استخدام مهندس عمران در نیوزلند

کشور نیوزلند نیز به مانند استرالیا از اصلی ترین مقاصد مهاجرت به ویژه برای متخصصان رشته های فنی به شمار می رود و به همین جهت سال هاست مهندسان رشته های مختلف از کشور خودمان نیز برای اخذ ویزای کار و ورود به بازار کار این کشور تلاش می کنند. نیوزلند کشوری با سرعت توسعه بسیار بالاست که در حال حاضر ساخت و ساز و و توسعه زیرساخت ها در آن رونق فراوانی دارد. همچنین به علت مهاجرت پذیری، این کشور با رشد جمعیت مواجه شده و برای تامین مسکن مورد نیاز این جمعیت به متخصصین بخش ساختمان به ویژه مهندسان عمران و معماری نیز نیاز مبرم دارد. این موضوع موجب شده که دورنمای بازار کار این رشته ها در کشور نیوزلند بسیار عالی به نظر برسد و بر همین اساس در لیست مشاغل مورد نیاز کشور نیوزیلند در سال های اخیر نیز همواره رشته مهندسی عمران دیده می شود. از این رو فرصت استخدام مهندس عمران در نیوزلند برای هموطنان عزیزمان نیز مهیا است و فقط این عزیزان باید مدارک خود را به خوبی جمع آوری نموده و سعی کنند در تمامی آیتم های اخذ ویزای کار نیوزلند خود را به سطحی برسانند که امتیازات لازمه را اخذ نمایند و واجد شرایط اخذ ویزای کار این کشور به حساب آیند.

از شرایط استخدام مهندس عمران نیوزلند داشتن سن زیر ۴۵ سال است. طبیعتاً متقاضیان استخدام مهندسی عمران در نیوزلند باید مدرک این رشته را نیز حداقل در سطح لیسانس داشته باشد و داشتن مدارک در سطوح بالاتر می تواند امتیاز بالاتری برای این افراد در پی داشته باشد. تجربه کاری نیز دیگر موردی است که در اخذ امتیازات لازم موثر خواهد بود. حداقل سابقه کار مورد نیاز سه سال بوده و داوطلبان باید حداقل در ۱۸ ماه گذشته ۱۲ ماه سابقه کاری مرتبط را داشته باشند. ناگفته پیداست که نیوزلند یک کشور انگلیسی زبان است و برای ورود به بازار کار این کشور و دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری قطعاً به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیاز است. حداقل نمره زبان مورد قبول کارفرمایان این کشور نمره 6.5 در آزمون آیلتس است که اگر داوطلبان نمره بالاتری کسب کنند قطعاً شانس بیشتری برای اخذ پیشنهاد کاری و در نهایت ویزای کار این کشور خواهند داشت.

کاریابی مهندسان عمران در نیوزلند

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در آلمان

به دو صورت می توان برای کاریابی مهندسان عمران در نیوزلند اقدام نمود. طبیعتا بهترین روش این است که از داخل ایران بتوان با یک کارفرما در نیوزلند مذاکره کرده و جاب آفر دریافت نمود و ویزای کار را از این طریق دریافت کرده و وارد این کشور شد. راه دیگر اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار نیوزلند است و داوطلبان از این طریق باید وارد این کشور شده و در طول زمانی که دارند شغل مرتبط با رشته خود را بیابند.

اما خود اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرمایی فعال در کشور نیوزیلند تواند اصلی ‌ترین چالش متقاضیان کاریابی مهندسان عمران در نیوزلند به شمار ‌رود. زیرا برای این منظور علاوه بر داشتن مدارک تحصیلی و تجارب کاری بالا و تسلط خوب بر مهارت های مورد نیاز رشته عمران، به مهارتهای بالا در زمینه مذاکره و کاریابی نیز نیاز است و قطعاً اکثر مهندسان عمران تخصص های لازم در زمینه کاریابی و فنون مذاکره را به حد کافی ندارند. از این جهت نمی توانند کارفرمایان فعال در نیوزلند را به استخدام خود مجاب نمایند. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که مهارت و تجربه کافی در این زمینه تخصصی را دارد می تواند شانس این عزیزان را برای موفقیت در پروسه کاریابی مهندسان عمران در نیوزلند بالا ببرد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه و تعداد بسیاری از پرونده های موفق در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی به ویژه مهندسان عمران به کشورهای مختلف از جمله نیوزلند آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه های اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری و همچنین ویزای کار این کشور برای هموطنان عزیز می باشد.

نکته مهم برای مشتاقان استخدام مهندس عمران در نیوزلند این است که باید مدارک خود را در موسسه مهندسان حرفه ای نیوزلند به تایید برسانند و بدون تایید مدارک نمی ‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

روشن دومی که برای کاریابی مهندس عمران در نیوزلند وجود دارد و البته به اندازه روش اخذ جاب آفر بدون ریسک نیست، روش اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار نیوزلند می ‌باشد.

