استخدام مهندس مکانیک در سوئد

  • استخدام مهندس مکانیک در سوئد
  • کاریابی مهندس مکانیک در سوئد

یکی از بهترین کشورهای دنیا جهت مهاجرت کاری؛ سوئد صنعتی ترین و بزرگ ترین کشور منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود. به طور کلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی بازار کار مناسب برای نیروی کار ماهر خارجی دارند؛ زیرا این کشورها اولاً از زیرساخت ‌های بسیار مناسبی از نظر اقتصادی و صنعتی برخوردارند و همچنین با پدیده پیری جمعیت و کمبود نیروی کار فعال و جوان مواجهند. از همین رو درهای خود را برای ورود نیروی کار ماهر از کشورهای دیگر باز کرده اند و به افرادی که دارای صلاحیت و شایستگی کافی باشند اجازه کار در این کشورها داده می شود. طبیعتاً برای رشته های فنی مهندسی به ویژه رشته مهندسی مکانیک که به طور مستقیم با صنعت در ارتباط است، بهترین کشور در این منطقه سوئد می باشد که صنعتی ترین کشور این منطقه است و صنایع بسیار معروفی دارد. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام مهندس مکانیک در سوئد بپردازیم.

اولین موردی که متقاضیان استخدام مهندس مکانیک در سوئد باید به آن دستیابی پیدا کند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای فعال در این کشور است که طبیعتا کاری چندان راحت نیز به شمار نمی رود. بحث کاریابی مهندسان مکانیک در سوئد را نمی ‌توان موضوعی جنرال و عمومی دانست و آن را برای هر فردی با هر سطحی از دانش و تجربه شدنی دانست. زیرا برای این امر هم باید تخصص های لازم را داشت که اکثر مهندسان مکانیک با این که در رشته خود تخصص های لازم و کافی را دارا هستند، اما به زیر و بم بازار کار کشورهای دیگر و نکات لازم جهت اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی تسلط کافی ندارند. اینجاست که استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که دارای تیم متخصص در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان کشور سوئد می باشد یک ضرورت به حساب می آید. سال ها تجربه در پرونده های مختلف و موفقیت های بیشمار در آن ها در زمینه اعزام نیروی کار و استخدام مهندس مکانیک در سوئد و سایر کشورها موجب شده کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارائه خدمات برای هموطنان عزیزمان باشد.

به منظور اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در کشور سوئد حتماً داشتن تسلط به زبان یک امر بسیار مهم به شمار می ‌رود طبیعی است که در اکثر شرکت ها و کارفرمایان سوئدی و مراکز صنعتی این کشور، زبان رایج در محل کار، زبان سوئدی است و متقاضیان استخدام مهندسی مکانیک در سوئد هم باید برای اینکه بتوانند به فرصت های شغلی دست پیدا کرده و کارفرمایان این مشاغل را مجاب به استخدام خود نمایند، چاره ‌ای به جز ارائه مدرک زبان سوئدی ندارند. اما به ندرت می‌ توان فرصت های شغلی در این کشور یافت که توسط شرکت ها و کمپانی های بزرگ بین المللی ارائه می گردد و این پست های شغلی به تسلط به زبان سوئدی نیاز ندارد و برای آنها باید مدرک زبان انگلیسی معتبر چون  آیلتس و تافل با نمره بالا ارائه شود تا تسلط متقاضی به زبان انگلیسی که زبان رایج در تجارت بین المللی است به اثبات برسد. به طور طبیعی به مانند سایر کشورهای دنیا برای کاریابی مهندس مکانیک در سوئد نیز داشتن سابقه کاری بیشتر می تواند شانس متقاضی را بالاتر ببرد، همچنین تسلط به دو زبان انگلیسی و سوئدی به طور همزمان می تواند یک امتیاز خوب محسوب گردد تا کارفرمایان سوئدی بیشتر برای استخدام فرد متقاضی قانع شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نیوزلند

باید در نظر داشت که سوئد برخلاف آلمان و اتریش به هیچ وجه ویزای جستجوی کار ندارد و تنها راه ورود به این کشور برای کار این است که رشته فرد متقاضی در میان رشته های مورد نیاز صورت قرار گرفته باشد و وی  بتواند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای سوئدی دریافت نموده و از این طریق اقدام نماید. مشتاقان استخدام مهندس مکانیک در سوئد در این مورد خوش شانس بوده اند، زیرا ه مکانیک در سال 2020 رشته‌های پر تقاضا در کشور سوئد به حساب آمده و در کنار رشته‌هایی چون کامپیوتر برق و مهندسی صنایع این کشور به مهندسان مکانیک نیز نیاز فراوان دارد.

فردی که موفق می شود پیشنهاد کاری و در طی آن یک قرارداد کاری با یک کارفرمای سوئدی را به دست آورد، می تواند ویزای کار دریافت نموده و به همراه خود همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال را نیز به این کشور ببرند. طبیعتا وقتی وی در این کشور مشغول به کار است همسر و فرزندانش می توانند از فرصت تحصیل در سوئد نیز استفاده نمایند که این خود یکی از مزایای کاریابی در سوئد به شمار می رود.

