استخدام مهندس معمار در قطر

  • استخدام مهندس معمار در قطر
  • کاریابی مهندسان معماری در قطر

رشته مهندسی معماری را یکی از بهترین و جذاب ترین رشته های مهندسی در دنیا می ‌توان به حساب آورد که علاوه بر اینکه زیرمجموعه ‌ای از رشته‌ های مجموعه فنی به حساب می آید، یک رشته هنری نیز محسوب می گردد. در واقع افرادی که به تحصیل در این رشته می پردازند هم از دید فنی و محاسباتی قوی و هم از استعداد و قریحه هنری بالایی  برخوردار می باشند. زیرا این رشته به ذهنی باز و خلاق نیاز دارد و معمولاً معمارانی در رشته کاری خود موفق می شوند که می توانند طرح هایی خلاقانه و دور از تکرار ارائه نماید. بسیاری از معماران از سراسر دنیا، از جمله ایران عزیز، مشتاق این هستند که بتوانند به کشوری با بازار کار بهتر مهاجرت نموده و و در آنجا مشغول به کار شوند، تا شرایط درآمدی بهتری را به دست آورده و زندگی مناسب تری برای آینده خود و خانواده شان مهیا نمایند. در میان این دسته از معماران، اشتیاق به استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در قطر بسیار بالاست و بسیاری همه ساله تلاش می کنند با مذاکره با یک کارفرما و اخذ جاب آفر و ویزای کار، از شرایط عالی بازار کار قطر بهره مند گردند.

دلایل متعددی برای اشتیاق این عزیزان برای استخدام مهندس معمار در قطر وجود دارد. اول از همه باید در نظر داشت که کشور قطر تقریباً کشوری بکر به حساب می‌آید و هنوز با توجه به جاه طلبی هایی که حاکمان آن دارند، به هیچ وجه به توسعه مد نظر دست پیدا نکرده است و همین موضوع یعنی قرار گرفتن در مسیر طولانی توسعه، موجب شده این کشور به ساخت و سازهای فراوان به ویژه در زیرساخت ‌های خود نیاز مبرم داشته باشد. واضح است که در کشوری که نیاز به ساخت و بهینه سازی زیرساخت ها وجود دارد، بازار کار مناسبی برای رشته‌ هایی چون مهندسی معماری و مهندسی عمران می توان انتظار داشت.

همچنین در راستای جاه طلبی های حاکمان این کشور، قطر چند سالی است به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است و همین موضوع یکی دیگر از علل اصلی نیاز به توسعه زیرساخت در این کشور به حساب می آید. واضح است که در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ علاوه بر کاروان های ورزشی ۳۲ تیم شرکت کننده، شهرهای کشور قطر میزبان مسافران فراوانی از کشورهای مختلف که برای دیدن این بازی ها به کشور قطر سفر می ‌کنند، خواهد بود. طبیعی است برای میزبانی مناسب است از این افراد، کشور قطر به هتل ها و مراکز اقامتی فراوان و همچنین امکانات رفاهی و پذیرایی از جمله رستوران ها و امکانات تفریحی مناسب نیاز مبرم دارد. علاوه بر این کشور قطر این سرمایه گذاری را فقط برای برگزاری یک دوره کوتاه جام جهانی نمی نماید، بلکه قصد دارد با شناساندن خود به عنوان یک قطب گردشگری در منطقه خاور میانه، به این مسافران، در آینده نیز از پتانسیل جذب گردشگر بهره مند گردد و به همین جهت به ساخت و ساز های فراوان و توسعه زیرساخت ها توجه فراوانی نموده است. در کنار این موارد، قطر برای سرویس دهی بهتر به گردشگران و به ویژه مسافران دوره مسابقات جام جهانی به فکر توسعه زیرساخت های خود در بخش هایی چون سلامت و بهداشت و درمان نیز می باشد که ساخت هر یک از این موارد به معنای نیاز به متخصصان بخش ساخت و ساز همچون مهندسان معماری و عمران می باشد.  ساخت امکانات ورزشی به ویژه استادیوم ها و زمین های تمرین برای تیم های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ از دیگر موارد بسیار مهمی است که کشور قطر به شدت درگیر آن هاست و همین موارد نیز بازار کار رشته هایی چون معماری و عمران در این کشور را مناسب تر کرده است و هم اکنون نیز بسیاری از هموطنان ما از فرصت استخدام مهندس معمار در قطر استفاده کرده در بازار کار این کشور مشغول به کار هستند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در هلند

 

