استخدام مهندس معماری در نروژ

نروژ، کشور ثروتمند و نفتی منطقه اسکاندیناوی، همچنان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری و کاریابی بین المللی برای نیروی کار متخصص از نقاط مختلف دنیا به شمار می رود. بازار کار بسیاری از رشته ها از جمله رشته های مرتبط با ساخت و ساز در کشور نروژ بسیار مناسب است. رشته مهندسی معماری از اصلی ترین تخصص های مورد نیاز صنعت ساختمان در سراسر دنیاست و متخصصان آن در کشور نروژ بازار کار بسیار مناسبی را پیش روی خود می بینند. برای هموطنان عزیزمان نیز که در این زمینه تحصیل کرده و تجربه کاری مناسبی دارند، فرصت استخدام مهندس معماری در نروژ وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان معماری در نروژ اشاره خواهیم نمود.

 

کاریابی مهندسان معماری در نروژ

سالهاست که رشته مهندسی معماری جزو رشته های مورد نیاز نروژ به شمار می رود. به همین جهت فرصت استخدام مهندس معماری در نروژ برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی معماری جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که کمبود متخصصین آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان معماری در نروژ استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و اخذ ویزای کار از این طریق و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار کشور نروژ و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور، در مدت زمانی محدود است.

روش اول که روشی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس معماری در نروژ باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور نروژ مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار نروژ را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور نروژ فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلت نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری در این کشور صنعتی، در نهایت اقامت دائم کشور نروژ را نیز به دست آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در نیوزلند

اما چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس معماری در نروژ با آن مواجهند همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور، این افراد علاوه بر تسلط به زبان نروژی و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی معماری، باید به فنون مذاکره هم تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور نروژ نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور نروژ داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی معماری به کشور نروژ و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشور دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط کشور نروژ توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان معماری در نروژ بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

همان طور که پیش تر ذکرشد، راه دیگر برای ورود به کشور نروژ برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان معماری در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد. زیرا متقاضیان باید در فرصت چند ماهه حضور در خاک نروژ، حتما شغلی پیدا کرده و در آن مشغول شوند. در غیر این صورت ویزای آنان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معمار در ترکیه

 

درآمد مهندسان معماری در نروژ

به طور کلی نروژ یکی از کشورهای ثروتمند و با ثبات از نظر اقتصادی در دنیا به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای متخصصان اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. میانگین درآمد مهندسان معماری در نروژ نیز نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. میانگین درآمد مهندسان معماری در نروژ معادل حدود 80 هزار دلار در سال می باشد. البته طبیعتا هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان معماری در نروژ همین شرایط کارفرما می باشد. البته باید در نظر داشت که نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. همچنین شهر محل کار و زندگی در نروژ نیز در تعیین درآمد تاثیرگذار است. هزینه های زندگی در شهرهای مختلف نروژ نیز با هم تفاوت دارد و قطعا زندگی در کلانشهرها، هزینه های به مراتب بیشتری را نسبت به شهرهای کوچم به همراه دارد. البته زندگی در شهرهای کوچک این کشور نیز با کیفیت بالایی همراه است.

 میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته و همچنین سطح تحصیلات آکادمیک نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان معماری در نروژ نقش اساسی ایفا کند. از این رو مشتاقان ورود به بازار کار نروژ در رشته معماری باید سعی کنند حتما مهارت های خود را در زمینه این رشته به ویژه در زمینه کار با نرم افزارهای کاربردی معماری بالا برند تا شانس بالایی برای ورود به اکوسیستم کسب و کار این کشور را بدست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معمار در آلمان

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نروژ و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.