استخدام مهندس صنایع در سوئد

سوئد بعنوان صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی از بهترین کشورها برای افراد متخصص به ویژه متخصصان در رشته های مرتبط با صنعت به شمار می آید. زیرا این کشور صنعتی پایین ترین نرخ بیکاری را داشته و در زمینه های مختلف به ویژه مشاغل مرتبط با صنعت، با کمبود نیروی کار متخصص نیز روبروست و بازار کار بسیار مناسبی را برای متخصصین این رشته ها داراست. صنایع کشور سوئد در شرایط بسیار مناسبی به سر برده و همچنان در مسیر توسعه هر چه بیشتر گام بر می دارند. برخی از صنایع این کشور حتی از شهرت جهانی برخوردارند که از آن جمله می توان به کمپانی های بزرگ ولوو، اسکانیا، ایکیا و آسترازنکا اشاره نمود. اصلی ترین صنایع این کشور که در دنیا سوئد را صاحب نام کرده اند عبارتند از: تجهیزات مخابراتی، پالپ چوب تولیدات کاغذی، وسایل نقلیه موتوری، تولیدات دارویی، آهن و استیل. در بسیاری از صنایع ذکر شده، به تخصص مهندسان صنایع نیاز است و به همین جهت بازار کار رشته مهندسی صنایع در سوئد نسبت به اکثر کشورهای دیگر اروپایی شرایط بهتری دارد. برای هموطنان عزیزمان که متخصص این رشته بوده و تجربه کاری مناسبی نیز دارند، فرصت استخدام مهندسی صنایع در سوئد وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان صنایع در سوئد اشاره خواهیم نمود.

 

کاریابی مهندسان صنایع در سوئد

سال های متمادی است که رشته مهندسی صنایع جزو رشته های مورد نیاز کشور سوئد به شمار می رود و به همین جهت فرصت استخدام مهندس صنایع در سوئد برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی صنایع جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که در این کشور  کمبود متخصصین آن آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در سوئد استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر کشور سوئد و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در نیوزلند

روش اول که روشی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس صنایع در سوئد باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور سوئد مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار سوئد را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور سوئد فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلت نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری از طریق کارت قرمز سفید قرمز سوئد یا بلو کارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا در این کشور صنعتی، در نهایت اقامت دائم کشور سوئد را نیز به دست آورد.

چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس صنایع در سوئد با آن مواجهند همین مقوله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور این افراد علاوه بر تسلط به زبان سوئدی و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی صنایع، باید به فنون مذاکره آن هم یک زبان دیگر تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور سوئد داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در انگلیس

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی صنایع به کشور سوئد و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشور سوئد به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشور دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط کشور سوئد توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان صنایع در سوئد بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

راه دیگر برای ورود به کشور سوئد برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد.

 

درآمد مهندسان صنایع در سوئد

به طور کلی سوئد یکی از کشور های مرفه منطقه اسکاندیناوی به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. در اکثر رشته های مرتبط با صنتع نیز میزان بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و همه ساله فرصت های شغلی فراوانی در بخش صنعت این کشور برای کارجویان متخصص وجود دارد و افراد دارای مهارت در این رشته ها شانس بالایی برای داشتن شغل دارند. میانگین درآمد مهندسان صنایع در سوئد نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. میانگین درآمد مهندسان صنایع در سوئد حدود 41779 کرون سوئد می باشد. البته تنوع صنایع در کشور سوئد بسیار بالاست و هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان صنایع در سوئد همین شرایط کارفرما می باشد که البته نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان صنایع در سوئد نقش بسیار موثری ایفا کند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در نروژ

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئد و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.