استخدام مهندس عمران در قطر

  • استخدام مهندس عمران در قطر
  • کاریابی مهندسان عمران در قطر

کشور قطر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان با منابع سرشار نفت و گاز و جمعیت کم، بازار کار بسیار مناسبی برای متخصصان از سراسر دنیا به شمار می رود. یکی از دلایل اقبال به کار در کشور قطر درآمد بسیار بالای متخصصان رشته های مختلف در این کشور است که حتی در مقایسه با کشورهای پیشرفته غربی بسیار بالاتر است. با توجه به برنامه های فعلی این کشور شرایط استخدام مهندس عمران در قطر به نسبت سایر رشته ها بسیار شدنی تراست و در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان عمران در قطر اشاره می کنیم.

حاکمان این کشور کوچک عربی حوزه خلیج فارس در سال های اخیر با تکیه بر همین درآمد نفتی و گازی سرشار، جاه طلبی های فراوانی در سر پرورانده اند و یکی از مهم ترین این موارد گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال می باشد. برگزاری چنین رویداد ورزشی بزرگی که با ورود توریست ها و هیئت های ورزشی از سراسر دنیا به این کشور همراه خواهد بود مستلزم توسعه زیرساخت های این کشور در همه زمینه ها بوده است.  به همین جهت در سال های اخیر شانس استخدام مهندس عمران در قطر بسیار بالا بوده و این کشور برای استخدام مهندسان عمران اعلام نیاز فراوانی کرده است. احداث و توسعه زیرساخت های این کشور از جمله زیرساخت های شهری، زیرساخت‌ های بخش گردشگری و هتلها، زیرساخت های بخش سلامت و همچنین استادیوم ها و امکانات ورزشی مورد نیاز برای برگزاری جام جهانی فوتبال باعث شده فرصت های شغلی فراوانی برای مهندسان عمران و کلیه فعالان بخص ساختمان مهیا شده باشد. این نیاز همچنان وجود داشته و کشور قطر برای بعد از جام جهانی نیز برنامه های  توسعه ای مستمری دارد و بر اساس طرح توسعه ای که تدوین کرده، قصد دارد به یک قطب توریستی در منطقه تبدیل شده و سالانه عده زیادی از گردشگران را از سراسر دنیا جذب نماید و منابع درآمدهای خود را تنوع بیشتری ببخشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در نروژ

 

کاریابی مهندسان عمران در قطر

برای کاریابی مهندسان عمران در قطر باید حتماً این افراد از کشور مبدا یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر را از یک کارفرمایی که در کشور قطر مشغول به فعالیت است دریافت نمایند. فرقی نمی کند که شرکتی که به استخدام مهندس عمران در قطر اقدام می نماید یک شرکت قطری باشد یا یک شرکت بین المللی که از هر کشور دیگری در کشور قطر در زمینه ساخت و ساز و عمران مشغول به کار است.

به منظور کاریابی مهندسان عمران در قطر این عزیزان باید رزومه کاری و مدارک خود را به شرکتهای عمرانی و ساختمانی و شرکت های مرتبط با زمینه کاری خود ارسال نمایند و با آنان مذاکره کرده و بتوانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنها دریافت نمایند.

 

اعزام نیروی کار مهندسی عمران به قطر

دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان در کشور قطر یک امر کاملاً تخصصی است و متخصصان رشته های مختلف که در رشته خود متبحر هستند لزوما در این زمینه نمی توانند موفق عمل نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی عمران به قطر و سایر کشور ها آماده ارائه خدمات کاریابی به این عزیزان می باشد. کلیه خدمات لازم در زمینه کاریابی در خارج از کشور از جمله پیدا کردن پیشنهاد کاری، ویزای کار و هرگونه راهنمایی لازم دیگر  از خدمات این کاریابی بین المللی به حساب می آید.

دیگر مبحث مهم در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی عمران به قطر این است که اگرچه زبان رسمی این کشور عربی است، اما این کشور در سالیان اخیر به ویژه با سرمایه‌ گذاری کلان شرکت های بین المللی و ورود کارکنان متخصص رشته های مختلف از نقاط مختلف جهان، به قطب اقتصادی بین المللی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده و بیش از 50 درصد از کارکنان کل این کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند و به همین سبب تکلم به زبان انگلیسی در این کشور کاملا رایج است و اگر فردی به زبان انگلیسی تسلط مناسبی داشته باشد می تواند در این کشور در زمینه کاری موفق شود و نیازی به یادگیری و تسلط کامل به زبان عربی نخواهد داشت. طبیعیست مشتاقان استخدام مهندس عمران در قطر اگر بتوانند به زبان عربی تسلط پیدا کنند در زمینه کار و اقامت در این کشور راحت تر خواهند بود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در کانادا

 

درآمد مهندسان عمران در قطر

به طور کلی درآمد ها در کشور قطر به نسبت کشور های مهاجر پذیر و غربی بسیار مناسب است میانگین درآمد متوسط کارکنان در کشور قطر حدود ۵۰۰۰ دلار در ماه است و جالب اینجاست که درآمد کارکنان در این کشور به طور کلی معاف از مالیات می باشد که این در مقایسه با مالیات های سنگین در کشورهای اروپایی کاملا مناسب و ایده آل است. مطلب قابل توجه مشتاقان استخدام مهندس عمران در قطر این است که درآمد مهندسان عمران در قطر حدود 144 هزار ریال قطر است که در مقایسه با سایر رشته ها از جمله مهندسان مکانیک و برق و کامپیوتر در این کشور به مراتب بالاتر است. درآمد مهندسان عمران در قطر از کشورهایی چون استرالیا نیز بالاتر می باشد. البته شرایط کاریابی مهندسان عمران در استرالیا کاملا متفاوت بوده و بسیاری از آن ها به انگیزه زندگی در کشوری چون استرالیا این تصمیم را اتخاذ می کنند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.