استخدام مهندس عمران در کانادا

به طور معمول در کشورهای پیشرفته دنیا به توسعه زیرساخت ها توجه فراوانی می شود و همواره این کشورها برای توسعه زیربناهای خود سرمایه گذاری مناسبی کرده و آن ها را در بهترین شرایط بهره ‌برداری نگه داشته و همچنین زیرساخت های جدید و مدرنی برای بهبود امکانات خود تاسیس می نمایند. این زیرساخت ها می ‌تواند در زمینه بخش بهداشت و درمان، حمل و نقل، صنایع و غیره تعریف گردد. به همین جهت در چنین کشورهایی بازار کار مناسبی برای مهندسان عمران و کلیه متخصصان در بخش ساخت و ساز وجود دارد. کشور کانادا نیز به همین صورت بوده و شرایط مناسبی برای استخدام مهندس عمران در کانادا وجود دارد و بسیاری از هموطنان عزیزمان نیز برای استفاده از این فرصت در تکاپو هستند.

افرادی که موفق شوند از طریق فرصت استخدام مهندس عمران در کانادا وارد بازار کار ساخت و ساز این کشور شوند، می توانند در شاخه های مختلف این رشته از جمله طراحی، ساخت، نظارت و نگهداری سازه های مختلف از جمله زیرساختهای شهری و صنعتی، زیرساخت های بخش حمل و نقل از جمله پل ها، جاده ها، و تونل ها و همچنین زیرساخت‌ های بخش آب و فاضلاب از جمله تاسیسات هیدرو تکنیکال، سدها، کانال ها، مجراهای آب و سیستم های آب و فاضلاب شهری ،در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین در این کشور به مانند سایر کشورهای دنیا، همه ساله ساخت و ساز گسترده مسکن نیز صورت می گیرد و مهندسان عمران می توانند در پروژه های ساختمانی نیز مشغول به کار شوند.

 

کاریابی مهندسان عمران در کانادا

بهترین روش برای استخدام مهندس عمران در کانادا مذاکره با کارفرمایان معتبر و تایید شده در این کشور و اخذ یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر می باشد که از این طریق این افراد می توانند ویزای کار نیز دریافت نمایند. طبیعتا مذاکره با کارفرمایان در این کشور و متقاعد کردن آنان به استخدام، از اصلی ‌ترین چالش‌ های مهندسان عمران متقاضی کاریابی مهندسان عمران در کانادا به شمار می رود. زیرا برای این کار علاوه بر تسلط به دانش عمران و ساختمان، این افراد باید با ریزه ‌کاری‌ های مذاکرات شغلی و کاریابی بین‌ المللی نیز آشنا باشند که متاسفانه اکثریت آنان چنین مهارتی را ندارند. برای این افراد استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به ریزه کاری های مذاکره های شغلی و اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله کانادا تسلط کافی دارد، می تواند راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها سابقه و پرونده های موفق پر تعداد در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی عمران به کشور کانادا و سایر کشورهای دنیا آماده ارائه خدمات به مشتاقان کاریابی مهندسان عمران در کانادا می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در عمان

البته راه دیگری نیز برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در کانادا وجود دارد و آن استفاده از سیستم اکسپرس اینتری می باشد. در این روش که به روش مهاجرت نیروی کار ماهر کانادا شهرت دارد، افراد دارای مهارت از کشورهای مختلف دنیا می ‌توانند برای هر یک از استان های کانادا اقدام نموده و به عنوان یک مهندس عمران وارد بازار کار این کشور شوند. مهندسی عمران جزو مشاغل مورد نیاز کاناداست و به همین جهت متخصصان این رشته می توانند از این طریق وارد بازار کار این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر شوند. حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای این روش، کارشناسی مهندسی عمران است و واضح است که افراد با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا نیز می ‌توانند برای این برنامه اقدام نمایند. دریافت مجوز حرفه ای از انجمن ایالتی مهندسان کانادا دیگر مرحله مهم در این روش به شمار می رود. برای اقدام به این روش حتماً مهندسان عمران پس از دوره تحصیل خود باید حداقل ۳ سال سابقه کار رسمی داشته باشند، این در حالی است که برای موقعیت های شغلی مدیریت ساخت، نیاز به سابقه کار بیش از این نیز وجود دارد.

از شرایط استفاده از برنامه اکسپرس اینتری داشتن شرایط سنی، سابقه کار مناسب، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، انطباق پذیری با شرایط کشور کانادا، و داشتن تسلط به زبان های انگلیسی و فرانسوی می باشد که طبیعتاً تسلط به هر دو زبان می‌ تواند شانس متقاضیان را بالاتر ببرد. متقاضیان از این فاکتورها باید امتیازات لازم را کسب کنند.

 

درآمد مهندسان عمران در کانادا

از دلایلی که موجب شده استقبال از فرصت استخدام مهندس عمران در کانادا رو به افزایش باشد، شرایط مناسب بازار کار این کشور برای مهندسان عمران است. در این کشور پروژه های ملی و استانی فراوانی تعریف شده و همچنین به علت مهاجر پذیر بودن این کشور و ورود جمعیت مقیم جدید، نیاز به ساخت مسکن های جدید نیز به خوبی حس می شود. از این رو، دورنمای شغلی مهندسان عمران در این کشور بسیار روشن است. به همین جهت، به ویژه در استان هایی همچون آلبرتا و بریتیش کلمبیا که با کمبود شدید مهندسان مواجه اند فرصت کاریابی مهندسان عمران در کانادا به خوبی فراهم است. البته آشنایی با نرم‌ا فزارهایی همچون اتوکد، نرم افزارهای مدیریت پروژه، مایکروسافت آفیس، نرم افزار های طراحی سازه همچون ایتبس و سیف، و نرم افزار هایی در زمینه طراحی سازه های هیدرولیکی و عمران آب می تواند شانس کاریابی مهندسان عمران در کانادا را به شکل چشمگیری افزایش دهد. علاوه بر شرایط مناسب بازار کار این رشته در کشور کانادا مناسب بودن درآمد مهندسان عمران در کانادا نیز دیگر دلیل بالا بودن اشتیاق متخصصان این رشته به کار در این کشور به شمار می رود. رشته مهندسی عمران که در لیست مشاغل مورد نیاز ملی کانادا با کد ۲۱۳۱ شناخته شده است، یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور به شمار می رود و میانگین درآمد مهندسان عمران در کانادا چیزی در حدود ۶۴ هزار دلار کانادا است. البته داشتن مهارت و سابقه کاری بیشتر می ‌تواند موجب بالا رفتن درآمد مهندسان عمران در کانادا نسبت به رقم میانگین شود. میانگین درآمد مهندسان عمران با تجربه در کشور کانادا در حدود ۱۰۴ هزار دلار در سال است که رقم فوق ‌العاده بالا نسبت به هزینه‌ های زندگی در این کشور به حساب می ‌آید. البته خود همین میانگین یعنی رقم ۶۴ هزار دلار کانادا در سال نیز به نسبت هزینه های زندگی در این کشور رقمی مناسب می باشد و افرادی که همین میزان درآمد را نیز داشته باشند می توانند زندگی آرام و بی دغدغه را در کشور کانادا برای خود و خانواده شان بسازند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در کویت

برای افرادی که قصد درآمد بالاتری دارند فرصت استخدام مهندس عمران در قطر و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس برایشان گزینه بهتری به شمار می آید. البته طبیعتا شاخصه های مثبت کیفیت زندگی در کانادا اصلا با چنین کشورهای قابل مقایسه نمی باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.