کاریابی مهندسان معماری در قطر

مشتاقان بهره مندی از فرصت کاریابی مهندسان معماری در قطر باید در جریان باشند که باید از داخل ایران با کارفرمایان در کشور قطر مذاکره نموده و و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در کشور قطر دریافت نمایند. کارفرمای مورد نظر می تواند یک کارفرمای قطری یا یک شرکت بین‌ المللی مشغول به کار ساخت و ساز درقطر باشد و از این جهت محدودیتی وجود ندارد . همان طور که پیش تر ذکر کردیم به ویژه در سال های اخیر و به انگیزه توسعه زیرساخت های این کشور برای داشتن شرایط میزبانی شایسته برای جام جهانی فوتبال، فعالیت های عمرانی در این کشور به شدت گسترش یافته و علاوه بر نیروی کار، شرکت های مهندسی مشاور و پیمانکاری فراوانی نیز در زمینه های عمرانی در این کشور مشغول به کار شده اند که از کشورهای متعددی می باشند. علاوه بر این بسیاری از شرکت های عمرانی در زمینه توسعه زیرساخت های این کشور در بخش صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند.  طبیعتا شرکت‌ های بین ‌المللی شرایط کار بهتر و آسانتری دارند، زیرا برای کار در این شرکت ها تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند و مهندسان معمار ایرانی می‌ توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی شانس بالایی برای استخدام داشته باشند. اما در بسیاری از شرکت های بومی کشور قطر تسلط به زبان عربی، زبان رسمی مردم این کشور است نیز لازم است. البته به علت حضور چشمگیر مهاجرانی که برای کار و سرمایه گذاری در این کشور حضور دارند، تقریباً اکثر مردم قطر به زبان انگلیسی مسلط هستند و انگلیسی، زبان دوم مردم این کشور به حساب می‌ آید و از برخی از شرکت ‌های بومی قطری نیز می توان پیشنهاد کاری با تسلط به زبان انگلیسی نیز دریافت نمود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در نیوزلند

البته مسئله مهم خود همین موضوع اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرما در کشور قطر است. زیرا این مورد اصلی ‌ترین مشکل و چالش برای متقاضیان کاریابی مهندسان معماری در قطر به حساب می آید. می دانیم که هر چقدر هم یک مهندس معمار به کار خود تسلط داشته باشد، لزوما به فنون مذاکره با کارفرمایان خارجی و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آن ها ممکن است تسلط کافی نداشته باشد و نمی تواند به خوبی آنان را برای استخدام خود قانع نماید. از این رو به این سخن کهن پارسی می رسیم که باید کار را به دست کاردان سپرد. در حقیقت برای انجام بدون مشکل این امر و موفقیت در زمینه اعزام نیروی کار به کشور قطر یا هر کشور دیگری، یک کاریابی بین المللی می ‌تواند حلال مشکل تلقی گردد. همانطور که ما در هنگامی که بیمار هستیم به پزشک مراجعه می کنیم یا برای بازسازی منزل خود به یک مهندس مشاور عمران یا معماری مراجعه می کنیم، برای انجام کارهای مربوط به یافتن فرصت های شغلی در خارج از کشور نیز باید به متخصصان امر یعنی کاریابی های بین المللی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند مراجعه نماییم. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با مجوز رسمی از وزارت کار با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. موارد متعدد پرونده های موفق در زمینه اعزام نیروی کار به کشور قطر و سایر کشورهای دنیا موجب شده این موسسه با اعتماد به نفس کامل و با تکیه بر دانش و تجربیات تیم کارشناسان خود، هموطنان عزیز را در زمینه اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر و همچنین ویزای کار در کشور قطر و سایر کشورها در تمامی مراحل یاری نموده و خدمات صفر تا صد را خدمت این عزیزان ارائه نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در اتریش

 

درآمد معماران در قطر

علاوه بر شرایط بسیار مناسب بازار کار رشته های مربوط به ساخت و ساز از جمله مهندسی معماری و عمران در کشور قطر باید در نظر داشت که میانگین درآمد معماران در قطر نیز به نسبت اکثر کشورها رقم بسیار بالایی است و این خود نیز یکی ازعللی است که موجب شده اقبال فراوانی به کاریابی مهندسان معماری در قطر وجود داشته باشد. به طور معمول میانگین درآمد معماران در قطر چیزی حدود 19400 ریال قطر است که معاف از مالیات نیز می باشد.

درآمد مهندسان معماری در قطر نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقمی مناسب است. این موضوع به این جهت اهمیت پیدا می کند که بسیاری از افرادی که کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس را برای مهاجرت کاری برمی گزینند قصد دارند برای زندگی خود و خانواده شان سرمایه جمع کنند و طبیعتا نمی خواهند بخش زیادی از درآمدشان را در کشور مقصد مهاجرت کاری خرج نمایند. به همین جهت و با در نظر داشتن بالا بودن ارزش پول ملی این کشور بسیاری از هموطنانمان برای استخدام مهندس معمار در قطر اقدام می نماید.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.