استخدام مهندس نفت در قطر

قطر به عنوان یکی از از ثروتمندترین کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی جهان با بالاترین سرانه درآمد در سال های اخیر به عنوان یکی از اصلی ‌ترین مقاصد مشتاقان کاریابی بین المللی به حساب می آید و نه تنها ایرانیان بلکه متخصصان رشته های مختلف و حتی کارگران ساده از سراسر جهان برای کار در این کشور اشتیاق فراوان نشان می دهند. این کشور که منابع عظیم نفت و گاز در اختیار دارد، از بهترین کشورها برای کار مهندسان نفت و پتروشیمی و همچنین کلیه کارگران و تکنسین های با تجربه در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می رود. به همین جهت سال به سال تعداد مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در قطر با افزایش روبرو می شود.

در سال های اخیر نام قطر بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است و بسیاری از مردمان کشورهای دور از منطقه خاور میانه که حتی نام این کشور کوچک حوزه خلیج همیشه فارس را هم نشنیده بودند نیز با آن آشنایی پیدا کرده اند. دلایل مختلفی برای این امر می ‌توان برشمرد. اما اصلی ترین علت این موضوع این است که حاکمان قطر با توجه به درآمد سرشار نفت و گاز به جاه طلبی روی آورده و سعی دارند کشور خود را در دنیا مطرح نمایند. نمونه بارز فعالیت های آنان اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ می ‌باشد که برای کشور کوچکی مانند قطر یک رویداد تاریخی به حساب می آید. کشور قطر در عین حال سعی دارد با ساخت و توسعه زیرساخت های مختلف به ویژه در بخش گردشگری به رقابت در زمینه جذب گردشگر وارد شده و حتی در نهایت گوی سبقت را در منطقه خاور میانه از کشورهایی مانند امارات متحده عربی و ترکیه برباید. قوه محرکه و پشتوانه این کشور در این راه که موجب شده سرعت جاه طلبی های حاکمان آن روز به روز بیشتر شود، همین منابع سرشار مالی حاصل از استخراج، فرآوری و فروش نفت، گاز، و محصولات پتروشیمی می باشد. همین موضوع یعنی تکیه بسیار کشور قطر به درآمد از نفت، گاز و پتروشیمی و سرمایه گذاری و توسعه بیشتر صنعت نفت و گاز در این کشور موجب شده فرصت مناسبی برای استخدام مهندس نفت در قطر در شرکت های متعدد فعال در این کشور به وجود آید و دورنمای بازار کار این رشته در کشور قطر نیز بسیار مثبت به نظر می رسد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در کویت

کشور قطر در میادین نفتی و گازی متعددی در خلیج همیشه فارس، مشغول به استخراج منابع می باشد و طبیعتاً چون کشوری چندان صنعتی و تکنولوژیک نیست، از فناوری شرکت های بزرگ نفت و گاز و انرژی از سراسر دنیا از جمله شرکت های معتبری چون توتال، شل و بریتیش پترولیوم نهایت استفاده را می برد. در واقع شرکت قطر پترولیوم یا شرکت ملی نفت و گاز کشور قطر در انجام کلیه پروژه های خود از تکولوژی شرکت های برتر دنیا استفاده می کند. در حال حاضر هم خود شرکت قطر پترولیوم و هم کلیه شرکت های بزرگ و کوچک حاضر در این کشور به استخدام مهندس نفت در قطر می پردازند و هموطنان ما شانس کار برای هر یک از این شرکت های بومی یا بین المللی را می توانند داشته باشند.

 

کاریابی مهندسان نفت در قطر

بحث مهم در زمینه کاریابی مهندسان نفت در قطر این است که برای ورود به بازار کار این کشور حتماً باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک شرکت فعال در این کشور دریافت نمایند. زیرا بدون داشتن یک قرارداد شغلی امکان اعزام نیروی کار مهندسی نفت به قطر وجود ندارد. استخدام مهندس نفت در قطر می ‌تواند در شرکت های مختلف قطری و بین ‌المللی حاضر در بازار کار این کشور در زمینه ‌های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مرتبط صورت پذیرد.

طبیعتا داشتن مدرک تحصیلی با نمرات و معدل بالاتر، سابقه کار مرتبط و رزومه کاری قوی تر، و داشتن مدارک فنی تکمیلی می تواند شانس متقاضیان را برای استفاده از فرصت استخدام مهندس نفت در قطر بالا ببرد. برای کار در شرکت های بین المللی فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قطر ارائه مدرک زبان انگلیسی کفایت می کند و نیازی به داشتن تسلط به زبان عربی نیست. اما طبیعتا برای استخدام در شرکت قطر پترولیوم و سایر شرکت های کوچک و بزرگ بومی قطری آشنایی به زبان عربی لازم است.

