استخدام مهندس عمران در سوئیس

کشور بسیار زیبای سوئیس، یکی از کشورهای باثبات اقتصادی بالا در اروپا و حتی جهان به حساب می آید و طبیعتا بازار کار بسیار مناسبی را برای متخصصین رشته های مختلف داراست. اقتصاد این کشور به سرمایه گذاری خارجی، وابستگی زیادی دارد و ثبات اقتصادی و سیاسی بالا موجب شده این کشور به بهشت سپرده گذاران بانکی تبدیل شود. اصلی ترین صنایع این کشور که در دنیا سوئیس را صاحب نام کرده اند عبارتند از: ساخت ماشین آلات و دستگاه های عمرانی و صنعتی، ساخت ابزار دقیق تولید مواد شیمیایی، تولید ساعت مچی، تولید پارچه، صنعت گردشگری، کشاورزی، صنعت بیمه و بانکداری. فرصت کار برای مهندسان عمران نیز در سوئیس وجود دارد و این عزیزان نیز می توانند از مزیت کار در این کشور و درآمد بالا در سوئیس بهره مند شوند. برای هموطنان عزیزمان که متخصص این رشته بوده و تجربه کاری مناسبی نیز دارند، فرصت استخدام مهندس عمران در سوئیس وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان عمران در سوئیس اشاره خواهیم نمود.

کاریابی مهندسان عمران در سوئیس

رشته مهندسی عمران جزو رشته های مورد نیاز کشور سوئیس به شمار می رود و به همین جهت فرصت استخدام مهندس عمران در سوئیس برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی عمران جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که در کل کشور سوئیس کمبود متخصصین آن آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان عمران در سوئیس استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار کشور سوئیس و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهماندار در هواپیمایی عمان

روش اول که روشی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس عمران در سوئیس باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور سوئیس مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار سوئیس را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور سوئیس فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلب نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری در این کشور، در نهایت اقامت دائم کشور سوئیس را نیز به دست آورد.

چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس عمران در سوئیس با آن مواجهند همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور این افراد علاوه بر تسلط به زبان منطقه مورد نظر در کشور سوئیس که می تواند آلمانی، فرانسوی و یا ایتالیایی باشد و همچنین رشته تخصصی خود یعنی مهندسی عمران، باید به فنون مذاکره آن هم یک زبان دیگر تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور سوئیس نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور سوئیس داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

همچنین بخوانید:  کاریابی بین المللی رومانی

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی عمران به کشور سوئیس و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشورها دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط کشور سوئیس توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان عمران در سوئیس بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

راه دیگر برای ورود به کشور سوئیس برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد.

برای استفاده از مزیت کاریابی در این کشور، متقاضیان می بایست مدرک ارائه نمایند که زبان مورد نظر، زبان همان منطقه از کشور سوئیس است که محل کار و زندگی وی خواهد بود. زبان اغلب شهرهای بزرگ این کشور، آلمانی بوده و در برخی دیگر از شهرهای بزرگ این کشور نیز، زبان فرانسه زبان رسمی است. در برخی دیگر از مناطق این کشور نیز، زبان رسمی زبان ایتالیایی است.

درآمد مهندسان عمران در سوئیس

می دانیم که سوئیس یکی از کشور های بسیار مرفه دنیا به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. میانگین درآمد مهندسان عمران در سوئیس نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. متوسط درآمد سالانه یک مهندس عمران در کشور سوئیس، 118000 فرانک سوئیس می باشد. البته تنوع صنایع در کشور سوئیس بسیار بالاست  هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان عمران در سوئیس همین شرایط کارفرما می باشد که البته نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته از جمله ایتبس، SAP، SAFE، اتوکد، نرم افزارهای راه سازی و طراحی راه مانند لند، نرم افزارهای مرتبط با هیدرولیک و سازه های آبی و همچنین نرم افزارهای مدیریت پروژه نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان عمران در سوئیس نقش ایفا کند.

همچنین بخوانید:  ویزای کار کره جنوبی

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئیس و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.