بنزین در کشورهای مختلف از جمله نروژ، سوئد، دانمارک، لهستان، لیتوانی، لتونی، استونی، و روسیه به ارائه خدمات در زمینه تولید و پخش سوخت می پردازد. تعداد جایگاه های سوخت این شرکت بالغ بر 2300 عدد در کل اروپاست که موجب شده این شرکت یکی از بزرگترین شرکت ‌های انرژی در قاره سبز به حساب آید. طبیعتا بیشتر مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در نروژ اول از همه امید به استخدام در این شرکت بزرگ نفتی را دارند.

– شرکت اکر سولوشنس Aker Solutions:

این شرکت نیز یکی از بزرگ ترین شرکت ‌های نفتی نروژ است که در زمینه خدمات مهندسی و نفتی نه‌ تنها در نروژ بلکه در کل جهان فعالیت های گسترده دارد. عمده خدمات ارائه شده توسط این شرکت عبارتند از: خدمات مهندسی، خدمات ساخت و ساز، خدمات تعمیر و نگهداری، خدمات اکتشاف نفت و گاز، خدمات حفاری نفت و گاز، خدمات مربوط به توسعه و بهره‌ برداری از میادین نفت و گاز و … . بسیاری از مشتاقان استفاده از فرست کاریابی مهندسان نفت در نروژ علاقمند ورود به این شرکت هستند.

 در ابتدا این شرکت در سال ۱۸۴۱ به عنوان آکر مکانیکال فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۰۴ با شرکت نفت و گاز کوارنر ادغام شد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ نام شرکت به آکر سولوشنس تغییر پیدا کرد. در حال حاضر سهامداران اصلی آن، شرکت آکر آسا با ۶۰ درصد سهام، وزارت صنعت و بازرگانی نروژ با ۳۰ درصد سهام، گروه ساب با 7.5 درصد سهام و گروه اینوستر آب با 2.5 درصد از سهام می باشند.

– شرکت پترولیوم ژئو سرویسز Petroleum Geo-Services:

این شرکت نروژی نیز در زمینه اکتشاف نفت و همچنین خدمات زمین شناسی و ژئوفیزیک مربوطه به لایه های زمین که به اکتشاف نفت می انجامد فعالیت می نماید و دفتر مرکزی آن در شهر لیساکر واقع شده است. این شرکت به علت فعالیت بین‌ المللی گسترده ای که دارد دفاتری نیز در شهر هیوستون تگزاس آمریکا، در شهر والتون انگلستان، و در شهر پرت استرالیا دارد. عمده فعالیت های این شرکت در زمینه اکتشاف میادین نفتی در نواحی خشک با استفاده از فناوری لرزه ‌نگاری سه بعدی، و در مناطق دریایی و اقیانوسی با استفاده از از کشتی های تحقیقاتی می باشد. در حال حاضر فعالیت این شرکت در  کشور 20 جهان برقرار است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در اتریش

– شرکت پرو سیف ProSafe:

شرکت پروسیف با در اختیار داشتن ۱۱ سکوی نیمه شناور از مجموع ۱۷ سکوی نیمه شناور حفاری فعال در کل دنیا بزرگ ترین شرکت خدمات فرا ساحلی در زمینه نیمه شناورها و دکل های حفاری در دنیا در صنعت نفت و گاز به حساب می آید. لازم به ذکر است این شرکت یک شرکت دو ملیتی قبرسی – نروژی به محسوب می شود.

– شرکت تی جی اس – نوپک TGS-NOPEC :

این شرکت نیز در زمینه زمین شناسی و پردازش، تفسیر و ارائه داده های مربوط به لرزه نگاری ها به صورت سه بعدی و دوبعدی و ارائه نرم افزارهای علوم زمین شناسی فعالیت می کند و از آنجا که در زمینه های اکتشاف و استخراج نفت به آشنایی با علم لایه های زمین نیاز است خدمات این شرکت در زمینه نفت و گاز فوق العاده مهم به شمار می رود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر آسکر در حومه اسلو پایتخت نروژ قرار دارد و همچنین در شهرهای نیورلئان، لوئیزیانا، و هیوستون تگزاس در آمریکا، شهر کلگری در کانادا، شهر پرت در استرالیا، و شهر بدفورد در بریتانیا نیز دارای دفتر می باشد.

– شرکت دی ان او اینترنشنال DNO International:

این شرکت نفت و گاز نروژی که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو واقع است در زمینه اکتشاف، استخراج، و تولید نفت و گاز در کشورهای مختلف دنیا از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا فعالیت گسترده دارد. در حال حاضر عمده فعالیت اکتشاف و تولید نفت و گاز این شرکت در خاورمیانه و شمال آفریقا در مناطقی همچون کردستان عراق، امارات متحده عربی، عمان، تونس و یمن تمرکز دارد.

– شرکت فرد اولسن انرژی Fred. Olsen Energy:

این شرکت ارائه دهنده خدمات نفت، گاز و انرژی نروژی که دفتر مرکزی آن در شهر اسلو است تولید کننده و ارائه دهنده دکل های حفاری دریایی و سایر خدمات و تجهیزات مورد نیاز در میادین نفت و گاز می باشد.

