استخدام مهندس معدن در استرالیا

  • استخدام مهندس معدن در استرالیا
  • کاریابی مهندسان معدن در استرالیا

همانطور که می دانیم شرایط بازار کار رشته های مختلف در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و برای برخی رشته ها در برخی کشورها فرصت های شغلی به مراتب بیشتر و مناسب تری مهیاست که بیشتر به شرایط کشورها بستگی دارد. به عنوان مثال رشته مهندسی معدن در کشورهایی که دارای معادن قابل توجهی نیستند، طبیعتا بازار کار چندانی ندارد. در کشورهایی نیز که به دلایل مختلف دسترسی به امکانات پیشرفته برای اکتشاف و استخراج معادن خود ندارند بازار کار این رشته چندان مناسب نیست، اما در برخی کشورها که حساب ویژه ‌ای روی اکتشاف و استخراج معادن برای ایجاد شغل و ارزش افزوده و همچنین تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع خود باز کرده اند، بازار کار رشته مهندسی معدن بسیار عالی است. بازار کار کشور استرالیا برای مهندسان معدن در دنیا زبانزد به شمار می ‌رود و به همین جهت همه ساله عده زیادی از مهندسان معدن از سراسر دنیا و همچنین کشور عزیزمان ایران برای بهره مندی از فرصت استخدام مهندس معدن در استرالیا اپلای می کنند.

در سال ۲۰۱۶ رشته مهندسی معدن از لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا حذف شد، ولی خوشبختانه در سال ۲۰۱۹ این رشته دوباره به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بازگشت. رشته مهندسی معدن جزو رشته ‌های لیست بلند مدت استراتژی کشور استرالیا نیز قرار گرفته و این نشان دهنده این است که تا سال ها فرصت استخدام مهندس معدن در استرالیا برای مشتاقان این رشته فراهم است و بازار کار این رشته در این کشور وسعت زیادی خواهد داشت. از آنجا که بازار کار رشته مهندسی معدن در کشور ما دارای محدودیت های خاص خود است و همچنین تعداد مهندسان معدن نسبت به نیازهای کشورمان بالاست، بسیاری از متخصصان این رشته در کشورمان به فکر مهاجرت کاری افتاده و قصد کاریابی در کشورهای دیگر را دارند. از این ‌رو فرصت استخدام مهندس معدن در استرالیا به علل مختلف از جمله درآمد بالای مهندسان معدن در این کشور، می ‌تواند بهترین گزینه برای این عزیزان به حساب آید.

 

کاریابی مهندسان معدن در استرالیا

به منظور کاریابی مهندس معدن در استرالیا، متقاضیان می بایست شرایط لازم را  دارا بوده و آن را برای سازمان مهندسی استرالیا که مسئول بررسی مدارک مهندسان معدن برای مهاجرت کاری به این کشور است ارسال نمایند. مدارکی که برای بررسی باید ارسال شوند عبارتند از: مدرک تحصیلی رشته مهندسی معدن (حداقل لیسانس و طبیعتاً اگر بالاتر باشد نمره بیشتری خواهد داشت)، و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس، تافل، و PTE. نکته مهم این است که اگر لیسانس مهندسی معدن فرد داوطلب کاریابی مهندسان معدن در استرالیا معادل لیسانس دانشگاهی این کشور ارزیابی نشود، متقاضی تنها شانسی که برای داشتن فرصت استخدام مهندس معدن در استرالیا دارد این است که با تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های این کشور، بتواند مدرک فوق لیسانس مورد تایید این کشور را اخذ کرده و با آن مشغول به کار شود.

از نکات بسیار جالب این است که سازمان مهندسی استرالیا برای ارزیابی مدارک داوطلبان مهاجرت مهندسان معدن به استرالیا سوابق کاری را بررسی نمی کند و حتی داشتن یک سال سابقه نیز مورد نیاز نیست. البته باید در نظر داشت برای قانع کردن کارفرمای استرالیایی و استخدام در شرکت معدنی، داشتن سابقه کار می تواند بسیار کلیدی باشد.