 

کاریابی مهندس مکانیک در سوئد

سوئد همانطور که عرض شد یک کشور صنعتی به شمار رفته و در زمینه‌های مختلفی دارای صنایع پویا؛ سوده و دارای اعتبار بالا در بازار جهانی می باشد. به عنوان مثال در زمینه صنعت خودرو این کشور کمپانی هایی چون ولوو و اسکانیا را را داراست که در زمینه کاری خود از بهترین و با کیفیت ترین ها در دنیا به شمار می روند. در زمینه صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات شرکت هایی چون اریکسون در سوئد فعال هستند که البته شرکتی بین المللی شده و در کشورهای دیگر نیز دارای کارخانجات متعددی می باشند. در زمینه تولید لوازم خانگی شرکت ایکیا از کشور سوئد در دنیا به عنوان یکی از برترین برندها به شمار می ‌رود. این کشور یکی از بهترین اکوسیستم های کسب و کار در اروپا و حتی جهان را در اختیار دارد و در سال‌ های اخیر بسیاری از استارتاپ ها یا  شرکت های دانش بنیان نوپا که معمولا شرکت های فوق العاده سودده و با راندمان بالا هم هستند در این کشور راه اندازی شده اند و بسیاری از کارآفرینان از سراسر دنیا از طریق ویزای استارت آپ وارد این کشور می ‌شوند تا شرکت و کسب و کار خود را در آن راه اندازی نمایند. زیرا شرایط این کشور برای راه اندازی و توسعه کسب و کار بسیار مناسب بوده و به هیچ وجه بروکراسی اداری مانع کارآفرینان نمی باشد و همچنین این افراد می توانند از مزایای راه اندازی کسب و کار در سوئد بهره مند شده و با اکثر کشورهای دنیا به راحتی تجارت نمایند. این موضوع خود موجب شده که فرصت های شغلی در کشور سوئد بسیار بیشتر از قبل شده و در این حال به علت پیری جمعیت و کمبود نیروی کار فعال، این کشور بیشتر به نیروی کار ماهر نیاز به پیدا کند و همین موضوع فرصت مناسبی برای مشتاقان کاریابی در سوئد فراهم کرده است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در انگلیس

 

درآمد مهندسان مکانیک در سوئد

همانطور که پیش تر ذکر کردیم یکی از دلایل اصلی اقبال به استفاده از فرصت استخدام مهندس مکانیک در سوئد مناسب بودن درآمد مهندسان مکانیک در سوئد نسبت به بسیاری از کشورها و همچنین نسبت به هزینه های زندگی در این کشور است. می دانیم که بسیاری از افرادی که برای کار به کشورهای دیگر می روند به جمع کردن سرمایه برای آینده خانواده شان فکر می کنند و از این رو مناسب بودن هزینه‌ های زندگی به نسبت درآمدی که در آن کشور به دست می آورند، برایشان بسیار حیاتی به شمار می رود. از این رو کشور سوئد می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کاریابی و مهاجرت کاری به شمار رود.

به طور میانگین درآمد مهندسان مکانیک در سوئد حدود 49 هزار کرون سوئد در سال می باشد که البته این درآمد برای مهندسان مکانیک با تجربه کاری بالاتر می تواند بسیار بیشتر از این نیز تعیین گردد. همچنین در در اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد به انگیزش نیروی کار توجه فراوان می شود و به همین جهت کارکنان می ‌توانند در طول زمان و با نشان دادن شایستگی خود، ارتقاء رتبه در شرکت ‌های بزرگ تجاری و صنعتی این کشور و حتی شرکت های کوچک به دست‌ آورند که به افزایش دستمزدشان بیانجامد. این موضوع در صنایع مشهور کشور سوئد مانند ایکیا، اریکسون، ولوو و اسکانیا بیشتر به چشم می خورد و به همین جهت این شرکت ها توانسته اند نیروی کار خود را با انگیزه نگه داشته و هر روز در بازار جهانی پیشرفته قابل ملاحظه بیشتری را تجربه نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس مکانیک در نروژ

برخی شرایط سخت نیز برای اعطای فرصت ‌های شغلی در سوئد به هموطنان عزیزمان وجود دارد که لازم است به آنها اشاره نماییم. به عنوان مثال یکی از قوانین کشور سوئد این است که برای اعطای ویزای کار این کشور حتماً کارفرما باید ابتدا ده روز فرصت شغلی خود را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی نمایند تا در صورت امکان نیروی کار مورد نیاز خود را افراد دارای تابعیت کشورهای عضو این اتحادیه انتخاب نماید. اما در صورتی که نتوانست نیروی مورد نظر خود را بیابد می تواند از افرادی که اقامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند به عنوان نیروی کار بهره گیرد که هموطنان ما نیز در همین دسته به حساب می آیند.

نکته مهم دیگر این است که حداقل درآمد ماهانه یا دریافتی خالص قبل از کسر مالیات که به فرد متقاضی اخذ ویزای کار سوئد باید بر اساس قرارداد کاری منعقد شده اعطا شود، ۱۳ هزار کرون سوئد است که اگر میزان درآمد ذکر شده در قرارداد کاری کمتر از آن باشد ویزای کار سوئد به وی تعلق نمی گیرد. در نهایت این افراد می توانند با اخذ کارت آبی و بلوکارت اتحادیه اروپا در سوئد اقامت کاری گزیده و و در نهایت بعد از چند سال کار در این کشور در صورت تمایل برای اخذ اقامت دائم این کشور نیز برای خود و خانواده شان تقاضا دهند. همچنین فرصت کار در صنایع معتبر کشور سوئد برای متقاضیان این اعتبار را دارد که در صورتیکه بخواهند بعد از مدتی چند ساله به ایران برگشته و در کشور خودمان نیز مشغول به کار شوند رزومه فوق العاده قوی دارا هستند و به راحتی می توانند شغل پیدا کنند. اگر هم قصد داشته باشند بعد از چند سال برای کار به کشورهای پیشرفته دیگری بروند نیز کار در چنین شرکت های صنعتی بزرگی می تواند رزومه ای بسیار جذاب و قوی محسوب گردد و شانس کار در کشورهایی چون کانادا و آمریکا را حتی به دست می آورند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئد و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.