شرکت سی دریل Sea Drill:

این شرکت که توسط مدیریت نروژی اداره می گردد دفتری در برمودا داشته و یک شرکت حفاری دریایی مستقر در این کشور اقیانوس اطلس به شمار می رود. عملیات های حفاری دریایی این شرکت در کشورهای مختلف دنیا صورت می پذیرد که از آن جمله می توان به اندونزی، مالزی، نیجریه، تایلند، برزیل، انگلستان، آنگولا، برونئی، جمهوری کنگو، و خود کشور نروژ اشاره نمود. دفتر عملیاتی این شرکت نیز در شهر استاوانگر نروژ واقع شده است و بسیاری از متقاضیان استخدام مهندس نفت در نروژ به کار در این شرکت مشتاقند.

– شرکت ساب سی SubSea:

این شرکت خدمات نفت و گاز بریتانیایی که در زمینه ساخت سازه های دریایی و خدمات مهندسی فعالیت می کند، در سال ۱۹۷۰ میلادی به منظور اکتشاف نفت در دریای شمال تاسیس شد و در سال ۲۰۰۲ در نهایت پس از یک سری ادغام ها به عنوان یک شرکت مستقل در لوکزامبورگ ثبت گردید. دفتر مرکزی آن البته همچنان در شهر لندن واقع است و سهام آن در بورس اوراق بهادار اسلو و بورس نزدک معامله می ‌شود. این شرکت نیز در شرکت نروژ فعالیت گشترده ای دارد و بسیاری از مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در نروژ در تکاپوی ورود به این شرکت هستند.

 

کاریابی مهندسان نفت در نروژ

به منظور استفاده از فرصت کاریابی مهندسان نفت در نروژ این عزیزان می بایست مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور ارسال نمایند. طبیعتا داشتن مدرک زبان نروژی یا حداقل انگلیسی معتبر در سطح بالا برای مشتاقان استخدام مهندس نفت در نروژ الزامی می باشد. این عزیزان باید با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور ارتباط برقرار کرده و پس از ارسال رزومه کاری و تحصیلی خود، در مصاحبه های شغلی که معمولا به صورت آنلاین این نیز برگزار می گردد شرکت نمایند و کارفرما را به استخدام خود قانع نمایند. در صورتی که موفق شوند جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار نروژ به دست آورند، می توانند ویزای کار این کشور را نیز دریافت نموده و وارد این کشور شوند و به کار مشغول گردند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در استرالیا

بحث مهم در این زمینه این است که این عزیزان به شرایط مصاحبه‌ های کاری در کشور نروژ آشنایی کافی ندارند و نمی ‌توانند کارفرمایان فعال در این کشور را به استخدام خود قانع نمایند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان کارساز باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار در رشته های مختلف به کشورهای گوناگون دنیا از جمله اعزام نیروی کار مهندسی نفت به کشور نروژ و سایر کشورها آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز در این زمینه می باشد. کارشناسان این کاریابی بین المللی با تجربه موفق در پرونده های پر شمار می توانند هموطنان عزیز را در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در کشور نروژ یاری نمایند.

 

درآمد مهندسان نفت در نروژ

یکی از دلایل اصلی استقبال از فرصت استخدام مهندس نفت نروژ بالا بودن درآمد مهندسان نفت در نروژ است. زیرا در این کشور نفت خیز اروپایی به طور کلی سطح درآمدها نسبت به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر است و مهندسان نفت که در بخش پر رونق اقتصاد این کشور مشغول می شوند نیز طبعا از درآمد بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. بیشتر فرصت های شغلی برای مشتاقان کاریابی مهندسان نفت در نروژ در شهرهای اسلو، استاوانگر و تروندهایم وجود دارد و میانگین درآمد مهندسان نفت در نروژ نیز در این سه شهر به ترتیب حدود ۶۷۴ هزار کرون نروژی معادل بیش از ۹۶ هزار دلار آمریکا، ۵۹۰ هزار کرون نروژی معادل ۸۶ هزار دلار آمریکا، و ۸۹۰ هزار کرون نروژی معادل ۱۲۸ هزار دلار آمریکا در سال است. البته برخی به علت درآمد بالاتر، فرصت استخدام مهندس نفت در قطر و استخدام مهندس نفت در کویت یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را به کشوری اروپایی همچون نروژ ترجیح می ‌دهند. اما باید در نظر داشت با اینکه درآمد مهندسان نفت در نروژ از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شرایط کمی کمتر است، اما کیفیت زندگی در این کشور مرفه اروپایی به هیچ وجه با کشورهایی همچون قطر قابل مقایسه نیست و افرادی که موفق می شوند به استخدام شرکت های نروژی درآمده و در این کشور مشغول به کار شوند، از بالاترین سطح کیفیت و استانداردهای زندگی برخوردار می گردند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نروژ و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.