استخدام مهندس عمران در نروژ

نروژ، کشور ثروتمند و نفتی منطقه اسکاندیناوی را می توان از کشورهای توسعه یافته ای به شمار آورد که به هیچ وجه از نظر دانش و صنعت به سکون نرسیده و همچنان مسیر توسعه هر چه بیشتر را طی می نماید. این کشور صنعتی که در در سال های اخیر نیز در عمران و توسعه زیرساخت های بخش های مختلف نیز قدم هایی موثر برداشته و روی توسعه زیرساخت ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری صورت داده است. به همین جهت در این کشور فرصت های شغلی بسیاری در زمینه های شغلی مرتبط با ساخت و ساز و به ویژه برای مهندسان عمران پدید آمده است. باید در نظر داشت که کشور نروژ همانند سایر کشورهای اروپایی و به ویژه کشورهای منطقه اسکاندیناوی، با مشکل پیری جمعیت و کمبود زاد و ولد و در نتیجه معضل کمبود نیروی کار فعال مواجه است. علیرغم مشوق های فراوانی که این کشور برای زاد و ولد در نظر گرفته اما باز هم نتوانسته نیروی کار خود را از این طریق به طوری ملموس افزایش دهد. از این رو اقتصاد پویای کشور نروژ برای اینکه این پایه ی مهم توسعه یعنی نیروی کار متخصص را تامین نماید، علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه های خود به متخصصان تحصیل کرده در سایر کشورها که مشتاق مهاجرت کاری به نروژ هستند نیز چشم دوخته و به آنان ویزای کار می دهد. بر این اساس و با توجه به نیاز اکوسیستم کسب و کار نروژ به کارشناسان بخش ساخت و ساز، فرصت استخدام مهندس عمران در نروژ نیز فراهم می باشد.

شرایط مناسب زندگی و سطح درآمد در این کشور باعث شده که عده زیادی از هموطنان ماهم علاقه مند به مهاجرت کاری به این کشور باشد. در ادامه به شرایط استخدام مهندس عمران در نروژ می پردازیم.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در ترکیه

 

کاریابی مهندسان عمران در نروژ

علاقمندان کار به عنوان مهندس عمران در نروژ باید بدانند که اولین قدمی که باید بردارند یادگیری زبان نروژی می باشد. زیرا در این کشور نمی توان بدون تسلط به زبان رسمی مشغول به کار شد. از این رو این افراد باید مدرک معتبر زبان نروژی دریافت نمایند. مشتاقان کاریابی مهندسان عمران در نروژ برای اینکه بتوانند کارفرمایان نروژی یا کارفرمایان بین المللی فعال در نروژ را به استخدام خود مجاب کنند، باید بتوانند به خوبی به زبان نروژی با آن ها ارتباط برقرار کرده و یک مدرک زبان نروژی معتبر نیز برای تایید رسمی تسلط خود به این زبان اخذ نمایند.

متقاضیان کار در نروژ از ۲ طریق می ‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند. اولین روش اخذ ویزای جاب سیکر می باشد که در این روش که در واقع استفاده از فرصت جستجوی کار در نروژ است، متقاضی باید در طول اقامت کوتاهی که به او داده می شود شغل مرتبط با رشته خود را پیدا کرده و مشغول به کار شود. در این صورت ویزای کاری وی تمدید شده و بعد از چند سال می ‌تواند برای دریافت اقامت دائم نروژ نیز اقذام کند. در اینجا باید متذکر شد که این روش بسیار پر ریسک بوده و به هیچ وجه توصیه نمی گردد. زیرا بسیاری از افراد قادر به یافتن شغل مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود در زمان کوتاهی که به آنان داده شده نمی باشند تمام تلاششان با شکست مواجه شده و باید به کشور خود بازگردند.

بهترین و بدون ریسک ترین روش برای متقاضیان کاریابی مهندسان عمران در نروژ، روش اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار نروژ می باشد. در این روش متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به علاوه کلیه مدارک فنی که در ارتباط با رشته رشته عمران کسب نموده به همراه سوابق شغلی خود برای کارفرمایان نروژی ارسال نمایند. البته مجددا تاکید می شود که ارسال مدرک زبان نیز الزامی می باشد. کارفرمایان با بررسی مدارک و سوابق کاری متقاضی تصمیم می گیرند که به وی شانس مصاحبه شغلی را اعطا نمایند. در این صورت از وی برای شرکت در یک مصاحبه کاری معمولا به صورت آنلاین دعوت  می نمایند. در این مصاحبه، این افراد باید تسلط خود به دانش رشته مهندسی عمران به ویژه نرم افزارهای مرتبط با آن و همچنین زبان نروژی را به کارفرما ثابت نماید تا وی را مجاب به استخدام خود نمایند. اما در این مرحله هموطنان عزیز ما به علت عدم تسلط به فنون مذاکرات شغلی نمی‌ توانند مار را به خوبی پیش برده و در نهایت پروسه مهاجرت آنان با شکست مواجه می شود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در عمان

از این رو بهترین راه برای مهاجرت کاری از طریق اخذ پیشنهاد کاری یا یا جاب آفر، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است که به شرایط کسب و کار کشورهای مختلف از جمله نروژ تسلط  کافی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس افتخار دارد که با تکیه بر تجربه چندین ساله خود را در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف از جمله نروژ و چندین پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار مهندس عمران به نروژ و سایر کشورهای دنیا، آماده ارائه خدمات از صفر تا صد به ویژه در مرحله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای هموطنان عزیزمان می باشد. کارشناسان این کاریابی با تکیه بر تجربیات موفق خود به خوبی با فنون مذاکرات شغلی و شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله نروژ آشنا هستند و می توانند مسیر کاریابی عزیزان هموطن را در جای جای دنیا هموار نمایند.

 

درآمد مهندسان عمران در نروژ

یکی از اصلی ‌ترین دلایل اقبال زیاد متخصصان رشته عمران به استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در نروژ بالا بودن درآمد مهندسان عمران در نروژ است. به طور کلی سطح درآمدها در کشور نروژ به نسبت هزینه های زندگی در این کشور اروپایی بسیار مناسب است و متخصصان رشته‌ های مختلف از رفاه نسبی بالایی برخوردارند. رشته مهندسی عمران نیز از رشته های با درآمد مناسب در این کشور به حساب می ‌آید. میانگین درآمد مهندسان عمران در نروژ رقمی حدود 78 هزار دلار می باشد و در سال های گذشته به طور میانگین روند افزایش درآمد برای متخصصان در این کشور  حدود ۳ درصد در سال بوده است. همچنین باید در نظر داشت که درآمد مهندسان عمران در نروژ بسته به میزان سابقه و تجربه کاری آنان و همچنین شرایط شرکت کارفرما می ‌توانند متفاوت باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در اتریش

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نروژ و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.