معمولا افرادی که بتوانند از فاکتورهای متعدد اخذ ویزای کار نیوزلند، مجموعا ۱۶۰ امتیاز را به دست آورد شایسته اخذ ویزای جستجوی کار نیوزلند محسوب می‌ شوند. افرادی که امتیازی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ را به دست آورند در صف انتظار قرار می ‌گیرند و در صورتی که کارفرمایان این کشور از میان افرادی که امتیاز لازم را به دست آورده ‌اند نیروی کار را جذب نکنند، شانس به این افراد داده می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در ترکیه

به طور کلی برای دریافت انواع ویزای کار نیوزلند فاکتورهای اصلی که مد نظر قرار می گیرند عبارتند از، مدارک تحصیلی، سن، سابقه کار، و رشته تحصیلی. موارد دیگری نیز می ‌توانند امتیازات اضافی برای داوطلب در بر داشته باشند که در ادامه بیشتر به آنان اشاره خواهیم نمود.

اولین فاکتور مدرک تحصیلی و سطح تحصیلات است می تواند تا ۵۵ امتیاز برای داوطلبان به ارمغان آورد. در صورتی که داوطلب مدرک کاردانی داشته باشد ۴۰ امتیاز، کارشناسی ۵۰ امتیاز، و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا ۵۵ امتیاز کسب می نمایند.

دیگر فاکتور کسب امتیاز برای ویزای کار نیوزلند سن می باشد. مهم ترین نکته در زمینه فاکتور سن این است که افراد بالای ۵۵ سال شانسی برای اخذ ویزای کار نیوزلند ندارند. بالاترین امتیاز به افرادی که ۲۰ تا ۲۹ سال سن دارند تعلق می ‌گیرد که ۳۰ امتیاز می باشد. پس از آن ها افرادی که بین ۳۰ تا ۳۹ سال سن دارند، ۳۵ امتیاز دریافت می کند. افراد دارای سن ۴۰ تا ۴۴ سال نیز ۲۰ امتیاز اخذ می نمایند. داوطلبانی که سنی بین ۵۰ تا ۵۵ سال دارند نیز ۵ امتیاز به دست می‌ آورند.

فاکتور تجربه و سابقه کار نیز از موارد مهم در اخذ انواع ویزای کار نیوزلند به حساب می آید. بدین منظور حداقل دو سال سابقه کار باید ارائه شود تا حداقل امتیاز ممکنه کسب شود. داوطلبانی که دو سال سابقه کار دارند ۱۰ امتیاز به دست می ‌آورند. افراد با ۴ سال سابقه کار ۱۵ امتیاز، با شش سال سابقه کار ۲۰ امتیاز، با ۸ سال سابقه کار ۲۵ امتیاز و افراد با ده سال سابقه کار یا بیشتر حداکثر امتیازات ممکنه در این بخش را به دست می‌آورند که ۳۰ امتیاز می باشد. سابقه کاری که در این زمینه قابل قبول است باید همراه با بیمه بوده و به صورت تمام وقت و مرتبط با رشته تحصیلی داوطلب باشد.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان عمران در استرالیا

اما مواردی نیز می تواند به کسب امتیازات اضافه برای داوطلبان استخدام مهندس عمران در نیوزلند جهت اخذ ویزای کار این کشور منجر شود که به برخی از آنان اشاره می نماییم:

رشته هایی که در میان لیست رشته های مورد نیاز کشور نیوزلند قرار دارند نیز برای متخصصانشان به خودی خود ۱۰ تا ۲۰ به امتیاز ارمغان می آورند.

داشتن یک سال سابقه کار در کشور نیوزلند خود ۶۰ امتیاز برای داوطلبان در بر دارد. سابقه یک سال تحصیل در نیوزلند نیز می تواند ۱۰ امتیاز برای داوطبان به ارمغان آورد.

حتی افرادی که همسرشان مدرک تحصیلی مورد تایید در نیوزلند داشته و مدرک زبان معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل 6.5را اخذ نموده باشد، می ‌توانند ۲۰ امتیاز اضافه نیز به دست آورند.

همچنین داشتن یک جاب آفر و پیشنهاد کاری از کارفرمایان مشغول به فعالیت در کشور نیوزلند خود ۵۰ امتیاز برای داوطلبانه اخذ ویزای کار نیوزلند به همراه خواهد داشت.

درآمد مهندسان عمران در نیوزلند

درآمد مهندسان عمران در نیوزلند بسته به میزان سابقه کاری و سطح تحصیلات آنان و همچنین شرایط شرکت کارفرما می تواند متفاوت باشد. همچنین به مانند سایر کشورهای دنیا مشاغل مربوط به مهندسی عمران در کشور نیوزلند نیز متنوع است و یک مهندس عمران می تواند در شرکتهای مهندسی مشاور، پیمانکار، و ناظر در زمینه ساخت ساختمان ها، پل ها، راهسازی و شرکت های مربوط به مهندسی دریا و بندر و … در این کشور مشغول به کار شود. درآمد مهندسان عمران در نیوزلند که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند به طور معمول سالانه چیزی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار است. اما میانگین درآمد مهندسان عمران در نیوزلند که مهندسین سطح متوسط از آن برخوردار هستند چیزی بین ۷۵ تا ۱۱۵ هزار دلار در سال است. مهندسان عمرانی که در سطح مدیریت ارشد در پروژه ها مشغول به کار هستند، بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار دلار در سال درآمد دارند و به طور معمول مزایای دیگری از جمله خودرو نیز توسط شرکت های کارفرما به آنان اعطا می گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نیوزلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.