 

استخدام در شرکت قطر پترولیوم

در واقع یک طرف کلیه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی کشور قطر، شرکت قطر پترولیوم است که با شراکت با بزرگترین کمپانی های بین المللی پروژه های متعددی را به بهره برداری می رساند. قطر بشدت روی توسعه صنایع پتروشیمی خود سرمایه گذاری کرده و بازار کار در این رشته در سال های آینده به مراتب بهتر از اکنون خواهند بود. در اجرا، راه اندازی و بهره برداری از این پروژه ها هم خود این شرکت و هم شرکت های بین المللی همکار، به نیروی کار نیاز دارند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در اتریش

خوشبختانه شانس استخدام در شرکت قطر پترولیوم برای ایرانیان بسیار بالاست و دید مثبتی نسبت به استخدام متخصصان ایرانی در کشور قطر به ویژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آن وجود دارد.

 

اعزام نیروی کار مهندسی نفت به قطر

اساسی ترین مشکل برای اعزام نیروی کار مهندسی نفت به قطر اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در این کشور است. زیرا مهندسان نفت به طور معمول در زمینه مذاکره برای اخذ پیشنهاد شغلی تخصص کافی ندارند و نمی توانند با برقراری ارتباط مناسب کارفرمایان فعال در کشور قطر را به استخدام خود قانع نمایند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی برای این عزیزان می تواند کاملاً کاربردی به حساب آید. زیرا بحث کاریابی خود امری کاملاً تخصصی محسوب می شود و باید توسط تیمی صورت گیرد که به روابط کاری، فنون مذاکره، شرایط بازارکار و اکوسیستم کسب و کار در کشورهای مختلف آگاهی داشته باشند و تجربه کافی در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان را برای کارجویان داشته باشند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه و پرونده های متعدد موفق در زمینه کاریابی مهندسان نفت در قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و به طور کلی اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به کلیه کشورها از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی، آماده ارائه خدمات از صفر تا صد به هموطنان عزیز مشتاق پیدا کردن کار در خارج از کشور می باشد. این خدمات می‌ تواند شامل مذاکره جهت اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر و همچنین راهنمایی در زمینه اخذ ویزای کار قطر یا سایر کشورها می باشد.

در میان مراحل اخذ جاب آفر برای داوطلبان، قطعا مصاحبه کاری نیز وجود دارد که اغلب به صورت آنلاین صورت می پذیرد و هموطنان عزیزمان در این زمینه نیز نباید به خود نگرانی راه دهند. زیرا مصاحبه با نظارت و همراهی کارشناسان کاریابی بین المللی پرگاس پارس صورت خواهد گرفت و در این زمینه مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس نفت در کانادا

افرادی که با جاب آفر نهایتا وارد کشور قطر می شوند، پیش از مشغول شدن به کار در صنعت انرژی این کشور باید آزمایشات پزشکی را با موفقیت بگذرانند تا از نظر سلامت مورد تایید باشند. زیرا کار در میادین نفتی، گازی و صنایع پتروشیمی را می توان کاری طاقت فرسا و نیازمند آمادگی بدنی و سلامت بالا دانست و هر شخصی نمی تواند از پس آن برآید.

 

درآمد مهندسان نفت در قطر

از اصلی ترین علل اقبال به کار در کشور قطر که موجب شده علاوه بر اتباع کشورهای آسیایی، متخصصان رشته های مختلف از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز برای کار به این کشور سرازیر شوند، بالا بودن درآمد کارکنان در این کشور است. درآمد مهندسان نفت در قطر، نسبت به سایر متخصصان در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد و به طور دقیق تر بالاتر از میانگین درآمد در این کشور می باشد. یک مهندس نفت با این میزان درآمد می تواند به راحتی از پس هزینه های زندگی در این کشور برآمده و پس انداز مناسبی هم داشته باشد. میانگین درامد مهندسان نفت در قطر که در صنعت نفت، گاز و انرژی این کشور فعال هستند فارغ از ملیتشان  چیزی 23 هزار ریال قطر می باشد. این رقم با توجه به بالا بودن ارزش پول ملی این کشور در هنگام تبدیل به سایر ارزها رقم قابل توجهی می ‌شود. باید در نظر داشت که این رقم میانگین درآمد متخصصان این رشته در کشور قطر است و مهندسان نفت با سابقه و تجربه کاری و تخصص بالاتر قطعا درآمد بالاتری دارند. همچنین کار برای برخی کارفرمایان فعال در صنعت انرژی کشور قطر با کسب درآمد بیشتر همراه است. همچنین دیگر مورد از اصلی ترین علل اقبال کارجویان به کار در این کشور این است که اکثر کارکنان مشاغل در کشور قطر از پرداخت مالیات به دولت این کشور معاف هستند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.