استخدام مهندس عمران در ترکیه

ترکیه همسایه غربی کشورمان در سالهای اخیر نه تنها به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت از طریق تحصیل، سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل شده، بلکه بسیاری نیز این کشور را بعنوان مقصد مهاجرت کاری نیز در نظر می ‌گیرند. در میان مهندسان عمران اشتیاق فراوانی به مهاجرت کاری و استفاده از مزایای کار در خارج از کشور وجود دارد و برای این افراد نیز ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت کاری در این سال ها مطرح شده است. مسئولان کشور ترکیه به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی در سال های اخیر اقدام به ایجاد تسهیلاتی برای اتباع خارجی نموده اند که این افراد بتوانند در این کشور در زمینه خرید ملک سرمایه گذاری نموده و پاسپورت ترکیه یا شهروندی ترکیه را دریافت نمایند که همین موضوع باعث ایجاد رونق در بازار مسکن کشور ترکیه شده و فرصت های شغلی قابل توجهی در زمینه های مهندسی عمران و معماری و کلیه حرفه های مربوط به ساختمان سازی در این کشور به وجود آمده است. از این رو فرصت استخدام مهندس عمران در ترکیه برای هموطنان عزیزمان که قصد کار در این کشور را دارند نیز فراهم شده است. در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان عمران در ترکیه اشاره می نماییم.

 

کاریابی مهندسان عمران در ترکیه

در هر یک از کشورها قوانینی برای اعطای مجوز کاری به متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان وجود دارد و مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در ترکیه نیز باید با این شرایط آشنایی کافی داشته باشند. این سختگیری ها فقط مختص کشور ترکیه نیست و به عنوان مثال علاقه ‌مندان به استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در استرالیا نیز باید حتماً از سازمان مهندسین حرفه ای استرالیا مجوز دریافت کنند. بر اساس قوانین کشور ترکیه اخذ اقامت برای مهندسان خارجی نسبت به سایر مشاغل جزئیات و پیچیدگی ‌های بیشتری دارد و ممکن است این پروسه چند ماه به طول انجامد. به منظوره استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در ترکیه بر اساس ماده ۲۱ قانون بین المللی کار، مهندسان می بایست یا در دانشگاه های معتبر کشور ترکیه یا دانشگاه های بین المللی که از طرف کشور ترکیه در سایر کشورهای دنیا دارای اعتبار شناخته می شوند فارغ التحصیل شده باشند و مدرک آنان توسط ارگان آموزشی کشور ترکیه به تایید رسیده باشد. ارگان آموزشی مسئول برای مطابقت مدارک تحصیلی در کشور ترکیه، سازمان سنجش ترکیه  Yok  می باشد. افرادی که چنین شرایطی را دارند می توانند به صورت پروژه ای یا موقت یا به صورت طولانی مدت در کشور ترکیه به کار مهندسی مشغول شوند. در نهایت اجازه کار مهندسین خارجی که در کشور ترکیه قصد اقامت و مشغول به کار شدن دارند، باید توسط وزارت امنیت و کار کشور ترکیه صادر گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در آلمان

اما به مانند سایر کشورهای دنیا متقاضیان استخدام مهندس عمران در ترکیه نیز مرحله بسیار مهمی در پروسه استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در ترکیه پیش رو دارند که آن هم اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در این کشور می باشد. در واقع بدون داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار کشور ترکیه نمی ‌توان برای کار وارد این کشور شد. به منظور اخذ یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر باید از کشور مبدا با کارفرمایان کشور ترکیه ارتباط برقرار کرده و ابتدا برای آنان رزومه کاری و همچنین سوابق تحصیلی و مدارک دانشگاهی را ارسال نمود. سپس در مصاحبه کاری که معمولا به صورت آنلاین برگزار می‌ شود شرکت نموده و در صورت آشنا بودن به شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی و آشنایی با شرایط اکوسیستم کسب و کار ترکیه و همچنین تسلط کامل به زبان ترکی و یا انگلیسی می توان کارفرما را به استخدام خود مجاب نمود. در اغلب موارد برای دستیابی به فرصت های شغلی در ترکیه تسلط به زبان ترکی استانبولی و ارائه مدرک این زبان لازم است. اما فرصت های شغلی که برای آنان تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک این زبان بین المللی لازم است نیز در ترکیه می توان یافت.

متاسفانه اکثر هموطنان عزیز که مشتاق استخدام مهندس عمران در ترکیه هستند مهارت کافی در این زمینه ندارند و نمی توانند موفقیت کافی در زمینه اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در ترکیه را به دست آورند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان کارساز باشد. کاریابی های بین المللی به علت اینکه موضوع کاریابی را به صورت تخصصی دنبال می ‌کنند با اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله ترکیه آشنایی کافی دارند و همچنین با شرایط لازم در مصاحبه های شغلی در هر کشور از جمله ترکیه به خوبی آشنا هستند. از این رو می توانند راهنمای مناسبی برای مشتاقان کاریابی مهندسان عمران در ترکیه و سایر کشورها باشند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسان عمران به ترکیه، استرالیا، اتریش، کانادا، آلمان، انگلستان، آمریکا، فرانسه، نیوزلند، و کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس از جمله قطر، عمان، امارات متحده عربی، و کویت آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کشورهای مختلف از جمله ترکیه برای هموطنان عزیزمان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در نیوزلند

 

درآمد مهندسان عمران در ترکیه

به طور معمول درآمد مهندسان عمران در ترکیه رقم مناسبی است و همین موضوع می ‌تواند یکی از اصلی ترین علل اقبال فراوان به استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در ترکیه به حساب آید؛ میانگین درآمد مهندسان عمران در ترکیه چیزی بین ۹۵ هزار تا ۱۶۰ هزار لیر تخمین زده می ‌شود که البته بسته به جایگاه شغلی و همچنین سطح تحصیلات و شرایط شرکت کارفرما این رقم می‌ تواند بسیار بالاتر یا پایین‌ تر نیز باشد. باید در نظر داشت که مهندسان عمران در طیف وسیعی از مشاغل از جمله محاسبه، نظارت، اجرای پروژه های ساختمانی، پروژه‌های عظیم از جمله راه سازی و و سد، و پروژه های سازه های هیدرولیکی مشغول به کار شوند که شرایط کاری و درآمد هر یک می تواند کاملا متفاوت باشد. اگر تنها میزان درآمد ملاک انتخاب مقصد مهاجرت کاری باشد، می توان گفت فرصت استخدام مهندس عمران در قطر، عمان، کویت و امارات متحده عربی گزینه های بسیار بهتری به حساب می آیند. همچنین اگر ملاک انتخاب کشور، کیفیت زندگی باشد، می توان کشورهایی چون اتریش، آلمان، انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا، نروژ، سوئد، و دانمارک را گزینه های بهتری دانست. کاریابی بین المللی پرگاس پارس در زمینه اعزام نیروی کار به هر یک از کشورهای ذکر شده فعالیت کرده و آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به ترکیه و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در قطر

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.