اکنون مهندسان معدن متقاضی استفاده از فرصت استخدام مهندس معدن در استرالیا می توانند از طریق تمامی ویزاهای کار این کشور از جمله ویزای ۱۸۹ ، ۱۹۰ و ویزای ۴۸۹ استرالیا در صورت کسب امتیازات لازم و در صورتی که واجد شرایط به حساب  آیند، اقدام نموده و پس از ورود به این کشور برای کاریابی اقدام نمایند. همچنین می‌ توانند از داخل ایران با مذاکره با کارفرمایان فعال در بازار کار معادن استرالیا، جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق اقدام نمایند. در این زمینه نیز کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها سابقه درخشان در زمینه اعزام نیروی کار مهندس معدن به استرالیا و همچنین سایر کشورهای دنیا آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد.

 

درآمد مهندسان معدن در استرالیا

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۸ درآمد مهندسان معدن در استرالیا به طور میانگین سالانه حدود ۱۱۸ هزار دلار استرالیا است که این رقم قطعاً بر اساس ایالتی که فرد در آن مشغول به کار است، شرکت کارفرما و همچنین میزان تجربه و تحصیلات خود فرد مهندس معدن می تواند بالاتر یا پایین تر باشد. همچنین مهندسان معدن آقا در این کشور درآمدی بالاتر از خانم ها دارند و این تفاوت تقریباً قابل توجه است.

درآمد مهندسان معدن در استرالیا با کمتر از یک سال سابقه کاری به طور میانگین حدود ۸۲ هزار دلار استرالیا در سال است. این در حالی است که مهندسان معدن با سابقه کاری 1 تا 4 سال میانگین درآمدی در حدود ۱۰۸ هزار دلار استرالیا دارند و مهندسان معدنی که بین ۵ تا ۹ سال تجربه کاری دارند، حدود ۱۲۵ هزار دلار استرالیا در سال درآمد دارند. همچنین درآمد مهندسان معدن در استرالیا با تجربه کاری ۱۰ تا ۱۹ سال به طور میانگین سالانه ۱۴۵ هزار دلار استرالیا است. اما مهندسان با تجربه و با سابقه کاری بیش از بیست سال درآمدی حدود ۱۷۲ هزار دلار استرالیا به طور میانگین دارا می باشد.

همانطور که پیشتر ذکر کردیم تفاوت درآمد مهندسان معدن در استرالیا در ایالت‌ های مختلف این کشور نیز مشهود است و به عنوان مثال در شهر آدلاید ایالت استرالیای جنوبی به طور میانگین درآمد مهندسان معدن ۱۲.۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری می باشد. در سینگلتون ایالت نیو ساوت ولز نیز درآمد مهندسان معدن ۶.۲ درصد بالاتر از میانگین درآمد مهندسان معدن در کل کشور استرالیا است.

علاوه بر شرکت های بومی، برخی شرکت‌ های معدنی بسیار بزرگ و بین المللی نیز در کشور استرالیا فعالیت می ‌کنند و به طور معمول در آنها وظایفی چون مدیریت عملیات معدن از تجهیز کارگاه تا مدیریت پروژه، ارائه محاسبات و گزارش های مربوط به خرید، نصب و نگهداری تجهیزات و همچنین ذخایر و عملیات و نیز بهره‌ وری و کاهش هزینه ‌ها در زمینه‌ هایی چون ترکیب اوره و انفجار و امنیت کارگاه برعهده مهندسان معدن گذاشته می شود. به همین جهت است که درآمد مهندسان معدن در استرالیا بالا است. در حقیقت این شغل فوق العاده پر مسئولیت و پرخطر و در واقع دارای ریسک فراوان است. می توان گفت که درآمد مهندسان معدن نسبت به سایر مشاغل در خود جامعه استرالیا بالاتر بوده و در مقایسه با مهندسین معدن در سایر کشورها نیز تفاوت معناداری دارد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.