استخدام مهندس عمران در آلمان

در سال های اخیر بیشترین مهاجرت مهندسان عمران به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی همچون استرالیا و کانادا بوده است، از این رو برخی تصور می کنند شانس کار برای مهندسان عمران تنها در کشورهایی در حال توسعه که سرمایه گذاری کلانی روی گسترش زیرساخت های خود انجام داده اند، مانند کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وجود دارد. اما این گونه نیست و مهندسان عمران نیز مانند سایر متخصصان رشته های فنی شانس کار در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز دارند. یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار و زندگی، آلمان می باشد که در حال حاضر یکی از بهترین و قدرتمند ترین اقتصادهای اروپا را داراست و شرایط بازار کار آن نیز در میان کشورهای اروپایی از بهترین ها به شمار می رود. به علت بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور زیبا و آرام، عده زیادی از متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان عمران، همه ساله برای ورود به بازار کار این کشور تلاش می کنند. از این رو در این مطلب به شرایط استخدام مهندس عمران در آلمان می پردازیم.

 

کاریابی مهندسان عمران در آلمان

همه ساله دولت آلمان لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه می نماید که متخصصان آن رشته شانس بسیار زیادی رای ورود به بازار کار این کشور را به دست می آورند. رشته مهندسی عمران نیز در این لیست قرار دارد و متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در آلمان می توانند با استفاده از ویزای جستجوی کار آلمان یا اخذ جاب آفر و به دست آوردن ویزای کار این کشور، از این موقعیت بهره مند شوند.

به منظور استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در آلمان، متقاضیان می توانند ویزای جستجوی کار این کشور را اخذ کنند و 6 ماه در این کشور دنبال کار بگردند. در صورتی که بتوانند در این مدت به کاری مشغول شوند، ویزای آنان به ویزای کار آلمان تبدیل شده و در صورت مشغول به کار بودن، مرتب تمدید می گردد و حتی پس از 5 سال می توانند اقامت دائم آلمان را هم بدست آورند. اما این روش ریسک بالایی هم دارد و اگر فرد متقاضی نتواند در طی 6 ماه کار پیدا کند، ویزای وی تمدید نخواهد شد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در ترکیه

روش مطمئن تر این است که فرد متقاضی بهره مندی از فرصت استخدام مهندس عمران در آلمان باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور آلمان مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نماید و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار آلمان را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور آلمان فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلت نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری از طریق بلو کارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا در این کشور صنعتی، در نهایت اقامت دائم کشور آلمان را نیز به دست آورد.

همان طور که ذکر شد، رشته مهندسی عمران در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان قرار گرفته و متخصصان این رشته که از طریق ویزای کار آلمان با داشتن یک جاب آفر در زمینه رشته مهندسی صنایع وارد این کشور می‌ شوند، می ‌توانند کارت آبی آلمان را دریافت نموده و اقامتی ۲ ساله در این کشور را اخذ نمایند که این اقامت برای همراهان آنان یعنی همسر و فرزندانشان نیز ارائه می گردد. البته برای استفاده از این مزیت متقاضیان می بایست مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح  B1 ارائه نموده و همراهان آنان نیز ترجیحاً مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح A1  را ارائه نمایند. آموختن زبان آلمانی به این عزیزان این شانس را می دهد که بتوانند برای استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در اتریش و سوئیس نیز اقدام نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در نیوزلند

اما بزرگ ترین چالش پیش روی اغلب متقاضیان بهره مندی از فرصت کاریابی مهندسان عمران در آلمان، همین مقوله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور این افراد علاوه بر تسلط به زبان آلمان و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی عمران، باید به فنون مذاکره آن هم به زبان آلمانی تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان نیز آشنایی داشته باشند. همچنین داشتن تسلط به نرم افزارهای تخصصی رشته مهندسی عمران مانند: AUTOCAD، SAP، SAFE، ETABS، CIVIL 3D LAND، و نرم افزارهای مرتبط با طراحی سازه های هیدرولیکی و مدیریت پروژه و ساخت نیز می تواند شانس متقاضیان استخدام مهندس عمران در آلمان را برای دستیابی به موفقیت بالا ببرد. متاسفانه اکثریت این عزیزان در در زمینه اخذ جاب آفر از مهارت کافی برخوردار نیستند و به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه موفق در زمینه اعزام نیروی کار ماهر در رشته های مختلف از جمله مهندسی عمران به کشور آلمان و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشورهای آلمانی زبان به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری، اکوسیستم کسب و کار و بازار کار رشته های فنی مهندسی در این کشورها دارد و با تکیه بر آشنایی با شرایط کشور آلمان، توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان عمران در آلمان بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در عمان

 

درآمد مهندسان عمران در آلمان

از اصلی ‌ترین علل اقبال زیاد متخصصان رشته عمران به استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در آلمان، بالا بودن درآمد مهندسان عمران در آلمان است. به طور کلی سطح درآمدها در کشور انگلیس به نسبت هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است و متخصصان رشته‌ های مختلف از رفاه نسبی بالایی برخوردارند. رشته مهندسی عمران نیز از رشته های با درآمد مناسب در این کشور به حساب می ‌آید. میانگین درآمد مهندسان عمران در آلمان رقمی حدود 50 هزار یورو می باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.