استخدام مهندس مکانیک در کانادا

می ‌دانیم که کشور کانادا سالهاست به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا شناخته می شود و بسیاری از افراد متخصص در رشته های مختلف از جمله رشته‌ های فنی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب می کنند. دلایل مختلفی برای این امر می ‌توان ذکر نمود. اولاً این کشور با توجه به طرح های توسعه صنعتی که تدوین نموده به نیروی کار متخصص برای اجرای آن ها نیاز دارد و این نیروی کار را به تنهایی از طریق فارغ التحصیلان دانشگاههای خود نمی تواند تامین نماید و مازاد آن را باید از طریق اعطای مجوز اقامت کاری به فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر تامین نماید. دوماً شرایط کاری و درآمد در این کشور به نحوی است که برای متخصصان رشته های مختلف جذابیت بالایی دارد و آنان را برای تامین آینده مناسبی برای خود و خانواده شان به زندگی و کار در این کشور ترغیب می نماید. کشور کانادا به علت داشتن صنایع پویا در زمینه های مختلف به متخصصان رشته هایی که با صنعت در ارتباطند به ویژه مهندسی مکانیک نیز نیاز مبرم دارد. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی هموطنان عزیزمان که فارغ التحصیل این رشته هستند و به مهاجرت می ‌اندیشند شرایط استخدام مهندس مکانیک در کانادا را بیان نماییم.

 

کاریابی مهندسان مکانیک در کانادا

مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در کانادا از دو روش اصلی می ‌توانند وارد این کشور شده و به کار مشغول شوند. اولین مورد اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار کشور کاناداست که در صورتی که متقاضیان امتیازات لازم را کسب نموده باشند به آنان این ویزا اعطا می ‌شود و در فرصت تعیین شده در این ویزا این افراد باید حتماً در اکوسیستم کسب و کار کانادا یک شغل مرتبط با رشته خود را پیدا نمایند و در آن مشغول به کار شوند تا ویزای کار آنان تمدید شده و اقامت کاری کانادا را به دست آورند و در نهایت بتواند پس از چند سال به اقامت دائم این کشور نیز دست یابند. اما این روش روشی پرریسک می ‌باشد و بسیاری از افراد در طول مدتی که به آنان فرصت پیدا کردن شغل داده می ‌شود نمی‌تواند شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابند.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان

بهترین و بدون ریسک ترین روش برای متقاضیان کاریابی مهندسان مکانیک در کانادا مذاکره با کارفرمایان فعال در کانادا از کشور مبدا و اغلب به صورت آنلاین می باشد. بدین منظور این افراد می بایست مدارک تحصیلی و سوابق شغلی و همچنین مدارک فنی متفرقه ای که دریافت نموده اند را به همراه مدرک زبان برای کارفرمایان کانادایی ارسال نمایند و در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند به مصاحبه شغلی به صورت آنلاین دعوت می شوند. در مصاحبه شغلی این نفرات باید بتوانند دانش و تسلط خود را به علم مکانیک و همچنین توانایی ارتباط از طریق زبان انگلیسی را به کارفرما اثبات نمایند تا وی قانع شود که آنان را به استخدام خود درآورد. البته در استان کبک این کشور تسلط به زیان فرانسه نیز می تواند به کار بیاید. اما متاسفانه بسیاری از هموطنان ما که فارغ التحصیل این رشته هستند به علت عدم آشنایی با فنون مذاکرات شغلی نمی ‌توانند این مورد را خود به خوبی پیش ببرند و پروژه مهاجرت کاری آنان با شکست روبرو می شود.

از این رو بدون ریسک ترین روش برای داشتن یک مهاجرت کاری موفق، اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری با استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می باشد که به شرایط و اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله کانادا تسلط کافی داشته و هموطنان عزیز را در مسیر موفقیت رهنمون می نماید.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی مکانیک به کشورهای مختلف از جمله کانادا آماده ارائه خدمات صفر تا صد به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان کشور می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در سوئد

نکته مهمی که هرگز نباید از ذهن دور داشته شود این است که بدون اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در کانادا هرگز نمی‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند. زیرا اولاً برای اخذ ویزای کار این کشور که یک ویزای امتیازی است، داشتن مدرک زبان یکی از فاکتورهای کسب امتیاز به حساب می آید و بدون آن هرگز نمی توان امتیازات کافی را به دست آورد و از طرف دیگر هیچ کارفرمایی در کشور کانادا به فردی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارد شغل نمی ‌دهد. البته در استان کبک که تنها استان این کشور است که زبان فرانسوی نیز در آن به عنوان زبان رسمی به حساب می آید، با داشتن مدرک زبان فرانسوی نیز می توان هم ویزای کار دریافت نمود و هم کارفرمایان را به استخدام خود قانع نمود .

همچنین باید در نظر داشت که مهندسان تحصیلکرده در در دانشگاه های کشورهای دیگر در صورتی که قصد ورود به بازار کار کشور کانادا را داشته باشند باید مدارکشان را برای ارزشیابی ارائه دهند و به طور متوسط حداقل ۸ هفته پروسه ارزیابی مدارک را طی نمایند تا در صورت نیاز به دوره های بازآموزی اعزام شده و یا برای شرکت در برخی آزمون ها ارجاع داده شوند و در نهایت مجوز کار به عنوان یک مهندس حرفه ‌ای در کانادا را به دست آورند.

 

درآمد مهندسان مکانیک در کانادا

پیشتر ذکر شد که یکی از دلایل اصلی اقبال به استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در کانادا بالا بودن درآمد مهندسان مکانیک در کانادا است. رشته مهندسی مکانیک که با کد ۲۱۳۲ و و ۲۰۱۱ در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار گرفته است از پردرآمدترین رشته ها در این کشور به حساب می‌ آید. به طور میانگین درآمد مهندسان مکانیک در کانادا چیزی حدود ۶۴ هزار دلار کانادا در سال است که بیشترین درآمد به ترتیب به استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک، نیوفاندلند و ساسکاچوان اختصاص دارد. البته این ارقام میانگین بوده و طبیعتاً درآمد مهندسان مکانیک در کانادا در صورت داشتن تخصص های بالاتر و همچنین داشتن سوابق کاری بیشتر می ‌تواند بالاتر از رقم ذکر شده باشد. هم چنین شرایط شرکت کارفرما نیز در تعیین درآمد موثر است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نروژ

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.